Het is nu al een paar jaar dat ik de rondleiding door Barcelona organiseer in verband met de Bed & Breakfast van mijn ouders.
We wonen nu ook al enkele jaren in Spanje dus ik heb nu niet alleen Engels, Frans en Nederlands onder de knie, Spaans kan er nu ook bij.
Dat is de echte dat mijn ouders me voor die job hebben opgegeven.
En omdat ik niet kan koken en anders de keuken zou afbranden.
'Odyn? Je hebt vanmiddag een rondleiding,' zegt papa die zachtjes op mijn kamerdeur klopt.
Ik zucht en laat mijn hoofd op het kussen vallen.
'Hoelaat?' vraag ik.
'Twee uur. Het is een groot gezin dus ze zullen wel wat vragen hebben,' zegt hij en ik zucht opnieuw.
'Met hoeveel zijn ze?'
'Vijf.'
'Vijf?' vraag ik en ik ga meteen rechtzitten zodat ik papa kan aankijken.
'Ja, vijf,' zegt hij. 'Volgens mij zitten er wel een paar van ongeveer je leeftijd bij.'
'Humpf,' zeg ik.
'Wat zeg je?'
'Ja! Ik doe het wel! Welke taal?'
'Gewoon, Nederlands,' zegt hij en ik zucht, nu ietwat opgelucht.
Mijn andere taalkennis kan dan wel goed zijn, het gaat soms nog stug, vooral Engels eigenlijk omdat niemand dat in Barcelona spreekt.
Frans lijkt er nog een beetje op dus dat komt gemakkelijker terug naar boven en omdat ik met mijn ouders Nederlands praat, kan ik gemakkelijker naar die taal overschakelen.
'Ten laatste om half twee beneden!' roept hij nog na wanneer hij de gang verder afloopt.
Onze b&b heeft drie verdiepingen. Op de gelijksvloers bevindt zich de keuken, de eetkamer en de inkomst.
Als je naar buiten gaat vind je het zwembad en een kamer voor twee die eigenlijk aan het hoofdgebouw vasthangt, maar ook vanaf buiten toegankelijk is, wat de bezoekers vaak handig vinden als ze het zwembad gebruiken.
In de kelder slapen mijn ouders en ik, al is het niet compleet een kelder omdat het huis op een soort heuvel ligt. De deur die daaraan hangt, is onze voordeur.
We hebben er ook een keuken, woonkamer, badkamer en eetkamer, maar die zijn iets kleiner dan die we boven hebben, alleen onze badkamer beneden is groter.
Dan hebben we twee kamers op de bovenverdieping. Één kamer voor vier mensen, eventueel twee kinderen.
In de andere kamer kan je er met zes in, dus daar zal dit grote gezin wel slapen.
Rond twaalf uur besluit ik dan toch uit mijn bed te stappen en trek vlug een zomers hemd met als print een paar flamingo's aan met een blauwe shirt onder.
Als schoenen trek ik gewoon mijn blauwe Vans aan die ik zo goed als altijd aanheb.
Vervolgens ga ik naar de keuken waar ik een boterham neem met aarbeienconfituur die mama zelf gemaakt heeft.
Ze zorgt er altijd voor dat ze de meeste dingen zelf maakt waaronder brood, confituur en nog andere producten.
Ook het fruit is zelf geplukt omdat mijn ouders een jaar geleden geïnvesteerd hebben in een stukje grond aan de overkant van ons huis waar we standaard fruit en groeten planten.
Deze taak krijg ik soms ook, maar die moet ik dan in de ochtend doen en dan weten mijn ouders dat ik de rest van de dag niet meer te genieten ben, dus meestal doet mama dat zelf.
JE LEEST
One shots bxb
General FictionDit zijn allemaal korte verhaaltjes tussen twee jongens die de liefde samen ontdekken. Have a nice day! #1 short #3 boyxboy Begonnen: 17 maart 2020 Einde: 17 maart 2021