CHAPTER 1

22K 339 1
                                    

Setiap tahun Syarikat Sinar Maju memberikan pekerjanya company trip percuma keluar negara. Disebabkan terlalu banyak projek yang berjaya diraih maka tahun ini company trip agak lewat. Biasanya paling lewat bulan december tapi kali ini pada bulan Januari 2013. Kali ini company trip pergi ke Seoul, Korea.

Di bilik mesyuarat....

"Dengar sini semua, seperti yang sedia maklum hari ini saya akan berikan taklimat tentang company trip kita kali ini. Dijemput Ms Christina yang dari agen torist kita untuk kali ini" terang Isya Qirana.

Ms Christina menerangkan detail trip kali ini kepada staff Sinar Maju. Setelah semuanya memahami Ms Christina juga menyerahkan setiap seorang sehelai tshirt, itenery trip, penanda bagasi untuk group trip dan juga beg sandang sebagai cenderahati. Di sana nanti setiap staff wajib memakai tshirt yang diberi untuk gambar kumpulan sebagai kenangan di Korea.

Setelah penerangan selesai masing-masing excited dengan penyediaan barang untuk ke Korea. Berbeza dengan Isya kerana sebelum ini Isya pernah pergi winter trip jadi dia hanya menggunakan barang dari trip tahun lepas. 

Mesti semua nak tahu kan siapa Isya Qirana?

Isya Qirana merupakan pionner Syarikat Sinar Maju. Bermula dari Isya dan kini staff Sinar Maju sudah memiliki 40 orang staff. Syarikat Sinar Maju dimiliki oleh Mr Raymond dan En Firdaus. Dari zero dan kini Isya mengetahui segala P&C syarikat. Selain Isya, adik Isya juga turut bekerja di Syarikat yang sama cuma berlainan department sahaja. Irma Qaisara iaitu adik kepada Isya dan juga merangkap kepada shipping executive pada Syarikat Sinar Maju.

"Kak, jom lepas kerja kita pergi shopping. Esok dah nak flight. Tukar duit sekali. " ajak Irma kepada Isya.

"Okay, boleh. Siapkan kerja dulu. Kita nak flight jam 5 pagi. Takut tak sempat. Sebelum shopping settle mana yang penting dulu. At least tak ada mengganggu time holiday kita nanti." Terang Isya pada Irma.

Masing-masing sibuk menyiapkan kerja sebelum bertolak ke Korea esok. Ada juga yang excited untuk shopping di sana dan ada juga staff yang sudah balik gara-gara ingin menyiapkan persiapan untuk esok. Bagi Isya dan Irma ini adakah trip yang ke-3 yang mereka sertai.

.......................................................................

Di KLIA....

Masing-masing sudah mula berkumpul di suatu tempat yang ditetapkan. Tinggal Isya dan Irma sahaja lagi. Disebabkan tugasan last minute dari Mr Raymond kepada Isya menyebabkan Isya tiba lewat sedikit dari staff yang lain namun masih lagi bukan kategori lewat cuma staff yang lain terlalu excited kerana ada di antara mereka yang baru kali pertama pergi ke luar negara.

"Sorry Mr Raymond, i lewat sikit sampai tapi still in the range time right? - Isya

"No worries Isya but all settle right. We still get send thd tender in the range time right? - Mr Raymond

"Yup. All done. So we can enjoy our trip now." Isya tersenyum gembira kerana berjaya menyiapkan tugasan yang diberikan padanya.

Semua pelik tengok penampilan Isya dan Irma. Bagi mereka yang pertama kali mengenali Isya dan Irma mereka memang nampak agak terkejut kerana penampilan Isya dan Irma nampak agak berbeza dari waktu bekerja. Irma dan Isya mengenakan seluar kulit hitam, baju blaus peplum dan juga kasut winter. Kalau nak tau rupa Isya dan Irma agak seiras sehingga ada yang menyangka mereka ni kembar. Fesyen yang dikenakan sams cuma warna yang berbeza. Personaliti juga agak berbeza cuma citarasa sama.

"Wah Kak Isya dan Kak Irma ni bergaya sungguh. Cantik betul. Kalau tau hari tu boleh join juga shopping. Boleh pakai cantik macam akak berdua."usik Azah.

BUAH HATI TENGKUWhere stories live. Discover now