Bölüm 100

193 12 0
                                    

"Elbette bu sizin karşılayabileceğiniz bir şey değil."

"O kolyeyi almaya yetecek kadar param var."

Yerhan kararlı bir şekilde cevap verdi ve adamın alnı daraldı. Kolunu sıvadı ve üstünde amblem bulunan yüzüğü öne doğru itti ve şöyle dedi:

"Bilmiyor gibisin ama Marvell'in Zirvesi'ni duydun mu?"

Yerhan bir süre Marvell Top'un ismini düşündü.

Hatıralarına dönüp baktığında taç giyme törenine büyük miktarlarda mal teslim edeceklerini söyleyen tepeydi.

Aktif olarak yabancı ülkelerle ticaret yapan büyük ölçekli bir zirveydi.

Yerhan konuşmayınca adam omuzlarını silkti.

"Sanırım biliyorsun. Ben orada başkan yardımcısıyım."

Yerhan ancak o zaman bu adamı daha önce gördüğünü fark etti. Tepenin sahibiyle el sıkışırken İmparatorluk Sarayı'na girdiği sahneyi hatırladı.

Bu adamın nesnelerde gözü vardı ama insanlarda gözü yokmuş gibi görünüyordu. 

O sırada neredeyse kendini yere atıyordu ama şimdi onunla küçümseyerek konuşuyordu. 

Henüz malları teslim etmedikleri için anlaşmayı başka bir tepeye değiştirmeyi düşünüyordu.

"Peki ne yapmamı istiyorsun?" 

"Bununla ne demek istiyorsun?"

Adam sanki böyle bir cevabın gelmesini beklemiyormuş gibi kaşlarını çattı.

Yerhan ifadesiz bir yüzle adama baktı.

Adam garip baskı karşısında irkildi. Ama sanki kolyeden vazgeçmek istemiyormuş gibi sesini yükseltti.

"Bir erkeğin kendi imkanlarıyla yaşaması gerektiğini bilmiyor musun?"

Sessizce dinleyen Yerhan, saygı ifadelerini bir kenara bırakarak cevap verdi.

"Kendi imkanlarına göre hareket et, öyle mi? Kolye takmak için kendi yöntemlerine uyman mı gerekiyor?

Adamın dili tutulmuş olmalıydı, yüzü kızarmıştı ve dudakları seğiriyordu.

Kazanamayacağını anlayınca Illian'ın Yerhan'ın yanında durduğunu gördü. Oyuncak bebeğe benzeyen Illian'ı görünce ağzı şaşkınlıkla aralanan adam öksürdü.

"Çocuğunuzun önünde utanmadan önce teslim olsanız iyi olur."

Yerhan kıpırdamayınca adam kollarını kavuşturdu ve kaşlarını çattı. Sonra kollarının arasından ağır bir cep çıkardı ve yüksek bir sesle masanın üzerine koydu.

"Kolyeye şu kadar para ödeyebilirim."

Kâtibe işaret ederek işi parayla bitirmesini işaret etti.

Tereddütlü katip cebini hafifçe açtı. Cep büyük altın paralarla doluydu. Bu miktar kolyenin parasını ödedikten sonra bile küpe ve yüzük almaya yetiyordu.

Ama Yerhan yüzünde hiçbir ifade olmadan adama baktı.

"Bu kadar ödeyemeyeceksen vazgeç!"

Adam zafer kazanmışçasına konuşuyordu.

Daha sonra Yerhan pelerininin içindeki cebinden bir kağıt çıkardı. Adamın ve memurun gözleri sonuna kadar açıktı.

Adamın sunduğu ağır cebe kıyasla gülünç derecede hafif görünüyordu.

Boşanmak ŞartıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin