Zaman geçti ve Rosena'nın imparatorluğa dönmek zorunda kaldığı gün geldi.
Rosena, Illian'a son bir kez veda etti.
Her zamankinden farklı olarak Illian ona acele etmemesini ve ortalıkta onurlu bir şekilde dolaşmasını söyledi.
Illian'la uzun süre konuştuktan sonra Rosena, ancak geminin ayrılmak üzere olduğunu duyunca gemiye bindi.
Rosena'nın bindiği gemi normal bir gemiden daha büyük ve daha güçlüydü çünkü sadece denizcileri değil Astania'nın askerlerini de taşımak zorundaydı.
Gemiye binip imparatorluğa doğru yola çıktığında Rosena'nın kalbi sıkıntılıydı.
Kaçmak için bu kadar çabaladığı yere geri döneceğini beklemiyordu...
Bir planı vardı ama düzgün uyuyamadı, bir şeyler ters giderse ve Astania'ya geri dönemezse ne yapacağını düşünüyordu.
Rosena her gününü sessizce endişelenerek geçirirken, denizciler arasında söylentiler dolaşıyordu.
Gemide her gece bir çocuk sesinin duyulduğu söyleniyordu. Bu, yelken açarken sık sık ortaya çıkan bir söylentiydi, dolayısıyla herkesin pek umrunda değildi.
Birçok dönüm noktasının ardından bir aydan fazla zaman geçmişti. Sert akıntılardan çıkan gemi, dalgaların üzerinde rahatça uzanıyordu. Dümenci pusulaya bakıp dümeni çevirdi ve direğin direğine tırmanan denizci teleskopla bir şey görüp bağırdı.
"Toprağı görebiliyorum!"
Bu söz üzerine gürültü çıkaran denizciler sakinleşti.
Nihayet gidecekleri yere varmışlardı ama omuzlarındaki ağır görevden dolayı heyecanlanmıyorlardı.
Geminin içinde kalan Rosena, varış haberi üzerine güverteye çıktı.
Astania denizinin aksine kıtaya yaklaştıkça deniz zümrüt rengine bürünüyordu.
Yavaş yavaş kara görünmeye başladı. Astania ile kıyaslanamayacak kadar genişti. Ona bakarken göğsünden davula benzer bir vuruş duyabiliyordu.
Tekne hızla akıntıyı geçerek iskeleye doğru yola çıktı.
Kara yaklaştıkça, nokta gibi küçük görünen şey yavaş yavaş bir şekil almaya başladı.
İskelede, imparatorluk ailesini temsil eden bayraklarla zırhlı şövalyeler duruyordu.
Rosena'nın gözüne şövalyelerin ön saflarında yer alan bir adam geldi. Veliaht Prens Zigrit'ti.
Kırmızı bir pelerin giyerek başını sertçe kaldırdı. Ve gözleri güvertede duran Rosena ile buluştu.
Rosena'yı gören Zigrit dudaklarını kaldırdı. Sanki uzun zamandır beklediği bir şeyi görüyor gibiydi.
Rosena bilinçsizce yumruklarını sıktı. Sonra başı dik bir şekilde onunla göz göze geldi.
Gemi rıhtıma gitmedi, denizin ortasında durdu. Güvertede duran Rosena yavaşça aşağı indi.
Rosena'nın öne sürdüğü şart, rehinelerin karada değil denizde takas edilmesiydi.
Küçük bir tekneye ilk binenler bir denizci ve bir Astanyalı şövalyeydi.
Rosena elbisesinin eteğini kaldırıp tekneye bindiğinde tekne yavaş yavaş ilerlemeye başladı. Daha sonra veliaht prensin yanından küçük bir tekne de yola çıktı. Üstlerinde bir kayıkçı, bir şövalye ve Kayla duruyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Boşanmak Şartı
Chick-LitKazara hayatını kurtardığı bir adamla geçirdiği anormal derecede ateşli bir gece. Tek bir günlük hata büyük bir getiriyle geri dönebilir. "Hamile misin." Her şeyi bırakıp saklanarak yaşayan ve çocuk yetiştiren Rosena. Yedi yıl sonra geri döndüğü İmp...