Natte kleren I

445 19 20
                                    

Met blote voeten loop ik door de gangen terwijl de stemmen van mijn klasgenoten nog na-echoën.

De lucht suist langs mijn huid en ik ril als ik struikel en de koude vloer mijn huid raakt.

De tranen drukken tegen mijn ogen en ik krabbel een beetje recht als ik de stemmen opnieuw hoor die dichter bijkomen.

Ik kijk achter me terwijl ik verder loop, maar bots voordat ik bij mijn kluisje ben tegen iemand op zodat ik een beetje naar achteren tuimel. Gelukkig neemt de vreemde jongen mijn elleboog vast zodat ik niet omval.

Ik vind zijn warme, grijze ogen en meteen word ik me er weer bewust van dat ik enkel een onderbroek draag.

Zijn lichtbruine haren vallen golvend rond zijn gezicht en als hij glimlacht, lijkt zijn hele gezicht te veranderen zodat mijn wangen nog meer gaan gloeien.

'I-ik ...' begin ik, maar ik word onderbroken door de stemmen die nog steeds dichterbij komen.

Ik kijk schichtig achter me en voel het zweet over mijn rug lopen.

Snel kijk ik om me heen en zodra ik de pictogrammen van de toiletten vind, denk ik niet langer na en glip naar binnen.

Niet veel later hoor ik zijn stem.

'Hey, gast,' zegt hij alsof er niks aan de hand is, maar ik hoor zijn handlangers lachen en gniffelen. 'Heb je iemand gezien? Een jongen zonder kleren, zeg maar.'

'Ja, die jongen, blonde haren? Groene ogen? Hij ging recht door naar de achterkant van de school,' zeg de jongen met de bruine haren en ik slik de krop in mijn keel weg zodat mijn ademhaling tot rust kan komen.

'Thanks, maat,' zegt hij en ik hoor een doffe klap die aangeeft dat hij de bruinharige jongen een schouderklopje geeft.

Er verstrijken een aantal minuten en zodra de stemmen en voetstappen uit de gang zijn weggestorven, wordt de wc-deur een beetje geopend.

Er komt een hand tevoorschijn waar een blauwe trui aanhangt.

'Hier,' zegt de bruinharige jongen en hij steekt de trui verder naar binnen zodat ik hem kan aannemen. 'Ik denk dat mijn LO-short nog in mijn kluisje zit.'

'Dankje,' zeg ik zacht en ik neem de trui van hem aan en trek het kledingstuk over mijn hoofd.

Hij is warm en valt tot iets over mijn heupen. Ook de mouwen zijn een beetje lang, maar dat maakt me niet uit.

Vervolgens kom ik met blosjes op mijn wangen uit de wc en de jongen rijkt me een zwarte short in zijn hand aan die ik dankbaar van hem aanneem en over mijn heupen trek, maar vrijwel meteen een beetje afzakt.

De jongen lacht en ik kan een kleine glimlach loslaten zodat hij weet dat ook ik deze situatie een beetje absurd vind.

'Dankjewel,' zeg ik nogmaals en hij glimlacht zodat zijn gezicht weer oplicht.

Aan dat beeld kan ik wel wennen.

'Is niks,' zegt hij en zijn grijze ogen vinden de mijne waardoor er een schok door me heen trekt.

Vervolgens knikt hij in de richting naar waar hij het groepje jongens heeft gestuurd.

'Wie waren dat?' vraagt hij.

'Dat waren Coy en zijn vrienden,' zeg ik zacht. 'Ze doen het wel vaker.'

'Wat doen ze vaker?' vraagt hij en hij kijkt me onderzoekend aan terwijl hij meer tegen de kluisjes leunt.

'Ze gooien mijn kleren in de douche als ik tot op mijn onderbroek ben uitgekleed. Daarna nemen ze mijn LO-kleren af en leggen die bij de rest van mijn kleren. Dan zetten ze de douchen aan,' zeg ik en ik kijk naar mijn blote voeten die wit afsteken tegen de vieze, gele tegels.

One shots bxbWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu