Over het ijs

291 12 26
                                    

De koude zorgt ervoor dat mijn wangen rood zijn, maar ik voel me warm, heet zelfs.

Ik houd ervan om mijn hart te verliezen op het ijs en probeer die nieuwe draaien en technieken toe te passen terwijl ik mijn weg over de ovale schaatsbaan maak.

'Lievin!' roept dan iemand van de kantlijn en meteen rem ik op mijn schaatsen zodat ik naar de coach kan omkijken.

'Ja?'

'Je partner is gearriveerd,' zegt hij nors voordat hij naar de kleedkamers knikt en verdwijnt.

Binnen een maand is er een belangrijke wedstrijd die me naar de top kan helpen en hoewel ik schaats omdat ik het leuk vind en ik mezelf erin kan verliezen, vind ik het ontzettend leuk om mee te doen aan een wedstrijd van een hoog niveau.

Helaas moet ik daarvoor een partner hebben, wat ik een beetje irritant vind.

Ik weet dat ik niet de sterkste ben en op het ijs is dat wel nodig, zeker als je een meisje moet liften, maar dat eigenlijk niet kan.

Ergens hoopte ik dat ik nog alleen kon meedoen, maar de coach heeft me op het hart gedrukt dat dat niet kon en ik anders niet mocht meedoen.

Nu ben ik wel benieuwd wie de coach heeft uitgekozen om samen met me te werken.

Als ik snel een trui aantrek over mijn strakke schaatspak, volg ik de coach naar de kleedkamers waar er een gespierde jongen met korte bruine haren zijn schaatsen aantrekt.

Ik frons een beetje wanneer de coach samen met de jongen naar me toekomt en me aan hem voorstelt.

'Dit is Odiel,' zegt hij. 'Je nieuwe partner.'

'No way,' zeg ik meteen waardoor mijn coach in de brug van zijn neus knijpt.

'Lie-

'Nee, coach. Ik ga me niet samen schaatsen met een jongen. U denkt dus effectief dat ik dit kan maken sinds ik uit de kast ben?' vraag ik en ik wil terug naar het ijs gaan, maar de jongen, Odiel, houdt me tegen.

Hij geeft een klein knikje naar mijn coach en trekt me vervolgens mee op het houten bankje te gaan zitten.

'Ik heb de geruchten gehoord,' zegt hij dan en ik ruk me uit zijn aanraking en kijk naar de vele schaatsen tegen de muur.

'Waarom heb je dan ja gezegd?' vraag ik.

'Wel, eigenlijk was het mijn voorstel,' zegt hij waardoor ik hem verward aankijk.

'Wat?'

'Je bent goed en ik houd van winnen,' zegt hij. 'En tussen ons, je bent best schattig.'

Ik snuif een beetje, maar trek mijn mondhoek op.

'Dit gaat je imago aantasten,' zeg ik.

'Maar niet als we winnen.'

'Laat dan maar zien wat je kan,' zeg ik en hij trekt uitdagend zijn wenkbrauwen op waarna hij rechtstaat en zijn weg naar het ijs maakt.

===

Holy shit, hij is goed.

Hoewel hij groter is dan ik en misschien een beetje slungelig lijkt, op het ijs is hij gestroomlijnd en haast perfect.

Zijn spieren zijn in balans en zijn voeten weten exact wat ze moeten doen. Het ijs lijkt een verlengde van zijn lichaam en dat is waarschijnlijk ook exact hoe hij zich voelt.

Ik kan het niet laten om te denken dat we nu effectief een kans hebben om te winnen, maar aan de andere kant mag ik het nu niet verpesten.

Voor een lift is vertrouwen nodig en ik weet niet of ik dat van hem kan vragen. We kennen elkaar niet eens, maar coach verwacht dat we vandaag al aan de choreografie beginnen.

One shots bxbWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu