Ives nodigt me ieder jaar uit bij zijn thuis om de kerstboom op te zetten.
Mijn beste vriend weet dat ik geen kerstmis kan vieren sinds mijn ouders niet in een God geloven, maar in de mensheid.
Ze vieren geen enkele feestdag van zowel het Christendom als het Jodendom en de Islam.
Het is ook niet dat ik niet gelovig ben, maar kerstmis trekt me op zo een vreemde manier aan dat ik Ives' voorstel nooit afsla.
Vorig jaar ben ik zelfs mee naar de kerk geweest, maar dat was toch een eenmalige gebeurtenis.
'Silly, je bent er,' zegt Ives als hij de deur opendoet en meteen trekt hij me mee naar binnen. 'Mam wou net de kerstboom binnen zetten, maar ik wist dat je zo zou komen.'
Hij neemt mijn hand vast, wat ik ontzettend leuk vind, en trekt me langs de keuken waar Hermine, Ives' oudere zus, de koekjes al in de oven steekt.
'Mam! Ik zei toch dat Silvain zo ging komen,' zegt Ives als we de woonkamer inkomen waar Ives' moeder al druk in de weer is met de lampjes uit de knoop te halen.
'Dan mogen jullie de kerstboom van buiten halen,' zegt ze met een warme glimlach. 'Ik ben hier toch nog even bezig.'
Ik lach een beetje waarna ik mijn beste vriend naar buiten volg en we de kerstboom naar binnen halen.
Het gaat een beetje moeilijk, maar de dennenboom geraakt in de woonkamer zonder al te veel naalden te verliezen.
Ondertussen heeft Ives' moeder de lampjes uit de knoop gehaald zodat die als eerst de boom in kunnen.
De kerstbomen komen niet veel later en er zijn dit jaar ook een paar engeltjes van porselein bij die Ives er heel voorzichtig inhangt.
Ik geef ze gewoon aan hem zodat hij ze in de boom kan hangen, maar ik mag wel altijd de punt als laatste op de top zetten en dat is niet alleen omdat Ives er niet aankan.
Hermine laat ons haar koekjes proeven wanneer we bijna door de versiering heen zijn.
'Ik heb dit jaar een ander recept gebruikt,' zegt ze als ik het hoofd van het koekenmannetje bijt.
'Waarom?' vraag ik.
'Omdat íémand er vorig jaar commentaar over had,' zegt ze en ze kijkt haar broer met vernauwde ogen aan.
'Wel, ik vond ze wel lekker als dat een troost is,' zeg ik schouderophalend en ze bloost een beetje. 'Al zijn deze ook heel lekker.'
'Dankje, Silvain,' zegt ze en met een laatste glimlach verlaat ze de kamer.
Ook Ives' moeder is al naar de keuken verdwenen voor het avondeten.
'Volgens mij hoopt Hermine dat je met haar onder een maretak gaat staan,' zegt Ives en hij rolt met zijn ogen.
'Ze weet toch dat ik niet op meisjes val,' zeg ik en ik geef hem nog een kerstbal aan.
'Dat haalt niet weg dat je aantrekkelijk bent,' zegt hij en ik grijns.
'Aantrekkelijk zeg je?' vraag ik en ik geef hem deze keer weer een engeltje aan die hij wil overnemen, maar ik houd het figuurtje vast.
Hij vindt mijn ondeugende ogen en rolt met de zijne, maar ik zie zijn blos op zijn wangen omhoog kruipen.
Ik weet dat hij me leuk vind, het enige probleem is dat hij geen riskante beslissingen durft te nemen en me te zoenen of me uit te vragen.
Natuurlijk kan ik dat ook doen, maar ik weet dat hij graag controle heeft over bepaalde dingen en zeker als het dingen zijn die nieuw zijn zoals verliefd worden op een jongen in plaats van een meisje.
JE LEEST
One shots bxb
General FictionDit zijn allemaal korte verhaaltjes tussen twee jongens die de liefde samen ontdekken. Have a nice day! #1 short #3 boyxboy Begonnen: 17 maart 2020 Einde: 17 maart 2021