Geen kans

1.1K 30 21
                                    

Vandaag was het zo ver.

Ik moest hem vertellen wat er allemaal door me heen raasde zodra hij me aankeek of aanraakte. Ik had geen andere keus dan het op te biechten want anders zou ik ermee blijven rondlopen en dat was geen optie.

Vlak nadat de bel gegaan was, sjokte ik naar buiten. Hij wacht altijd om het muurtje van de fietsenrekken op me zodat hij nog kan roken.

Maar deze keer hoor ik nog een stem als ik net om het muurtje wil lopen.

Het is een meisje.

'Ik vond gisteren zeer gezellig,' zegt ze.

'Euhm ... leuk,' zegt Leonardo

'Het is zeker leuk. Voor herhaling vatbaar?'

'Luister ...' maar verder hoor ik niks meer.

Ik kijk een beetje om het hoekje en zie de twee innig in elkaar staan.

Leonardo duwt het meisje, dat ik nu herken als Jasmine, één van de populairste meisjes op school, van zich weg. Zijn ogen worden iets groter als hij me ziet en mijn wangen worden rood.

'S-sorry dat ik stoorde,' zeg ik en ik draai me snel terug om.

'Gerrit!' roept Leonardo nog na, maar Jasmine houdt hem tegen.

Het was toch al een dom idee.

Hij had me nooit leuk gevonden.

===

'Wat is er met je aan de hand?' vraagt mam als ze mijn kamer binnenkomt.

Ik zit voor het raam met mijn knieën tegen mijn borstkas. Mijn tranen zijn net gestopt.

'Niks,' zeg ik, maar mijn stem verraad me door over te slaan.

'Hey, je kan me alles vertellen eh,' zegt mam en ze komt langs me op de vensterbank zitten.

Op dat moment neemt ze mijn gsm vast en het scherm licht op. Ze ziet de 13 gemiste oproepen van Leonardo.

Mam legt een hand op mijn rug en ik voel de tranen weer opkomen.

'Hij zoende iemand anders,' zeg ik en ik kijk mam aan.

Mijn ogen wateren en er ontsnapt een traan.

Mam weet al sinds de dag dat ik gevoelens heb voor Leonardo dat ik op jongens val. Ze weet ook dat ik hem het nog niet heb verteld en dat ik dat vandaag wou doen.

Helaas is dat anders uitgelopen.

'Dan was hij je niet waard,' zegt mam en haar hand wrijft over mijn rug waardoor ik weer in tranen uitbarst.

'Als hij me niet waard is, waarom doet het dan nog zo veel pijn?' vraag ik.

'Zo zit de liefde nu eenmaal in elkaar,' zegt ze. 'Soms is het als rozengeur en maneschijn, maar af en toe regent het er.'

===

Mam heeft me aangemeld als ziek vandaag omdat ik hoofdpijn had van al dat geween van gisteren.

Ik voel me er een beetje een lafaard door omdat ik me zo aan mijn gevoelens overgeef, maar mam heeft tegen me gezegd dat dat helemaal niet erg is.

'Ik ben naar het werk, ik zie je straks om vijf uur weer,' zegt ze en ze verdwijnt de voordeur uit.

Ik ga in de zetel zitten en zet de tv aan. Mam heeft me al een stukje chocolade gegeven met het doel dat het me zal oppeppen.

Ik nestel me onder de deken en ben van plan om er niet meer onderuit te komen. Mijn pyjama is nog steeds het gene wat ik draag als de bel gaat.

One shots bxbWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu