(Non-)fictie

286 11 37
                                    

Het was zover.

Vandaag gingen we de seizoenfinale opnemen waarbij de twee hoofdpersonages elkaar eindelijk gingen zoenen.

Het verhaal heeft naar dit punt toegewerkt en sommige kijkers hopen erop, maar andere denken toch dat mijn personage voor mijn tegenspeelster, zal gaan.

Het was een wirwar van emoties, liefdesdrama's en tienerproblemen waarbij mijn personage, Bodhi, bijna mijn tegenspeelster, Seya vertolkt door Maloe, zwanger had gemaakt.

Gelukkig bleek het iemand anders te zijn die haar een baby had gegeven, maar daardoor ging Bodhi zich terugtrekken naar zijn beste vriend, Cyriel, gespeeld door Sebbe.

We kenden elkaar voor de opnames totaal niet. Sebbe en ik wisten wel dat we met elkaar moesten zoenen op het einde van de reeks en eerst was het ook raar om een vreemde te zoenen, maar nu kennen we elkaar wel redelijk goed, al moeten we elkaar nog steeds gaan zoenen.

Soms gaan we naar feestjes samen met Maloe en nog andere mensen van de cast.

De sfeer is gezellig en hoewel dit nog niet de allerlaatste shots zijn van seizoen één, weet ik dat ik mijn nieuwe vrienden ga missen in de dagen dat we elkaar niet op de set zien.

'Ben je er klaar voor?' vraagt Maecy, de assistente van de regisseur en ik knik. 'Vergeet geen muntje te eten.'

'Doe ik,' lach ik waarna ze knipogend mijn kleedkamer verlaat.

Ik trek de kleren van de scene aan en wanneer ik de knoopjes van mijn polo dichtknoop, wordt er zachtjes op de deur geklopt.

'Hey,' zegt Sebbe en ik glimlach.

'Hey,' zeg ik. 'Is Maecy ook al bij jou langs geweest?'

'Ja, ze zei dat ik een muntje moest nemen en toen ik zei dat ik er geen bijhad, nam ze een potje vol muntjes uit haar broekzak. Volgens mij heeft ze dat gewoon altijd bij,' lacht hij en hij gaat in de kleine, rode zetel in de hoek van mijn kleedkamer zitten.

'Misschien is het gewoon haar taak om zoenende acteurs te voorzien van een goede adem,' zeg ik en ik strijk mijn haar uit mijn gezicht.

'Waarschijnlijk wel,' zegt Sebbe en ik leun tegen de tafel met de spiegel achter.

Sebbe zit ook al in zijn kleren voor de scene. Cyriel draagt bijna altijd een jeansbroek met een shirt of een trui, dus zo ziet Sebbe er ook uit.

Mijn personage daarentegen draagt meestal een geribbelde broek met een polo en soms een gewoon shirt. Het is vreemd dat je, zodra je jezelf in het kostuum ziet, ook meteen je personage wordt.

Ik voel Bodhi al een beetje naar boven komen wanneer ik aan de kraag van mijn polo wrijf, een tik van hem als hij nerveus is.

'Het is vreemd dat seizoen één er al op zit,' zegt Sebbe dan. 'Na vandaag ligt de productie even plat. Weet jij al wanneer de opnames van seizoen twee beginnen?'

'Nee, het script is nog niet af, dus we moeten nog wachten,' zeg ik.

Seizoen één eindigt nu eigenlijk dat Seya een kind krijgt en ze de baby houdt. Ook komt mijn broer terug van zijn uitwisseling wat voor spanningen zal zorgen tussen de relatie van Bodhi en Cyriel omdat Bodhi's broer niet de meest acepterende persoon in de wereld is.

Dus net als Bodhi voor zijn ouders uit de kast wilt komen, wandelt zijn broer binnen.

Door de serie heen is natuurlijk wel al een paar keer gezegd dat zijn broer zo is omdat Cyriel zich niet meer thuis voelde bij zijn beste vriend thuis vermits hij ook op jongens valt.

'Ik kijk er wel naar uit,' zeg ik dan. 'Ik bedoel, volgens mij wordt seizoen twee wel zwaarder, maar realistischer. Seya krijgt ook meer aandacht want nu is ze alleen maar zwanger.'

One shots bxbWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu