Bölüm 99

186 14 0
                                    

Duruşmadan birkaç gün sonra ceza infaz edildi. 

Eloa Dükü'nün mülküne el konuldu ve hazinesinin büyük ölçüde dolu olduğu ortaya çıktı. 

Biriktirdiği o kadar çok şey vardı ki, birkaç yıl boyunca vergi ödemeye yetiyordu. 

Ayrıca ailesi halk sınıfına indirildi ve Eloa Dükü'nün alnında günahkar olarak kırmızı bir damga vardı. 

İki şövalye Eloa Dükü'nü bir ipe bağladı ve başkentin etrafında dönmeye başladı. 

Her zaman faytona bindiği için yürümeye alışık olmadığından ayakları şişene kadar yürüdü. 

Eloa Dükü'nün gittiği her yerde insanlar ona küfrediyor ve taş atıyordu. Ancak dük yürümeyi bırakamadı. 

Eloa Dükü cezalandırılırken Zigrit de hapisten çıkarıldı. Geçmişte imparatorluk halkının huzuruna çıktığı meydana bağlanarak getirildi. 

Bir zamanlar surların tepesinden halka bakan onun için insanların hayal bile edemeyeceği acı bir sondu bu.

Ona saygı duyan imparatorluk halkı ihanete uğrama düşüncesiyle titredi ve onu kınadı.

Şövalyeler Zigrit'i korudu ama imparatorluk halkının öfkesini bastıramadı.

Zigrit'in meydanda asılmasından iki gün sonra. Asılması gereken yerde sadece boyunsuz bir beden kalmıştı.

Başkentte büyük bir kargaşa yaşandı ve yarım gün sonra bunun Zigrit'in cesedi olduğu ortaya çıktı. Ancak ne kadar ararlarsa arasınlar kafasını bir türlü bulamadılar.

Artık Zigrit'in naaşı kafasız olarak gömülecekti.

Her şey yoluna girdikten bir hafta sonra İmparatoriçe Tersia'nın ölümü imparatorluğun her yerinde duyuldu.

Zigrit'in öldüğünü düşünerek şiddetli bir depresyona girdi ve delirdi ve şafak vakti sarayı terk etti.

Ertesi sabah imparatoriçenin cesedi İmparatorluk Sarayı'nın ormanında asılı bulundu.

Çoğu kişi onun Zigrit'ten sonra öldüğünü düşünüyordu.

Bazen bazı insanlar onun gizlice dışarı çıkmayı nasıl başardığını merak ederek imparatoriçenin intihar değil de boğulduğundan şüpheleniyordu, ancak görüşleri kısa süre sonra reddedildi.

İmparatoriçenin yasının tutulduğu cenaze töreni sadece üç gün sürdü. Hiçbir resmiyeti yoktu ve imparatorluğun bayrağı gerektiği gibi iliştirilmemişti.

Soylular ve halk, Tersia'yı hızla unuttu.

Son olarak imparator Barmun hâlâ sarayın en derin yerinde nefes alıyordu.

Barmun'u Yerhan öldürmedi. Bunun yerine ölümden daha korkunç şeyler getirdi.

Yerhan, Barmun'un odasına küçük bir pencere verdi. Pencereden dışarı baktığında eskiden yaşadığı İmparator Sarayı'nı görebilirdi. Bu muhteşem manzarayı uzaktan izlemekten başka seçeneği yoktu.

Bu şekilde tek başına hapsedilen Barmun, imparator olarak geri adım atmayı seçti. Konumunu korumanın sefaletten başka bir şey olmadığını fark etti.

Taht boşalınca soylular bu zamanı fırsat bilerek Yerhan'a veliaht prens değil imparator olarak taç giymesi gerektiğini söylediler.

Barmun'un tahttan çekilmesi an meselesi olduğundan Yerhan onların bu isteğini reddetmedi.

Böylece zaman geçti ve bahar geldi. İmparatorluk Sarayı'nın her yerinde bitkilerin filizlenme zamanı gelmişti ve yıkılan binalar neredeyse yenileniyordu.

Boşanmak ŞartıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin