Crush I

339 10 80
                                    

'Oké, dus er is een jongen en hij is ontzettend knap en slim en o mijn God, heb je zijn ogen al eens gezien?' zegt Debby als we haar kamer binnenkomen.

Debby heeft weer een nieuwe crush en nu kan ze er niet over ophouden als we de veilige vier muren van haar kamer betreden.

Hier hangen al zoveel crushes en roddels in de lucht dat deze er zo bijkomt.

'Ken je hem?' vraag ik als we op haar bed plaatsnemen en ze grijnst.

'Nee, maar jij wel,' zegt ze waardoor ik frons.

'Ik wel?'

'Ja, je werkt met hem samen voor Nederlands. Jullie lezen samen dat boek van Jane Austin waar je de hele tijd over zaagt dat je het niet leuk vindt, maar hij wel,' zegt ze waardoor ik een paar keer met mijn ogen knipper.

O nee.

'En je weet hoeveel ik van haar schrijfstijl houd dus hij leek me wel leuk. En knap. En slim. En je moet toegeven dat zijn naam zeer sexy, maar ook nerdy klinkt: Lowin. Het heeft iets ... zwoels,' zegt ze glimlachend en ik kijk een beetje naar beneden waardoor ze mijn paniekerige gezicht niet ziet.

Mijn hart gaat tekeer tegen mijn ribben en ik voel de kleur uit mijn gezicht trekken.

O nee, o nee, o nee.

'Dus ik heb een plan,' zegt ze dan en ik zet een glimlach op zodat ze niks van mijn innerlijke storm merkt.

Ze is te enthousiast over haar nieuwe crush.

'Jullie spreken morgen toch af voor die tweede opdracht?' vraagt ze en ik knik. 'Geweldig! Dan begin je over me te praten en dan zeg je dat ik geen Valentijn heb. En dan stelt hij vast wel voor of hij dat wilt zijn, want we weten allemaal dat niemand een date met me laat liggen.'

Ze knipoogt en ik knik langzaam.

'Oké,' zeg ik zacht. 'En wat als hij dat niet doet?'

'Dan vraag je het hem,' zegt ze glimlachend. 'Wil je dat voor me doen, alsjeblieft?'

Haar ogen zijn groot en ik sla mijn blik neer.

'Oké,' zeg ik waardoor Debby me in een stevige knuffel trekt en me bijna doof gilt.

'Dankje dankje dankje! Je bent de beste beste vriend ooit, NovaStar,' zegt ze en ik glimlach klein terwijl ik over haar rug wrijf.

Vervolgens laat ze me los en glimlacht met rode wangen.

'Heb jij niet iemand op het oog?' vraagt ze vervolgens met wiebelende wenkbrauwen.

'Nee,' zeg ik zacht, want ik kan haar absoluut niet zeggen dat we dezelfde crush delen nadat ik haar ga helpen.

'Echt niet? Geen meisje? Geen jongen?' vraagt ze en ik schud mijn hoofd.

'Nee, niemand vangt mijn oog,' zeg ik en ze houdt haar hoofd schuin.

'Dat spijt me, Novan, misschien kan je met een paar vrienden rondhangen op Valentijn?' vraagt ze, maar ik haal mijn schouders op en laat het onderwerp links liggen.

===

Het is vrijdagavond, nog twee dagen voor Valentijn als ik samen met Lowin naar zijn thuis wandel om aan de derde opdracht te werken van het boekverslag.

Eerst moesten we elk onze ervaring schrijven van de eerste vijftig pagina's en de vorige opdracht was een cartoon zoeken over het boek.

Nu moeten we een klein artikel schrijven over een personage.

One shots bxbWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu