'Wordt het niet eens tijd dat je weet waar alles moet staan?' vraagt mijn stiefzus Tasia.
Ze tikt met haar voet tegen de bezem waardoor hij omvalt en het stof eronder weer de lucht invliegt.
Ik zucht onhoorbaar terwijl mijn andere stiefzus Rizella binnenkomt.
'Heb je het al gehoord, Tasia?' vraagt ze aan haar zus. 'Mamie organiseert deze avond een tentoonstelling mét receptie voor haar nieuwe collectie en je weet niet wie er komt!'
'Toch niet ...?' vraagt ze verrast waarna ze haar stem verlaagt, maar ik hoor het nog steeds. 'Het is toch niet Elijah?'
'Jawel,' zegt Rizella enthousiast waarna ze een enthousiast kreetje loslaten en elkaars armen vastnemen terwijl ze in het stof springen.
Zodra ze mijn ogen op hun merken, stoppen ze met springen en wrijven de stof van hun jurken af.
'Heb jij geen werk te doen?' vraagt Tasia een beetje arrogant.
Ik knik snel en ga verder met hun middageten waarna ik het stof opnieuw bij elkaar keer en meteen opruim.
Vervolgens ga ik verder met het eten en als dat klaar is, dek ik de tafel met alles erop en eraan voor drie personen.
Ik slik wanneer ik naar de plaats waar mijn vader altijd zat, kijk en verplaats mijn ogen naar daar tegenover.
'Ben je nog niet klaar?' vraagt mijn stiefmoeder en ik kijk haar meteen aan waarbij ik bijna het tafellaken verplaats en alles op de grond zou laten vallen.
'J-jawel,' zeg ik zacht en ze glimlacht.
'Mooi,' zegt ze en ze wilt terug weggaan, maar ik houd haar tegen.
'Wacht,' zeg ik en ze trekt een wenkbrauw naar me op. Ik schraap mijn keel. 'Ik heb gehoord dat u deze avond een tentoonstelling heeft met een receptie.'
Ik zie haar onder haar adem vloeken waardoor ik een klein beetje glimlach.
'Ik heb zelf een paar tekeningen en ik wou u vragen of ik die mag ophangen in uw tentoonstelling,' zeg ik.
'Als je een pak hebt, kan je misschien helpen opdienen,' zegt ze en ze wil al aanstalte maken om weg te gaan.
'Wilt u -
'Cinder, de tentoonstelling is al gemaakt, oké?' vraagt ze en ik knik.
'Ja, sorry,' zeg ik waarna ze de eetkamer verlaat om haar dochters te roepen.
Ik bijt op mijn lip en ga vervolgens naar buiten.
Onderweg neem ik een broodje en mijn schetsboek met een potlood zodat ik door de beste schetsen kan gaan.
Ik kan niet wachten tot ik weer wat geld krijg van mijn stiefmoeder om nieuwe kleurtjes te kopen.
Ondertussen ben ik geel, blauw en rood al beu gezien, al kan ik er wel ook andere kleuren meemaken.
Ik zet een kleine "C" aan de onderkant van de schetsen die de moeit waard zijn zoals de rode lange baljurk en mijn beste schets van het blauwe kustuum met bloemen aan de binnenkant.
Daar heb ik er een paar van gemaakt waarin ik de delen verder uitwerk, maar het totale plaatje is natuurlijk mooier.
Mijn stiefmoeder heeft het modebedrijf van mijn vader overgenomen en ik verlang ernaar om er mijn eigen ontwerpen in een tentoonstelling te zien.
De tentoonstelling en receptie voor vanavond is meestal voor goede handelspartners te vinden.
Mijn stiefmoeder probeert al jaren de parfumlijn van het beroemde merk Channel te krijgen, maar steeds lukt het hen niet.
JE LEEST
One shots bxb
General FictionDit zijn allemaal korte verhaaltjes tussen twee jongens die de liefde samen ontdekken. Have a nice day! #1 short #3 boyxboy Begonnen: 17 maart 2020 Einde: 17 maart 2021