Altijd die verdomde koude die als een deken rond mijn lichaam hangt, maar als een sjaal rond mijn nek hangt zodat ik stik.
Het voelt alsof ik steeds onder water geduwd wordt door mijn eigen bevroren handen.
Het is hartje zomer en ik zit met een trui en een lange jeans broek aan het meer terwijl al mijn vrienden in het water zitten.
Ik zucht, wetend dat ik nooit zo roekeloos het koude water rond mijn lichaam ga voelen.
'Wimter!' roept mijn beste vriend vanuit het water en ik kijk op. 'Kom je?'
'Nee, ik ga even wandelen,' zeg ik.
'Oké,' zegt hij en hij geeft me een scheve glimlach waarna ik opsta en mezelf naar de stoep begeef.
Je kan een rondje rond het meer wandelen inclusief met een bruggetje door het water.
Dat doe ik bijna altijd als we naar het meer gaan tijdens de vakanties.
Het is er kalm en ik word er niet meteen gestoord waardoor ik er ook graag wandel.
Opeens komt er een groepje jongeren aan die wat dollen en tegen elkaar duwen.
Ik weet niet echt of ik nu moet terugdraaien omdat ze niet opletten, maar besluit stug door te lopen, mijn rechtervoet op de kant zodat ze zeker langs kunnen.
De jongen met het gele T-shirt ziet me niet en botst tegen me op waardoor ik over de rand struikel, het water in beland.
Het water is koud, zo koud dat ik klappertand en meteen begin te rillen.
Ik probeer op mijn ademhaling te focussen, maar dat lukt niet als ik het gelach van de jongens hoor.
Adem in.
Gelach.
Adem uit.
Het gelach sterft weg, maar de koude drupt over mijn rug en de ijskoude tranen rollen over mijn wangen.
Ik heis mezelf uit het meer dat hier gelukkig niet zo heel diep was.
Op de kant trek ik mijn knieën tegen mijn borstkas en leg mijn hoofd neer, proberend mezelf te kalmeren en de tranen te stillen.
'Hey?' vraagt er dan een stem en ik kijk op.
Er staat een jongen voor me. Zijn zwarte short laag op zijn heupen, zijn borstkas bloot en de witte oortjes vormen een contrast met zijn licht gebruinde huid.
Zijn lichte, blonde haren plakken door het zweet aan zijn voorhoofd en zijn borstkas is ook een beetje nat door de lichaamsstoffen.
Waarschijnlijk was hij aan het joggen.
'Gaat het?' vraagt hij en ik knipper een paar keer voordat de koude rilling weer over mijn rug loopt en ik mijn hoofd schud. 'Je lippen zijn blauw, heb je een paar vrienden in de buurt?'
'Z-ze zijn in het meer,' zeg ik zacht en ik probeer mijn adem te controleren, maar dat mislukt grandioos als de tranen terug opkomen.
Ik heb het zo koud.
'Heb je een gsm mee?' vraagt de jongen.
'Ja,' zeg ik zacht, maar als ik mijn gsm uit mijn broekzak haal, zie ik dat het water hem helemaal verdronken heeft. 'O mijn God.'
Ik leg mijn hoofd weer op mijn knieën waarna ik weer in snikken uitbarst.
'Hey, euhm, vind je het oké als ik je meeneem naar mijn thuis? Ik woon hier niet ver vandaan,' zegt hij. 'Je moet niet naar binnen, ik zal je gewoon een deken geven en nieuwe kleren.'
JE LEEST
One shots bxb
General FictionDit zijn allemaal korte verhaaltjes tussen twee jongens die de liefde samen ontdekken. Have a nice day! #1 short #3 boyxboy Begonnen: 17 maart 2020 Einde: 17 maart 2021