Switch

390 17 44
                                    

Dit is het domste idee ooit.

Toen Rover me vroeg of ik zijn plaats wou innemen bij een date, had ik niet verwacht dat ik erin ging meegaan.

Het zit namelijk zo dat we eeneiige tweeling zijn dus we hebben praktisch gezien hetzelfde uiterlijk, maar onze persoonlijkheid is totaal verschillend.

En hier ben ik dan, wachtend op Noran, wie ze ook mag zijn.

Eerst begreep ik niet waarom Rover wou dat ik zijn eerste date met een meisje moest overnemen, want zeg nu zelf, wie doet dat?

Maar hij legde me uit dat hij haar echt heel leuk vindt en dit was de enige dag dat ze kon in een heel lange tijd, maar blijkbaar had hij iets opstaan met zijn vrienden.

Natuurlijk had hij mij naar zijn vrienden kunnen sturen, maar ik weet dat ze het niet zouden appreciëren als ze erachter kwamen dat ik erbij was.

Het is namelijk zo dat ze 'mijn soort' niet hoeven te zien en daar heb ik absoluut geen nood aan.

Natuurlijk denk ik hetzelfde over zijn plan met zijn misschien toekomstige vriendin, maar als hij dit zo graag wilt ...

Plus als ze knappe vrienden heeft, hoor je me niet klagen.

Rover heeft me alleen gezegd dat ik haar niet mag zoenen, wat dus geen probleem voor me is, en dat ik zijn groene trui moest aandoen.

'Sorry, mag ik iets vragen?' vraagt vervolgens een jongen en ik kijk van mijn gsm op.

Hij heeft blonde haren en groene ogen die me doen denken aan kerstbomen en het lijkt voor even wel alsof ik voor even ook de dennenboom ruik.

Hij is een beetje kleiner dan ik, maar dat haalt niet weg dat hij ongelooflijk aantrekkelijk is.

'Ja,' zeg ik. 'Ga je gang.'

'Ben jij Rover?' vraagt hij en hij houdt zijn hoofd een beetje schuin.

Zijn ogen kijken me vragend aan en ik knik klein waardoor er een grote glimlach op zijn gezicht ontstaat.

'Echt?' vraagt hij en hij kijkt even verlegen naar beneden voordat zijn ogen de mijne terug vinden. 'Ik ben Noran.'

'O,' zeg ik en ik kom een beetje van de muur af waartegen ik leunde. 'Noran, ja, Noran, ik ben Rover.'

Shit, ik dacht dat Noran een meisje was!

Je weet wel, dat het een speciale versie was van Nora of een afkorting van Noralie.

Ik ga de gesprekken met Rover af en vervloek hem dat hij niet gezegd heeft dat Noran een jongen is.

Wacht, had hij een date met een jongen? Of is het een catfish?

Ik weet wel dat mijn tweelingsbroer biseksueel is, al is hij alleen nog voor mij uit de kast, maar ik had niet gedacht dat hij al zo snel op een date ging gaan met een jongen.

En zeker niet met die vrienden van hem. Hoe zou hij Noran voorstellen?

'Je ziet er exact uit als op je foto,' zegt Noran vervolgens en zijn ogen glijden langs mijn lichaam dat kippenvel op mijn huid produceert terwijl ik knik en voorzichtig glimlach. 'Zullen we naar binnen gaan?'

'Ja,' zeg ik en ik laat hem voorgaan zodat ik achter zijn rug snel een berichtje naar mijn broer kan sturen.

Ik: Noran is een jongen?!?! Je ging op een date met een jongen?!?!
Rover: Heb ik dat niet gezegd?
Ik: NEE!
Rover: Oeps, sorry River. Have fun en vergeet niet: geen gezoen!!!

Mijn broer is ongelooflijk!

Ik zucht gefrustreerd en steek mijn gsm weg.

'Is er iets?' vraagt Noran en ik kijk naar hem op om te zien dat hij de deur van het restaurant voor me openhoud.

One shots bxbWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu