'Ik vind je leuk,' zeg ik en Lorannes gezicht verstart een beetje wanneer ik die woorden heb uitgesproken.
Ik kijk haar afwachtend aan, maar ze ontwijkt mijn blik waardoor ik meteen door heb dat er iets niet klopt.
'Wat is er?' vraag ik en ik buig een beetje van haar weg en voel dat al mijn ingewanden zich in een knoop leggen.
Ik heb al een paar weken een verliefdheid op Loranne, mijn beste vriendin, en vond het de juiste tijd om het tegen haar te zeggen.
Blijkbaar vindt zij van niet.
'Luister, Arthur,' zegt ze en ze glimlacht lief, maar ik zet me van haar bed af en leg mijn handen over mijn oren.
'Nee,' zeg ik en ik laat mijn armen langs mijn lichaam vallen en kijk haar aan. 'Vergeet maar dat ik ooit iets gezegd heb.'
'Arthur, doe nu niet zo. Ik kan er niks aan doen. Je bent leuk, maar ik zie je niet op die manier,' zegt ze en aan haar ogen kan ik zien dat ze het wel oprecht meent.
'Waarom kunnen we het niet proberen?' vraag ik.
Als ze me leuk vindt, kan er toch een kans zijn dat we iets samen kunnen zijn?
'Dat gaat niet,' zegt ze en het duurt niet lang voordat ik de koordjes aan elkaar heb geknoopt.
Haar neergeslagen ogen, haar zenuwachtige houding. Ik weet dat Loranne niet aan daten doet wanneer ze op iemand anders verliefd is.
Ze vindt het oneerlijk en dat is misschien ook wel zo.
'Wie is het?' vraag ik, mijn toon opeens koel en afstandelijk.
'Arthur,' begint Loranne, wetend dat ik me van haar afzonder.
Ze haat het als ik dat doe.
'Wie is het?' vraag ik, maar ze schudt haar hoofd.
'Dat kan ik niet zeggen,' zegt ze.
'Ik ben verliefd op je en je wijst me af. Het minste wat je kan doen is me vertellen wie dan wel goed genoeg is voor je hart,' zeg ik en ze bijt op haar lip, nadenkend, afwegend, twijfelend.
'Wesse,' zegt Loranne zacht.
'Wat? Weet hij op wie je verliefd bent?' vraag ik, niet begrijpend waarom ze de naam van onze beste vriend noemt.
'Nee, hij is de persoon die goed genoeg is voor mijn hart,' zegt ze en haar ogen vinden die van mij.
'Wat?' vraag ik opnieuw. 'Je bent verliefd op Wesse?'
'Ja.'
Het is even stil.
'Ik ga,' zeg ik.
Ik neem mijn gsm van haar bed terwijl ze me gewoon aankijkt.
'Arthur.'
Ik draai me naar haar om.
'Je vertelt hem toch niks eh?'
'Gaat het je daar om?'
Ze antwoordt niet en met die stilte laat ik haar achter.
===
Wesse opent de voordeur wanneer ik nog geen drie seconden geleden op de bel heb geduwd.
Hij glimlacht, maar die verdwijnt wanneer ik gewoon langs hem heen storm, het huis in tot in de gang.
'Wat is er?' vraagt hij en ik open mijn mond om hem mijn zorgen te vertellen zoals ik altijd doe, maar sluit hem dan weer.
Loranne is nog steeds mijn beste vriendin, ook al heeft ze me een beetje bot afgewezen.
JE LEEST
One shots bxb
General FictionDit zijn allemaal korte verhaaltjes tussen twee jongens die de liefde samen ontdekken. Have a nice day! #1 short #3 boyxboy Begonnen: 17 maart 2020 Einde: 17 maart 2021