Bölüm 98

203 13 0
                                    

Ertesi gün Rosena ile tahta nasıl geçileceğini tartıştıktan sonra.

Yerhan, başkentteki soyluları toplayarak tahta çıkacağını onların önünde duyurdu.

Soyluların yüzleri renklenirken aynı zamanda şartları da o belirledi.

Birincisi, taht kalıtsal olmayacak, uygun bir kişiye devredilecek.

İkincisi, ailesini ihmal etmek istemediğinden çalışma saatlerini netleştirecektir.

Şartları duyan soylular bir kez daha teslim oldu ama Yerhan daha fazla geri adım atmadı.

"Eğer değilse, o zaman bunun asla olmayacağını düşüneceğim."

Hoşlarına gitmediği takdirde istifa edeceğini söyleyince soyluların koşulları gözlerinde yaşlarla kabul etmekten başka çareleri kalmadı.

Yani Yerhan üç gün sonra tahta çıkmaya karar verdi.

Sonunda veliaht prens ve Eloa Dükü'nün ortadan kaldırılması için bir duruşma yapıldı.

Rosena duruşmaya sakin kıyafetlerle katıldı. Elbiseler ve aksesuarlar minimumda tutuldu ve makyajı sanki makyaj yapmıyormuş gibi görünecek şekilde hafifletildi.

Yerhan, Rosena'nın duruşmaya katılmamasını istedi. Ancak Rosena, veliaht prensin bunun bedelini kendi gözleriyle ödediğini görmek istiyordu.

Rosena'yı vazgeçiremeyen Yerhan, duruşma öncesi onu almaya geldi. İkisi yan yana saraydan çıkıp arabaya bindiler.

Rosena pencereden dışarı baktı ve manzaranın yabancı olmadığını fark etti. Bu, daha önce Yerhan'ın duruşması sırasında geçtiği yolun aynısıydı.

Bu duygu yeniydi ama garip bir şekilde sakindi.

O da ne mutlu ne de kızgındı.

Artık Zigrit Rosena için anlamsızlaşmıştır.

Mahkeme önüne vardıklarında çok sayıda insan toplanmıştı.

Çoğu halktandı ancak mahkeme salonuna giremeseler de sonucu merak ettikleri için işlerini bıraktılar.

Rosena ve Yerhan arabadan inerken etrafı yüksek tezahüratlar doldurdu.

"Majesteleri İmparator!! Majesteleri İmparatoriçe!!"

Rosena şaşkınlıkla etrafına baktı. İmparator ve imparatoriçe ile ne demek istiyorlardı...

Ancak herkesin üçüncü prens ve prensesin yeni imparator ve imparatoriçe olacağından şüphe duymayan bir yüzü vardı.

Halkın Yerhan'a bakış açısının çok değiştiğini duymuştu ama bu kadar olacağını beklemiyordu.

Rosena ve Yerhan kalabalığın tezahüratları arasında binaya girdiler.

Rosena koridorda yürüdü ve mahkeme salonunun kapısının önünde durdu, içeri giremedi.

Geldikleri anda aklına çeşitli düşünceler akın etti. Sonra Yerhan uzanıp Rosena'nın elini tuttu.

Sıkılan el gergindi ve tüm gereksiz düşünceler dağılmıştı.

İkili, yan yana duruşma salonuna girdi. Daha sonra dikkatler bir anda üzerine çekildi ve oturanlar bir anda yerlerinden kalktılar.

Gururla yürüyen Rosena ve Yerhan en ön sırada oturuyorlardı.

İkisi oturduktan sonra arka kapı mühürlendi ve yargıç içeri girdi.

Yargıç, daha önce Yerhan'ın duruşmasına başkanlık etmiş olan Dük Dustin'di.

Seyirci ve hakimler aynı kaldı ama değişen davacı ve sanıktı.

Boşanmak ŞartıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin