Bölüm şarkısı: "Selda Bağcan Katip Arzuhalim"
LÜTFEN KİTABIMIZI KENDİ SAYFALARINIZDA VE ARKADAŞLARINIZA TAVSİYE EDİN Kİ BÜYÜYELİM, YAZILANLAR BOŞA GİTMESİN. EMEKLER KUTSALDIR, UNUTMAYIN!!
***
Adalardaki Operasyon Merkezi'nde toplantı başlamıştı; vaktin akşamüstü olması, havada hafif bir yelin gezmesi, ilkbahar cilvesinin bir tezahürüydü. Masanın üstüne bırakılmış kara kutuya bakıyordu herkes; Çetin ve Çınar da gelmiş, Hatem'in başına bir sivil bırakılmıştı. Devrim, masanın en başında oturmuş ve Kağan'ın konuyu açmasını bekliyordu. Kağan da Devrim'den bir işaret beklerken sabırsız dakikalar akıyor, vaktin akşama doğru temayülü hızlanıyordu. Kağan, Devrim'den işareti alınca lafa girip kutuda bir şey bulamadığını, helikopterin malum özelliklerini anlattıktan sonra kutunun yüzeyindeki amblemden bahsetti. Devrim, bir kâğıda çizilen ambleme bakınca başını salladı.
"Aslında onlar olduğunu tahmin etmiştim. Emin olmak istedim," diyen Devrim, Kağan yerine oturunca lafa girmiş ve masadakilerin aklına soru işaretleri düşürmüştü, Delal hariç. O da bu mührün ne anlama geldiğini biliyordu. Devrim, Delal'e dönerek:
"Yaptığın araştırmayı bize anlat!" deyince Delal ayağa kalktı ve karşıki duvara doğrultulmuş yansıtıcının kumandasını masadan alıp düğmeye bastı. Duvarda, deminki amblem belirdi. Delal lafa girdi.
"28 Şubat 1997 yılında toplanan Milli Güvenlik Kurulu bünyesinde konuşlanmış, amacı ve hedefleri gizli ve gizemli olan birkaç askerin oluşturduğu gizli bir oluşumun adıdır Yeşil Mühür. Postmodern Darbe'de etkin rol oynamış, MGK kararlarını kabul ettirmede büyük çaba sarf etmiş ve oluşan kaostan nemalanarak çeşitli gizli görevler yapmış bu oluşum, 2002 yılında değişen hükümetle yer altına çekilmiş, asker üniformasını çıkarmayarak gizemli bir şekilde kaybolmuştur. Türkiye'de hasıl olan çeşitli eylemlerde parmağı olduğu söylense de Yeşil Mühür, asla kendisini tam olarak göstermemiştir. Uzun bir zamandır ortalıkta olmayan bu güruhun dün gece ortaya çıkması, sanırım gizemliliklerine perde çekmiştir. Yeşil Mühür, Ekol'ün hizmetindedir."
Duvardaki yansıtıcıda görüntüler değişti; Hedyetullah Bilen ve Yeşil Mühür denilen birkaç askerin yan yana çizilmiş karikatür resimleri belirdi, Delal görüntüyü değiştirdi ve Hedyetullah Bilen'in beddua okurken çekildiği fotoğrafı duvara aks oldu. Ekledi.
"Geçen yıl, New York'ta bazı olaylar yaşandı. Ufak kargaşalıklar gibi görünse de işin öteki tarafı farklıydı. Eski bir senatör, evinde ölü bulundu. Ondan önce evinin yakınlarında bir kavga çıktı ve evini korumakta olan korumalar da bu kavgayı kovuşturmak için yerlerinden ayrıldı. Ertesi gün, senatörün öldüğü haberi duyuldu. Yapılan araştırmalar, işi Rus ajanların yaptığını gösterdi ama gerçekte öyle değildi. Yeşil Mühür eylemi yapar, suçu başkasına yıkar. Onun da çalışma yöntemi böyle!"
Görüntü değişti, Londra'nın bir sokağında patlayan bir arabanın çevreye saçtığı siyah dumanların çekildiği bir fotoğraf karesi gözlere hitap ediyordu. Delal, bu görüntüye izah getirdi.
"Londra'da, Ekol ve Hedyetullah aleyhine yazdığı yazılarla bilinen bir gazeteci, evinden çıkarken, tıpkı Türkiye'de Uğur Mumcu'ya yapılan suikast gibi aracı infilak ediyor ve olay yerinde, bir kâğıda çizilmiş yeşil bir mühür bulunuyor. Bu sefer açıkça kendilerini belli ediyorlar."
Çetin araya girdi.
"Bu Yeşil Mühür dediğin yapı, bir suikast timi mi?"
"Her şey..." diyen Delal, duvardaki görüntüyü değiştirdikten sonra Çetin'e cevap sundu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KONSEY
AdventureTürk'ün 'Devlet-i Ebed Müddet' fikri, evvelde var olduğu gibi ahirde de var ve payidar olacaktır. Bozkurt töresine şekil verenler, Türkiye Cumhuriyeti'ne şimal olmuşlardı. Mustafa Kemal'e Samsun icazeti verenler, Menderes'e yordam göstermiş; Özal il...