4. Bölüm

1.1K 61 0
                                    

Rosena taşıdığı bütün çantaları yere koydu.

Gün batımından önce kalacak bir yer bulması büyük bir şanstı.

Rosena kulübenin etrafına baktı.

Sanki uzun zamandır sahipsiz bırakılmış gibi tavan örümcek ipeğiyle kaplanmış, pencere ve zemin ince tozlarla kaplanmıştı.

Her hareket ettiğinde eskimiş bir tahtanın gıcırtısını duyuyordu. Duvarlar ve zeminler de ıslak ağaçlar gibi ıslak kokuyordu.

Rosena eski şömineye kuru odun koydu.

Ateş yakmaya çalıştı ama işler düşündüğü kadar iyi gitmedi.

Rosena çömelip odunları uzun süre ovalarken, Yerhan yaklaştı ve ustalıkla ateşi yaktı.

Odun yığını bir anda alev aldı. Alevler soğuk enerjiyi uzaklaştırdı ve hatta loş karanlığı bile yuttu.

İkisinin üzerinde titreşen kırmızı bir ışık parladı. Rosena ışıkta Yerhan'ın yan profiline baktı.

Bıçak kadar keskin bir burun ve pürüzsüz bir çene çizgisi görebiliyordu.

Odunları yutan ateşin sesiyle birlikte, altın renkli kirpiklerinde ışık parlıyordu.

Rosena bu eski püskü yerde olması gerektiği gibi görünmeyen yüze bakarken bilinçsizce iç çekti.

Bu yüze aşık olduktan sonra onun kalma isteğini kabul etmiş olduğuna hiç şüphe yoktu.

Rosena çantasını açtı ve her zamanki battaniyesini çıkardı. Şafak vakti hava soğuyacaktı, bu yüzden örtbas edecek bir şeye ihtiyacı vardı.

Koşuşturma sona erdi, ikisi şöminenin önüne oturdu.

Hala aleve bakan Yerhan ilk önce ağzını açtı.

"Böyle bir kulübeyi nasıl buldun?"

"Hayvanlara sordum."

Rosena şömineye kuru odun koyarak kayıtsız bir şekilde cevap verdi.

"Ne?"

Sanki yanlış duymuş gibi gözlerini kıstı ve Rosena'ya baktı. Rosena hafifçe omuz silkti.

"Şaka yapıyordum."

Zaten buna inanmayacağını düşünüyordu.

Çocukluğunda ona bakan bir hizmetçiyle dürüstçe konuştuğunda bile. Ancak hizmetçi Rosena'nın sözlerini yalan olarak algıladı.

O sırada hizmetçiye masumiyetini kanıtlamak için hayvanlarla konuşarak yeteneğini gösterdi ama o korktu ve Rosena'ya korkmuş gözlerle baktı.

O zamandan beri bundan kimseye bahsetmedi.

Bir an düşüncelere dalmış olan Yerhan kendi kendine mırıldandı.

"Demek beni daha önce bulman hayvanların yardımı sayesinde oldu."

Sözlerini oldukça ciddiye aldığında Rosena'nın gözleri titredi.

Gülünç olduğu için ona güleceğini düşündü.

Garip bir duyguyu benimseyen Rosena koltuğundan kalktı.

Dolabın köşesine sıkıştırılmış çarşafı alıp yatağın üzerine koydu.

Bir hana kıyasla eski püsküydü ama dışarıda uyumaktan çok daha iyiydi.

"Burada uyuyabilirsin. Yerde uyuyacağım."

Rosena, yaralandığı için ona izin vereceğini söyleyerek yatağa hafifçe vurdu.

Şöminenin önünde oturan adam yavaşça ayağa kalktı.

Boşanmak ŞartıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin