Yaz sonuydu.
İmparatorluk sonbaharda yaklaşan Kuruluş Günü ile meşguldü.
Her ne kadar sadece bir hafta boyunca aylarca süren hazırlıkların boşa harcanması olarak düşünülse de, Kuruluş Günü her yaştan soylular ve halk için önemli bir olaydı.
Festival, Kuruluş Günü haftası boyunca gerçekleştirildi.
Her soylu başkente gelirdi ve imparatorluk ailesi, ilk imparator ve tanrı onuruna törenler düzenlerdi.
Kuruluş törenine hâlâ birkaç gün kalmasına rağmen İmparatorluk Sarayı birçok soyluyu ağırlamak için erken hazırlıklara başladı.
Yoğun olan diğer sarayların aksine Üçüncü Prens Sarayı bugün huzurluydu. Sanki Kuruluş Günü başka birinin işiymiş gibi.
Rosena avdan beri pek dışarı çıkmamıştı. Bu nedenle Rosena nadiren Yerhan'la karşılaşıyordu. Yine de bilinçli ve bilinçsiz olarak Yerhan'dan uzak durduğu içindi.
Birlikte banyo yaptıkları günden beri onunla yüzleşemiyordu.
Onu her gördüğünde o anı aklına geliyordu ama ondan hoşlanabileceğini tam olarak anlamak istemiyordu.
Tek başına mücadele ederken Rosena'ya Kuruluş Günü ile ilgili küçük bir haber gelmişti.
Rosena artık Kuruluş Günü ile hiçbir ilgisi yokmuş gibi ortalıkta dolaşıyordu ama aslında yükü taşımak zorunda kalanlardan biriydi.
Evlendiğinden beri hiç resmi bir etkinliğe katılmadığından ilk kez tüm soylulara ve imparatorluk halkına yüzünü göstermek zorunda kaldı.
Zaten bunu düşünmekten yorulmuştu. Ve Rosena'ya bir haber daha geldi. Astania'yla ilgiliydi.
Marquis Helis'in en küçük kızı Kayla'nın İmparatorluk Akademisi'ne geleceği haberi Rosena'nın düşündüğünden çok daha büyüktü.
Rosena bunu mektuptan önceden bildiği için şaşırmamıştı ama haberi ilk duyanlar bunun asılsız bir söylenti olduğundan şüpheleniyordu.
İmparatorluk ilk kez Astanya'dan uluslararası bir öğrenciyi kabul ediyordu ve bu, kraliyet ailesiyle kan bağları olan bir markinin kızı olması nedeniyledi.
Altın Toprak olarak adlandırılan Astania, imparatorluk için efsanevi bir yerdi.
Astania'nın, imparatorluğun tüm altın madenlerinin toplamından daha fazla altına sahip olduğu, ayrıca bol kaynaklara ve benzersiz kültürel varlıklara sahip olduğu biliniyordu.
Uzun zamandır dış dünyayla etkileşim olmadığından kültürleri çok az biliniyordu.
Tüccarlar için henüz öncülük edilmemiş tek yerdi ve bazen Astania'dan bir şeyler görmekle meşgul olan imparatorluk halkı için bilinmeyen bir dünyaydı.
Kayla'nın Kuruluş Günü'ne katılacağı haberi çıktığında soylular heyecanlandı.
Kayla henüz unvan almamış bir çocuk ama Astania'nın ilk resmi konuğuydu.
İlk olarak kapalı bir tutum sergileyen Astanya'dan gönderildi, bu yüzden imparatorluk için çok şey ifade ediyordu.
Ayrıca gelecekte Astania ile değişimin devam etmesi ihtimali de ortaya çıktı.
Ancak bu mutluluğun ortasında bir sorun vardı.
Astanyalı değerli konuğu kimin ağırlayacağı meselesiydi.
İmparatorlukta çok az insan Astanianca konuşuyor. Çoğu tamamen kitaplardan öğreniyordu, dolayısıyla doğru şekilde iletişim kurabileceklerinden emin değildik.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Boşanmak Şartı
ChickLitKazara hayatını kurtardığı bir adamla geçirdiği anormal derecede ateşli bir gece. Tek bir günlük hata büyük bir getiriyle geri dönebilir. "Hamile misin." Her şeyi bırakıp saklanarak yaşayan ve çocuk yetiştiren Rosena. Yedi yıl sonra geri döndüğü İmp...