Info: Luca is net gedumpt door zijn vriendin dus organiseert zijn zus een blind date voor hem, maar niet met een meisje. Is er iets mis gegaan, of is het het lot?
Karakters: Lucas: bruin haar, grijze ogen, redelijk lang.
Kelly: zus van Luca, bruin golvend haar, grijze ogen, 1.65 meter groot.
Mathias: bruin haar, groter dan Luca, blauwe ogen, oké gespierd.===
'Kom uit je kamer!' roept Kelly vanaf de andere kant van de deur.
'Nee,' zeg ik. Mijn ogen zijn opgezwollen en ik draag een pyjama. Mijn haren zijn door de war dus ik zie er echt niet uit.
'Dan ... breek ik ... de deur ... wel,' zegt ze en ik hoor een klik. 'Open.'
Als ik me omdraai, staat mijn zus in mijn kamer. Zodra ze me ziet wordt haar blik zacht en ze knuffelt me.
'Ik wist wel dat ze een slet was,' zegt ze in mijn haar en ze speelt ermee met haar vingers.
'Had dat dan eerder gezegd, voordat ik verliefd op haar werd, voordat ik gekust had, voordat ik haar mijn eeuwige liefde had verklaard en vooral voordat ik met haar naar bed ben geweest,' zeg ik en ik duw haar een beetje van me af.
Ze kijkt me schuldig aan.
'Sorry, ik had er voor je moeten zorgen,' zegt ze en ze zakt op haar achterwerk in de matras.
Ik zucht.
'Nee, het is mijn schuld. Ik heb gewoon ... Het lijkt wel alsof ik ongesteld ben,' zeg ik waardoor Kelly moet lachen.
'Heb je een tampon nodig dan?' vraagt ze en ik tik haar lachend aan.
'Wacht, ik denk dat ik er eentje voor je heb!' roept Kelly dan en ze springt van mijn bed op.
'Wat? Een tampon?' vraag ik en ze kijkt me vragend aan voordat ze mijn grapje wegwuift.
'Nee, nee. Een nieuwe date! Niks helpt beter dan je gedachte verzetten en naar iemand anders gaan.'
'Wat? Nee, nee, nee,' zeg ik, maar ze ratelt gewoon door.
'Echt wel! Zorg dat je om drie uur klaar staat,' zegt ze en ze neemt haar gsm uit haar kontzak en begint te typen.
'Drie uur,' zegt ze voordat ze de kamer verlaat.
===
Uiteindelijk heb ik ingestemd want ik kan hier niet de hele vakantie blijven zitten of in mijn bed blijven liggen.
'Klaar?' vraagt Kelly als ze de trap af komt en ik draai me naar haar om.
'Je ziet er prachtig uit!' roept ze tegelijk dat de bel gaat. 'Hij zal je super aantrekkelijk vinden!'
'Wacht, wat? Hij?' vraag ik, maar Kelly heeft de deur al open staan.
Er staat inderdaad een jongen. Hij is groot en redelijk gespierd. Zijn blauwe ogen nemen me onderzoekend op en ik vind het niet zo ongemakkelijk als ik dacht.
En iets waar ik mezelf op betrap: ik ben hem ook gewoon aan het bekijken en hij ziet er niet verkeerd uit!
'Goed, veel plezier jullie twee en Mathias, breng hem voor twaalf uur terug want anders heb je een chagrijnige Lucas op je dak,' zegt Kelly en ze duwt me lettelijk de deur uit.
Als de deur achter ons dichtklapt, bekijken we elkaar weer schaamteloos totdat hij zijn keel schraapt en ik opkijk, misschien wel een beetje betrapt.
'Ik ben Mathias,' zegt hij en hij steekt zijn hand uit.
'Lucas,' zeg ik en ik neem zijn hand aan.
JE LEEST
One shots bxb
General FictionDit zijn allemaal korte verhaaltjes tussen twee jongens die de liefde samen ontdekken. Have a nice day! #1 short #3 boyxboy Begonnen: 17 maart 2020 Einde: 17 maart 2021