Studiedate

363 15 108
                                    

'Wat ben je aan het doen?' vraagt mijn beste vriend langs me en als ik naar hem omkijk, heeft hij een grijns op zijn gezicht staan.

We zitten in de studiezaal en hebben twee uur achter elkaar geen les omdat onze leerkracht godsdienst ziek is.

'Wat?' vraag ik verward.

'Je bent al een half uur naar die jongen aan het kijken.'

Mijn wangen worden vuurrood en ik kijk even vlug naar beneden voordat ik antwoord geef.

'Dat deed ik niet,' zeg ik zacht.

Diede trekt zijn wenkbrauw op en ik kijk naar mijn boek, probeer me te concentreren op de leerstof die ik voor morgen moet kennen.

'Remi,' zegt Diede zacht. 'We kunnen tijdens de urenwissel naar hem toe gaan. Je weet waarschijnlijk al dat we godsdienst met hem hebben.'

'Nee, D, we blijven gewoon zitten,' zeg ik. 'Ik denk dat die jongen langs hem zijn vriendje is.'

'Heb je hen dan al zien zoenen?' vraagt hij en ik slik.

'Nee,' zeg ik zacht.

'Wel? Sommige mensen denken ook dat wij een koppel zijn, maar we zijn toch ook gewoon beste vrienden? En daarom heb ik de taak op me gekregen om je op te zadelen met je crush,' zegt hij en hij stoot me glimlachend aan.

'Dat hoeft niet. Echt niet,' zeg ik.

Hij heeft me waarschijnlijk nog niet eens opgemerkt.

Natuurlijk luistert mijn beste vriend niet naar me waardoor hij tijdens de uurwisseleling rechtstaat en ik kijk hem met grote ogen aan.

De meisjes voor de jongens zijn weggegaan en dat geeft mijn beste vriend de kans om daar te gaan zitten met zijn spullen.

Hij trekt zijn wenkbrauw naar me op als hij zich naar de jongens toedraait en nonchalant een gesprek begint.

Ik wil mezelf tussen mijn boeken verstoppen, maar mijn beste vriend weet exact hoe hij me langs hem moet krijgen.

'Hey, Remi,' zegt hij door de studiezaal die nu half op stelten staat omdat er nog geen nieuwe leerkracht is. 'Wil je even mijn pen brengen?'

Ik kijk naar zijn plaats en zie dat hij expres een pen heeft laten liggen waardoor ik bloos.

Mijn mond voelt droog als ik rechtsta en zijn pen naar Diede breng. Hij grijnst naar me wanneer ik hem zijn pen geef en vervolgens mijn pols vastneemt.

'Kom je er niet bijzitten?' vraagt hij en ik krimp een beetje in elkaar.

'Ik-ik weet niet of dat mag,' zeg ik zacht en probeer de warmte niet verder naar mijn wangen te laten stijgen, maar dat mislukt.

'Tuurlijk wel,' zegt mijn beste vriend en hij draait zich naar de jongens om. 'Dit is trouwens mijn beste vriend, Remi.'

Ik voel mijn wangen branden wanneer ik kort oogcontact maak met de jongen wiens achterhoofd ik bijna doorboord heb met staren.

Hij glimlacht lief naar me waarbij zijn linkerwang een kuiltje krijgt en zijn lichtblauwe ogen oplichten.

Opeens heb ik het super benauwd en wil ik zo snel terug naar mijn plaats gaan om me te concentreren op de leerstof, niet op iemands uiterlijk.

'Hey, Remi,' zegt de andere jongen dan. 'Ik ben Qilan en dit is Mart.'

'Hallo,' zeg ik zacht en ik sla mijn armen om mijn lichaam heen, hopend dat ik niet uit elkaar ga vallen wanneer de aantrekkelijke jongen, Mart, me nog een glimlach toewerpt.

One shots bxbWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu