İmparatorluktan uzaklığın üçüncü haftasında Yerhan ve Tiriad şövalyeleri Haylor'a geldi.
Haylor Lordu Deneb coğrafyayı iyi biliyordu ve kestirmeden gelmeyi başarmıştı.
Yerhan'ın hatırladığı Haylor hep karla kaplıydı.
Yaz dışında her zaman kar yağdı ve yaz aylarında bile kar neredeyse hiç erimedi.
Sonuç olarak Haylor bölgesindeki evler, tepeler ve göllerin hepsi beyazdı.
Böyle bir Haylor'un çok kısa süreliğine ısındığı bir dönem vardı. O zaman şimdiydi.
Yerhan'ın partisi geldiğinde Haylor'a da yaz gelmişti.
Her zaman yağan kar bir anlığına durdu ve bulutlu gökyüzünde gizlenen güneş, hafif bir güneş ışığı üfledi.
Güneşin bölgeye yansımasıyla birlikte ağaçlar karlarını dökerek çiçek açmaya hazır hale geldi.
Gözlerden çıkan çiçek tomurcukları yaprakları açtı.
Yerhan karlı alanın ortasında durdu, sonra yavaşça ilerledi.
Bir yere doğru giderken herkes sessizce onu takip etti.
Yerhan karlarla dolu bir ormana doğru yola çıktı.
Dallar çiçek açıyordu ama kar henüz tamamen erimemişti.
Bir hafta sonra yaprakların üzerine kar yağacaktı.
Yerhan ayak izlerini bırakıp ormana doğru yola çıktı.
Küçük donmuş göl göründüğünde sanki oraya defalarca gelmiş gibi batıya doğru yöneldi.
Bir süre yürüdükten sonra büyük bir ağaç ortaya çıktı. Karların eridiği ağaçların her dalında çiçekler vardı.
Büyük bir ağacın altında karla kaplı bir mezar vardı.
Yerhan beline taktığı kılıcı bırakıp uzandı.
Ve en güzel yaprakları olan bir dal kopardı.
Yerhan yavaşça tek dizinin üstüne çöktü.
"Uzun zaman oldu."
Bu sözlerle Yerhan sessizce mezarı süpürdü. Deri eldivenlerin üzerine kar bulaşmıştı.
Mezar taşı bulunmayan mezarın sahibi Yerhan'ın annesidir. Aynı zamanda çok eskiden Yerhan'ın bizzat yaptırdığı bir mezardı.
Yerhan'ın yanında duran şövalyeler geri çekilip kenara çekildiler.
Onlar gözden kaybolurken Yerhan elini mezardan çekti. Ve yeni topladığı çiçek dalını bıraktı.
"Bugün... sana çiçekler getirdim."
Yehan hafifçe gülümsedi.
Geçen sefer Rosena, annesinin aldığı herhangi bir çiçeğin hoşuna gideceğini söylemişti. Bir şey ona durumun gerçekten böyle olduğunu söylüyordu.
Küçükken annesi sıradan kır çiçeklerini topladığında bile çok mutluydu.
Yerhan mezara baktı. Sanki annesi gülümsüyor ve ona bakıyordu.
Yerhan yavaşça oturduğu yerden kalktı ve fısıldadı.
"Bir gün seni sevdiğim kişiyle tanıştıracağım."
Arkasını döndüğünde pelerin dalgalanıyordu. Mezarın üzerindeki yapraklar sanki cevap veriyormuş gibi çırpınıyordu.
Yerhan mezardan kendisine doğru uçan bir kuş gördü.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Boşanmak Şartı
Chick-LitKazara hayatını kurtardığı bir adamla geçirdiği anormal derecede ateşli bir gece. Tek bir günlük hata büyük bir getiriyle geri dönebilir. "Hamile misin." Her şeyi bırakıp saklanarak yaşayan ve çocuk yetiştiren Rosena. Yedi yıl sonra geri döndüğü İmp...