'Vandaag moet je enkel de benedenverdieping schoonmaken,' zegt mevr. Meyer nadat ik een rondleiding heb gekregen door haar gigantische huis.
Mam en pap hebben me aangemeld aan een bureau voor studentenjobs en het blijkt dat mevr. Meyer iemand nodig heeft om haar huis te onderhouden.
Ik werd meteen aangenomen door haar en heb net mijn eerste opdracht gekregen.
Er werkt ook een butler in haar huis, maar die zorgt meestal voor het gezin en het eten terwijl ik alle vlekken moet wegboenen.
'Ik ben rond half zes terug. Zorg je ervoor dat je klaar bent? Dan bespreken we de details nog,' zegt mevr. Meyer wanneer ze haar tas in haar hand neemt en haar dure zonnebril opzet.
'Oké, mevrouw,' zeg ik aan de zachte kant, maar ze knikt waardoor ik weet dat ze me gehoord heeft.
Nadat de deur achter haar in het slot gevallen is, begin ik met poetsen. Eerst de woonkamer waarna de studeerkamer volgt, verder op de gang.
In de waskamer steek ik een donker wasmachine in en haal de kookwas uit de droogkast die ik vervolgens opplooi en meeneem naar de keuken waar ik Jean aantref, de butler.
'Ah, jij moet de jonge Lowie zijn, onze nieuwe poetshulp,' zegt hij met zijn gerimpelde glimlach en ik knik.
Jean heeft een net, donker paars pak aan wat hem als gegoten zit. Alle knoopjes zijn dicht en zijn das is perfect geplooid.
Zijn grijze haren zitten in een middellijn gekamd en liggen onberispelijk op zijn hoofd.
Ik voel me een beetje ondergekleed in mijn kapotte jeansbroek en houthakkershemd dat open hangt zodat je mijn grijs shirt ziet.
Mijn mouwen zijn van de hitte een beetje opgerold en ik heb spijt dat ik geen andere kleren heb aangedaan.
Ik weet niet eens hoe Jean het in dit huis volhoud met dat pak aan.
'Mevr. Meyer moest maar één blik op je CV werpen en ze had je al aangenomen,' zegt hij met zijn lage lach waardoor ik glimlach.
'O ja?' vraag ik.
'Ja, het zag er zo netjes uit dat ze je als poetshulp moest hebben. Je zou erin passen,' zegt hij.
'Dan zal ik nu wel een teleurstelling zijn met mijn outfit,' zeg ik.
'Dat vindt ze helemaal niet erg. Haar zoon draagt ook nooit nette kleren, alleen als ze erom vraagt,' zegt Jean waarna de deurbel gaat.
Zoon?
'Ik ga opendoen en dan verdwijn ik naar boven zodat je de keuken kan poetsen. Neem daarna een glas water, oké? En neem een koekje uit mijn kast,' zegt hij waarna hij de gang door wandelt en me achter laat in de keuken.
===
Mevr. Meyer was heel content over mijn werk waardoor ik iedere week twee keer mag komen.
Één keer voor de benedenverdieping en de andere keer voor de bovenverdieping al kan ik soms ook als taak krijgen om de garage op te ruimen en eens onder handen te nemen.
Over het algemeen is het leuk werk.
Mevr. Meyer is bijna nooit thuis en ik kan met Jean over alles en nog wat praten. Dan vertelt hij zelf ook van zijn verhalen over zijn kindertijd en zijn ouders die in de oorlog leefde.
'Ik had je heel verlegen ingeschat, Lowie,' zegt Jean bij onze pauze die we op het terras houden.
Ik vertelde hem net over dingen die mijn zus en ik deden op familiefeestjes toen we nog jong waren.
JE LEEST
One shots bxb
General FictionDit zijn allemaal korte verhaaltjes tussen twee jongens die de liefde samen ontdekken. Have a nice day! #1 short #3 boyxboy Begonnen: 17 maart 2020 Einde: 17 maart 2021