Dışarı çıkmaya hazırlandıktan sonra ikisi bir arabaya binip İmparatorluk Sarayı kalesinden dışarı çıktılar.
Dışarı çıkmayalı uzun zaman olmuştu ve Illian mutlu görünüyordu.
Pencereden dışarı bakan Illian'ı izleyen Rosena sessizce sordu.
"Babanı özlemedin mi?"
Bu sözler üzerine Illian'ın omuzları titredi.
"...Onu özledim."
Cevap uzun zaman sonra geldi ama Rosena bunun Illian'ın utangaç olmasından kaynaklandığını düşünüyordu.
Gözlerini indiren Illian ihtiyatla konuştu.
"Biliyorsun, ben... kılıç ustalığını öğrenmek istiyorum."
"Kılıç ustalığı mı?"
Rosena beklenmedik bir istek karşısında gözlerini kırpıştırdı. Illian ilk kez bir şeyi ilk kez yapmak istiyordu.
Rosena bir an acı çekti.
Onun gibi küçük bir çocuğun kılıç ustalığını öğrenmesine izin verebilir mi?
Diğer aristokrat oğlanlar da kılıç ustalığı dersleri alıyorlardı ama Illian gençti ve akranlarından daha ufak tefekti, bu yüzden bunu pek dikkate almadı.
Ancak Rosena hayır demek yerine Illian'ın elini tutarak ağzını açtı.
"Tamam ama karşılığında annemle birkaç anlaşma yapalım."
Rosena üç söz istiyordu.
Diğer dersleri ihmal etmeyin, ders alın ama tahta kılıçla çalışın ve aşırıya kaçmayın.
Sessizce dinleyen Illian, Rosena'ya bunu yapacağına söz verdi.
Hikayenin sonunda Rosena sıkıntılıydı.
Kılıç ustalığı hakkında pek bir şey bilmiyordu, bu yüzden sorun iyi bir öğretmen bulmaktı. Yerhan'a daha sonra sorsak daha iyi olurdu.
Endişelerini bir kenara bırakan Rosena, Illian'a baktı.
Onun sadece altı yaşında olduğunu ve hâlâ bir bebek olduğunu düşünüyordu ama yavaş yavaş kendini göstermeye başladığını görmek tuhaf hissettiriyordu.
Onunla gurur duyuyordu ama aynı zamanda kendini yalnız hissediyordu çünkü onun her an kollarından ayrılacağını düşünüyordu.
Illian birkaç yıl içinde akademiye gidecek ve yetişkinliğe kadar orada kalacaktı.
Ve o zaman geldiğinde Rosena imparatorluk sarayından ayrılacak.
Rosena o kadar etkilenmişti ki Illian'ın yanağına dokundu.
Onu geride bırakabilir mi?
Ne kadar uzun ya da yaşlı olursa olsun Illian onun gözünde her zaman bir çocuk gibi kalacak.
Illian'ın akademiye gideceği gün gelse bile... onu pişmanlık duymadan bırakabilecek mi?
Pencereye döndüğünde Yerhan'ın yüzü pencereden göründü.
Onunla ilk kez bir araya geldiğinde, tereddüt etmeden ondan ayrılacağına söz verdi.
Bir gün Illian'ı tek başına bırakarak Astania'ya dönebileceğine inanıyordu. Ama artık eskisi kadar emin değildi.
Illian'ı geride bırakmak hâlâ aynıydı ama zaman geçtikçe aklına Yerhan'ın yüzü gelmeye başladı.
Ondan hoşlanmıyor bile... onu sadece tuhaf bir çekimden dolayı istiyor, ama neden...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Boşanmak Şartı
ChickLitKazara hayatını kurtardığı bir adamla geçirdiği anormal derecede ateşli bir gece. Tek bir günlük hata büyük bir getiriyle geri dönebilir. "Hamile misin." Her şeyi bırakıp saklanarak yaşayan ve çocuk yetiştiren Rosena. Yedi yıl sonra geri döndüğü İmp...