Beste vrienden

3.4K 46 10
                                    

Het zou niet mogen. Ik zou mijn beste vriend niet mogen willen zoenen als hij met een meisje in gesprek is.

Het is vandaag Valentijnsdag en hij wil Maddy absoluut uitvragen. Hij ziet haar al een tijdje zitten en hij vond dat het vandaag de perfecte dag was.

Ik zie hem glimlachen en zijn wangen lichten op. Ze heeft ja gezegd. Ik weet het al voordat hij het maar tegen me gezegd heeft.

Emilo komt naar me toe en zijn glimlach wordt met de seconde groter. Ik glimlach niet bepaald overtuigend naar hem, maar hij heeft het niet door vanwege zijn geluk.

'En?' vraag ik.

'Ze heeft ja gezegd, Sammy, ze zei gewoon ja alsof het de normaalste zaak van de wereld was,' zegt Emilo enthousiast en hij wandelt langzaam naar de uitgang.

Onze schooldag zit er gelukkig wel al op. Helaas doet Valentijnsdag dat niet.

Ik denk dat ik deze avond een film ga kijken en ijs gaan eten. Dat is toch wat meisjes doen met een gebroken hart? Misschien werkt het wel.

'Wat gaan jullie doen?' vraag ik als we de school uitwandelen, naar huis.

We wonen niet zo heel ver van elkaar wat best handig is als je beste vrienden bent.

'We gaan pasta eten, want dat is super romantisch en daarna neem ik haar mee naar een super speciale plaats en daar wil ik haar kussen,' zegt hij en er vliegt een steek door mijn lichaam.

Ik zou zo graag willen dat hij mij zou willen kussen. Dat wij een date zouden hebben en dat wij een relatie hierna zouden hebben.

Ik weet dat dat met Maddy gaat gebeuren en ik wil haar niet leren kennen en ik wil ook geen derde wiel meer zijn.

Eerst komen we bij mij aan. We komen tot stilstand voor de deur en voor even zie ik hem alleen maar.

Zijn donkere haren die door de wind door elkaar gewaaid zijn en zijn bruine ogen die mee overal naar toe kunnen nemen.

Zijn stevig gebouwde lichaam waarvan ik ieder stukje huid van zou willen kussen.

'Heb jij geen afspraakje?' vraagt hij. Ik schud langzaam mijn hoofd en glimlach triest.

'Het juiste meisje komt wel,' zegt hij. Ik knik.

Juist, het juiste meisje.

===

Na de tweede film en mijn vierde ijsje, gaat de bel.

Ik verwacht eigenlijk geen bezoek, maar sta toch recht. Ik open de deur en zie dat Emilo in de deuropening staat.

Zijn ogen zijn rood en dik.

Heeft hij gehuild?

'Zijn je ouders thuis?' vraagt hij met dikke stem.

Hij heeft zeker geweend.

'Nee, ze hebben zelf een etentje,' zeg ik en ik laat hem binnen en gaan naar de woonkamer waar mijn film nog steeds op pauze staat.

'Wat is er gebeurd?'

'We waren dus naar het Italiaans restaurant gegaan, bleek het dat haar ex daar werkte. Hij was onze ober en nadat hij weg was, heb ik de hele avond moeten luisteren naar haar gezaag over haar ex.

'Toen kwam ons eten en knipoogde hij naar haar waar ze flirterig op antwoordde. Ik voelde me een beetje rot daardoor en toen zei ze dat ze naar de wc moest, maar ze liep niet naar de wc, dus ging ik haar achteraan. Bleek dat ze daar met haar ex aan het zoenen was. Toen ben ik het afgetrapt en ben naar hier gekomen. Sorry, daarvoor. Je had misschien een leuke avond,' zegt hij.

Ik kijk naar het scherm waar de Notebook nog steeds op pauze staat en glimlach geforceerd. Emilo ziet het potje ijs staan en neemt het op.

'Een gebroken hart?' vraagt hij. Ik haal mijn schouders op en ontwijk zijn ogen.

Hij komt iets dichterbij staan en ik kan zijn warmte voelen.

'Mag ik je ergens mee naar toe nemen?' vraagt hij.

Zijn adem strijkt over mijn wang.

'Het is niet alsof ik iets beters te doen heb,' zeg ik en ik stap van hem weg zodat ik mezelf nog in toom kan houden en hem zo niet ga bespringen.

Ik trek mijn schoenen en jas aan en we gaan naar buiten. Ik doe de voordeur op slot en stop de sleutels in mijn broekzak naast mijn gsm.

'Waar gaan we naartoe?'

'Zul je wel zien,' zegt hij met een glimlachje.

===

Na een paar minuten gewandeld te hebben, komen we uit bij de speeltuin van vroeger.

Onze moeders zaten dan op de bankjes en we gingen zo vaak als het maar kon van de glijbaan af. Soms ravotten we ook in de zandbank zodat onze kleren vol zand zaten.

Dat vond mam dan natuurlijk niet zo leuk.

Hij neemt me mee door het bos en ergens ver weg zie ik een lampje, waar we dan ook op af wandelen.

'Hier moet je oppassen want er zijn veel wortels die boven de grond komen,' zegt Emilo en vlak daarna verstrengelen zijn vingers met de mijne.

We gaan dieper het bos in en uiteindelijk komen we uit bij een open veld. Er zijn lampjes opgehangen en er ligt een kleed op de vloer.

'De hapjes liggen thuis,' zegt hij en hij laat mijn hand los en wandelt een beetje naar voor.

Er is een meer te zien achter een hek met aan de oever een paar bootjes. Er staat ook een vuurtoren, maar die werkt waarschijnlijk niet meer, het is iets van vroeger.

'Dit is de meest romantische plek ooit,' zeg ik en ik ga langs hem staan en leun tegen het hekje dat tot net aan mijn middel komt.

Hier wou hij gaan kussen met Maddy.

'Weet ik,' zegt hij en hij lacht.

Emilo zucht en kijkt me aan. Ik kan niet wegkijken van zijn ogen en voel mijn hart tegen mijn botten hameren.

Ik zet een stap dichterbij, probeer onze adem met elkaar te vermengen. Ik buig naar hem toe, onze neuzen strijken langs elkaar.

Mijn adem gaat gehaaster en ik buig langzaam naar hem toe, geef hem alle tijd om me weg te duwen, maar hij doet niks.

Hij laat me hem kussen. En nog eens en nog eens en nog eens, maar hij kust me niet terug waardoor ik wegtrek.

Plots voel ik twee handen zachtjes in mijn heupen knijpen. Mijn ogen nog steeds gesloten, bang om te kijken en iets te vinden in zijn ogen dat ik niet wil zien.

'Dit is eigenlijk niet wat ik verwacht had van Valentijn,' zegt hij en mijn lichaam verstijfd.

Zijn duimen schuiven onder mijn T-shirt en wrijven over mijn huid en ik ontspan weer.

'Maar ik vind het wel leuk,' fluistert hij en vervolgens kust hij mij.

Ik moet niet eens denken of ik hem wel zou terug kussen of niet.

Zijn lippen zijn zacht en mijn adem versnelt. Hij trekt me dichter naar zich toe en verdiept de kus.

Onze handen zijn overal op elkaars lichaam en onze lippen kussen als nooit tevoren.

Het voelt zo ontzettend goed.

One shots bxbWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu