Trick or treat

390 16 40
                                    

'Wat heb jij aan?' vraagt Olivie als ik de deur voor haar open doe zodat we naar het Halloweenfeestje kunnen gaan.

'Euhm, mijn kostuum,' zeg ik en ze zucht.

'Toen ik zei dat we in als de maan en de zon gingen gaan, dacht ik aan iets meer ... sexy,' zegt ze en ik bekijk haar costume.

Ze draagt een kort, zilver rokje dat net lang genoeg is om haar achterwerk te bedekken. Daarboven draagt ze een kort shirtje, ook zilver, met een diepe insnede.

Er hangen een paar kerttinkjes rond haar als en in haar haren steken een paar zilveren lokken uit. Ze heeft een diadeem met een halve maan op die ze zelf gemaakt heeft.

Haar kostuum is inderdaad veel sexyer dan het mijne. Ik heb een zwarte, losse jeans broek aan met een gouden shirt en een zwarte trui waar mama een zonnetje op geborduurd heeft.

Op mijn hoofd staat een diadeem met zonnestralen die mijn beste vriendin voor me gemaakt heeft.

'Ach ja ,je vind wel iemand die even saai verkleed is als jij,' zegt ze en ze neemt mijn hand vast waarna ze me naar buiten trekt.

Ik kan nog net de deur dicht trekken.

===

'De regels voor deze avond zijn dezelfde als anders?' vraagt Olivie als we voor het gebouw staan van waar het feestje plaatsneemt.

'Ja, elkaar iets laten weten als we naar huis gaan en met wie. Nooit iets aannemen van vreemde en alle kleren gaan mee naar huis,' zeg ik en Olivie geeft me een high five voordat we naar binnen gaan en ons in de dansende mensenmassa voegen.

Olivie en ik gaan meestal samen naar feestjes. Zij voor de jongens en ik voor de kick van het dansen want eigenlijk doe ik dat wel graag, al betekend dat natuurlijk niet dat ik het kan.

We hebben al enkele dingen meegemaakt op sommige feestjes, maar dat houdt ons niet tegen.

Olivie is een beetje een lichtgewicht waardoor ze al wat soepeler met alcohol omgaat. Ze heeft al eens meegedaan met strippoker en eindigde in haar ondergoed.

Ze had een nieuwe trui aan die we nooit meer hebben teruggevonden, vandaar onze laatste regel.

De eerste twee zijn nog begrijpbaar. We vragen altijd de namen van met wie we naar huis gaan, al is dat bij haar iets meer het geval dan bij mij.

En onze tweede regel is ook vanzelfsprekend. Ik ben al eens bijna gedrogeerd geweest als Olivie me niet had tegengehouden, weet ik niet wat er gebeurd was.

'Twee uur hier voor als we niemand vinden?' vraagt ze in de keuken en ik knik, al weet ik dat ik alleen naar huis ga.

Ik neem een biertje terwijl Olivie voor een kriek gaat en meteen een slok neemt. Ze wuift nog eens naar me en gaat dan de verklede menigte in.

Ik zie skeletten die lichtgeven, zombies, sexy verpleegsters en verplegers en natuurlijk een paar heksen.

Als ik mezelf ook tussen de mensen waag, zie ik Olievie al met een jongen dansen

'Cool kostuum,' klinkt er dan en ik verschiet me bijna dood als ik een vampier achter me opmerk.

Zijn lange cape is rond zijn kraag vastgeknoopt en eronder zit een hemd verstopt. Zijn neptanden komen piepen onder zijn smalle bovenlip wanneer hij glimlacht.

'Dankje, al zal je niet veel aan me hebben,' zeg ik en ik buig een beetje naar hem toe zodat ik zeker verstaanbaar ben.

De vampier lacht.

One shots bxbWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu