📽79. Bölüm🎥
💽💽💽
İSTANBUL
Taksim TİM Karargâhı…
Bülent, önüne bırakılan bardaktan bir yudum su içti; yaklaşık bir saattir bir odada bekletiliyor, kendisiyle konuşulmamış ve kimse de yanına gelmemişti. Elindeki çanta alınmıştı. Belli ki bilgi ve belgeler incelenecekti. Ama neden kimse onunla tek kelime etmemişti, anlayamıyordu. İçi rahattı, güvende hissediyordu kendini. Samim de yoktu yanında. Ona ne yapmış olabilirlerdi acaba? Bu düşünceyle cebelleşip duruyordu. Bardaktan bir yudum daha aldı. Anlaşılan o ki çok kalacaktı burada, bekleyecekti mecbur ve sabredecekti. Derin bir nefes aldıktan sonra elleriyle yüzünü ovdu.
Dersim, bir belgeye bakıyordu. Örgütün metropol yapılanması hakkında detaylı bilgiler veriliyordu. Yeri hariç bütün bilgiler, belgede satırlarca anlatılmıştı. Dersim, belgeyi kapattı. Çetin oturuyordu karşısında, gözlerini ona dikti ve başını salladı.
“Mahir Solmaz… 1975, Van Edremit doğumlu… Örgütteki kod adı, Dozer… 92 senesinde katılmış örgüte. Baya bilgiler var burada! Yalnız yapılanmanın yeri yok! Yapılanmanın adı belli değil! Eskiden Tak, Tiko ve benzeri isimler kullanırlardı. Ama bunun bir adı yok!”
Çetin, önündeki dosyayı işaret etti.
“Burada da örgütün siyasi kanadındaki partisinin önümüzdeki seçimlerde izleyecekleri taktik ve stratejileri anlatılıyor. Örgüte militan kazanmak için, ayrıca bir dershane kurmuşlar. Adına da siyaset akademisi diyorlar. Bildiğiniz gibi gençlerimizin beyinlerini zehirliyorlar.”
“Kim var akademinin başında?”
“Şu, Ağrı Milletvekili… Lalezar Serhıldan…”
“Anlamıştım zaten onun ne mal olduğunu!”
Kapı çaldı ve cevap beklemeden de açıldı. Kağan, elinde bir kağıtla içeri girdi. Telaşlı ve endişeli bir hali vardı. Belli ki önemli bir bilgiye ulaşmıştı. Dersim, karşısında duran Kağan’a baktı.
“Söyle Kağan, ne buldun?”
“İmralı’dan bir ferman gelmiş! Adına adak listesi diyorlar. Geçen siz de bahsetmiştiniz! O liste burada!”
Dersim, önüne bırakılan listeye baktı. Gözleri irileşti birden. Yutkunduktan sonra lafa girdi.
“Hepsi de saygın işadamları… Kemal Sapanca… Tekstil dünyasının saygın isimlerinden biri! İthalat ve ihracat konularında ün yapmış! Onu hedef almaları doğal! Çünkü Kemal Bey, aslen Diyarbakırlı! Onun ölümünü, asker veya istihbarata yıkıp kaos yaratma derdine girecekler. Buna müdahale etmemiz lazım!”
Çetin, araya girdi.
“Bence artık öyle bir şey yapmazlar şef! Çünkü Bülent’in alındığını öğrenmişlerdir. Bu yüzden yeni bir liste çıkarmış olabilirler.”
Kağan, Çetin’e cevap yolladı.
“Ama onlar, biz böyle düşünelim diye aynı listeyi tatbik edebilirler.”
Dersim, Kağan’ı işaret etti.
“Doğru söylüyor, öyle yapabilirler! Biz, her halükarda tedbirimizi alalım!”
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KONSEY
AventuraTürk'ün 'Devlet-i Ebed Müddet' fikri, evvelde var olduğu gibi ahirde de var ve payidar olacaktır. Bozkurt töresine şekil verenler, Türkiye Cumhuriyeti'ne şimal olmuşlardı. Mustafa Kemal'e Samsun icazeti verenler, Menderes'e yordam göstermiş; Özal il...