Drie scholen in twee maanden.
Mijn ouders zullen vast denken dat ik het erom doe, maar ik kan er niets aan doen.
Steeds als ik denk dat alles veilig is, wordt alles overhoop gegooid.
'Veel succes vandaag, lieverd,' zegt mam als ze de auto voor de school stopt en ik knik.
Ik stap zwijgend de auto uit en trek mijn rugzak over mijn schouders, dicht tegen mijn lichaam aan.
Mam glimlacht klein, maar het is triest, alsof ze medelijden met me heeft. Ze geeft me een luchtkus, maar ik reageer er niet op.
Ik hoor haar wegrijden en de school is nu beter te zien met alle leerlingen en leerkrachten.
===
De gangen zijn nog leeg wanneer ik met mijn lessenrooster door de gangen dwaal en mijn lokaal probeer te vinden.
Het lokaal dat ik moet hebben bevindt zich helemaal op de bovenste verdieping waar er een jongen en een meisje staan te zoenen.
Ik zucht en neem alvast mijn leesboek uit mijn rugzak en schuif op de grond neer.
Het koppel lijkt niks te merken dus negeer ik hun ook maar door me op het boek te focussen.
'Hey,' klinkt er dan en ik kijk verward op.
Het meisje heeft haar vriendje losgelaten en ze kijkt me met verveelde ogen aan.
'Wie heeft gezegd dat je hier mag komen zitten?' vraagt ze en ik kijk de gang rond om te zien dat er nu al meer mensen zijn.
'Wat?' vraag ik en ze rolt haar ogen.
'Ben je ook al doof?'
'Klara, hij mag er toch prima zitten,' zegt de jongen en ik laat mijn ogen even langs zijn lichaam glijden voordat ik terug op mijn boek let.
'Prima, dan hebben wij deze avond geen date,' zegt het meisje, Klara en ze stormt weg, de gang door.
Het blijft even stil waarin ik de jongen wat op zijn gsm hoor typen en vervolgens schuift hij langs me neer.
'Sorry dat je dat hebt moeten zien,' zegt hij. 'Ik ben Sevan.'
'Daley,' zeg ik zachtjes en de jongen, Sevan, knikt.
'Ben je nieuw?' vraagt hij en ik knik klein, hopend, smekend dat hij me nu niet opeens gaat negeren. 'Ik ben sinds dit jaar ook nieuw op deze school en ik weet hoe het voelt om in deze school overweldigd te worden. Dus als je ooit iets nodig hebt, kan je het wel aan mij vragen.'
'Dankje,' zeg ik zacht en er ontstaat een kleine glimlach op mijn lippen, de eerste in maanden lijkt het wel.
Vervolgens staat Sevan recht en hij rijkt me zijn hand aan waar ik een beetje verward naar kijk.
'De leerkracht is er zo,' zegt hij. 'Als je wilt kan je lang me komen zitten.'
Ik kijk naar zijn gezicht op. Zijn bruine ogen staan zo oprecht dat ik mezelf opgelucht voel.
Zijn donkerbruine haren lijken ongekamd, maar misschien is dit gewoon zijn model.
===
De kantine is altijd het moeilijkste deel van de dag en zeker als het de eerste keer in een nieuwe school is.
Er zijn zoveel mensen die potentiële vrienden kunnen zijn, maar ik zou het liefst geen vrienden hoeven maken.
Net als ik twijfel of ik buiten ga zitten of op de toiletten, zwaait er iemand naar me.
JE LEEST
One shots bxb
General FictionDit zijn allemaal korte verhaaltjes tussen twee jongens die de liefde samen ontdekken. Have a nice day! #1 short #3 boyxboy Begonnen: 17 maart 2020 Einde: 17 maart 2021