Debby en Lowin hebben een date.
Hij is zelfs al een half uur geleden begonnen en ik zit in mijn zetel met een Brusselse wafel die ik heb opgewarmd met te veel slagroom en aardbeien op.
Ik kijk naar één of andere romantische film die rond vijf uur begonnen is. Het is iets met een bruiloft die weer eens helemaal misgaat, maar natuurlijk eindigt hij weer goed.
Was dat in het echte leven ook maar.
Opeens gaat mijn gsm en eerst wil ik niet opnemen om gewoon in mijn liefdesverdriet weg te kwijnen, maar als de beller een tweede keer belt, neem ik op.
'NovaStar,' zegt Debby zodra ik opneem en mijn ogen worden groot.
'Debby?' vraag ik verward. 'Heb je geen date met Lowin?'
'Jawel, maar ... Je moet even komen. Het is dringend,' zegt ze waardoor ik frons, maar wel meteen uit de zetel kom en schoenen aantrek.
Voor de rest draag ik een losse jeans en een te grote trui zodat ik kan denken dat die van iemand anders is, een vriendje bijvoorbeeld.
'Wat is er gebeurd?' vraag ik.
'Niks ergs,' zegt ze, maar haar stem is zacht.
'Je bent toch bij dat nieuwe restaurant, eh?' vraag ik.
'Ja,' zegt ze. 'Kom snel.'
'Oké,' zeg ik en ik trek mijn jas aan waarna ik het huis afsluit en op weg ben naar mijn beste vriendin.
===
Als ik bij het restaurant aankom, staat Debby langs de ramen tegen de muur geleund.
Haar ogen zijn droog, maar ik kan de trieste sfeer meteen voelen wanneer ik bij haar kom staan.
'Is Lowin niet gekomen?' vraag ik.
'Nee, hij zit binnen,' zegt ze en ze slaat haar armen voor haar lichaam alsof ze zichzelf wil beschermen.
'Wat is er dan gebeurd? Hij heeft je toch niet beledigd eh?' vraag ik bezorgd, want het hart van mijn beste vriendin verdient het niet om gebroken te worden, zelfs niet door een aantrekkelijke en leuke jongen.
'Nee, het is ...'
Haar zin blijft in de lucht hangen en uiteindelijk recht ze haar rug en kijkt me aan, haar ogen intens.
'Waarom heb je niet gezegd dat je Lowin gekust hebt?' vraagt ze en meteen voelt mijn mond droog aan.
'Wat?' vraag ik en ik voel de hitte naar mijn wangen stijgen. 'Hoe weet je dat?'
'Dus het is waar?' vraagt ze.
Ik twijfel even, maar knik dan langzaam.
'O mijn God,' zucht ze, maar meteen reik ik naar haar uit.
'Maar het was niet de bedoeling,' zeg ik snel.
'Maar je vond het fijn, je zou het opnieuw doen,' zegt ze en dan tegen haarzelf: 'Hoe kon ik zo blind zijn?'
'Het spijt me,' zeg ik zacht. 'Je was zo verliefd op hem en ik ... Ik wou dat niet voor je verpesten.'
'Je bent een stomkop, Novan,' zegt ze. 'Hoe heb je het voor elkaar gekregen om hem toch met me uit te laten gaan?'
'Ik wou je een kans geven,' zeg ik.
'Urgh, ik wil boos op je zijn omdat je met Lowin gezoend hebt terwijl je wist dat ik hem leuk vond, maar dat gaat niet als je het zo goed laat lijken. Nu voel ik me schuldig,' zegt ze.
JE LEEST
One shots bxb
General FictionDit zijn allemaal korte verhaaltjes tussen twee jongens die de liefde samen ontdekken. Have a nice day! #1 short #3 boyxboy Begonnen: 17 maart 2020 Einde: 17 maart 2021