Bölüm şarkısı: "Ahmet Aslan - Susarak Özlüyorum"
LÜTFEN KİTABIMIZI KENDİ SAYFALARINIZDA VE ARKADAŞLARINIZA TAVSİYE EDİN Kİ BÜYÜYELİM, YAZILANLAR BOŞA GİTMESİN. EMEKLER KUTSALDIR, UNUTMAYIN!!
Koyu bir kahkaha savurdu Asaf; duyduğu şeyler, onun karnını yararcasına kahkaha atmasına neden oldu, resmen karnı oynuyor, sesi dalgalı çıkıyordu. Kadınlar ses etmeden ona bakıyor, kahkahanın bitmesini bekliyordu.
"Allah'ım!" diye sayıklayarak kahkahasını giderek sonlandıran Asaf, derin bir nefesin ardından:
"Hay siz çok yaşayın e mi?" dedikten sonra:
"Beni güldürdünüz, Allah da sizi güldürsün!" dedi. Kadının,
"Kes!" diyerek çıkışmasıyla gülmeye devam ederek:
"Ama nasıl keseyim? Böyle espri yabana gitmesin!" dedi.
"Demek doğru, ki ondan böyle pervasızca gülüyorsunuz!"
Ciddileşti Asaf, kaşlarını çatarak karşısındaki kadına baktı.
"Doğru olsa olmasa, bundan size ne? Bu benim tasarrufum ve bundan ben mesulüm! Sizin hesap sorma veyahut bu işi sorgulama yetkiniz yok!"
"Hayır var," diye çıkışan kadın, Asaf'a doğru bir adım daha atarak:
"Unuttunuz mu? Ben sizden hesap sorabilirim, siz de bana hesap verebilirsiniz, kural bu! Efendiler, bacılarına hesap vermekle mükelleftir," diye ekleyince Asaf, derin bir nefes alarak duruldu. Kadının haklı olduğunu biliyordu. Ona hesap verebilir, gerekirse her şeyi anlatabilirdi. Ama anlatmayacaktı, buna gönlü yoktu.
"Siz bana usulünce sordunuz, ben size cevap vermedim. Böyle bir yönteme başvurmakla, bütün haklarınızı kaybettiniz ve aklıma şüphe tohumları ektiniz! Siz neden bunları öğrenmek istiyorsunuz?"
Kadının durgun sesi, ortamda çınlarken Asaf, gözlerini kırpmadan ona bakıyordu.
"Akla aykırı, fikre mugayir şeyler oluyor. Tamam, Ekol doğru düzgün bir cemaat değil; ona amenna! Ama neden birden düşmanımız olsun? Sizin koyduğunuz hükümlerle hareket eden hükümet, neden direkt Ekol'ü karşısına aldı? Bir zamanlar itibar sahibi, muteber bir kişiyken cemaatin dini lideri, neden şimdi düşman addediliyor? Ben bunları anlamış değilim!"
"Bunları ne maksatla soruyorsunuz? Yoksa siz de cemaatin içinden misiniz?"
"Benim hiçbir cemaate, hiçbir gruba ve hiçbir oluşuma tabi olmadığımı, sizin biliyor olmanız lazım!"
Derin bir nefes aldı Asaf,
"Biliyorum," dedikten sonra:
"Bu soruları neden sorduğunuzu anlamaya çalışıyorum," deyince kadın, birkaç saniye sessiz kaldı, ardından:
"Bakın Asaf Efendi!" diyerek lafa girdi ve devam etti.
"Eski düzeni yerle bir ettiniz, eskilerin üstüne set çektiniz ve yepyeni bir ortam var ettiniz; kötü mü oldu? Elbette ki hayır, buna kötü oldu diyemem! Ama sebebini merak ediyorum."
"Adalet Bacı! Dünya, küresel bir vizyon kazanarak yepyeni bir düzene sahip olmuşken Türkiye'nin, eski düzende yol alması sizce mantıklı olur muydu? Dünya, küresel minvalde yeni libaslar giyinirken Türkiye, eski püskü libaslarla dolansaydı, sizce makul olur muydu? Bizim, gerek DEM Teşkilatı olarak gerekse Bacıyanlar olarak hemfikir olduğumuz konu ne, sizce? Türkiye'nin güçlü, dinamik ve atik olarak dünya devletlerinin arasında yer alması, değil mi?"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KONSEY
AdventureTürk'ün 'Devlet-i Ebed Müddet' fikri, evvelde var olduğu gibi ahirde de var ve payidar olacaktır. Bozkurt töresine şekil verenler, Türkiye Cumhuriyeti'ne şimal olmuşlardı. Mustafa Kemal'e Samsun icazeti verenler, Menderes'e yordam göstermiş; Özal il...