Hoofdstuk 17

8.2K 94 0
                                    

Het is zaterdag middag. Het is pas 2 uur en ik sta nu al stijf van de zenuwen voor vanavond. We moeten om 18:15 weg, richting het huis van Jake. Dit geeft mij nog 4 uur en een kwartier om me voor te bereiden.

Het eerste wat ik doe is douche, dan hebben we dat alvast gehad. Als ik klaar ben met douche bedenk ik me wat ik aan ga doen. Zal ik een broek, een rok of een jurkje aan doen? Nee geen jurk, oke dan houd ik een broek en rok over. Oke misschien eerst kijken wat voor een shirt ik aan wil doen.

Ik denk dat ik wel 20 outfits heb aan gehad, maar ik denk dat ik het nu wel heb. Een leren skater rok, met een bordeaux rode trui en een ketting. Ik kwam erachter dat al mijn zwarte broeken in de was zitten en ik alleen nog maar 2 lelijke spijkerbroeken in me kast heb hangen, en no way dat ik die aan ga doen.

Zal ik mijn haar gewoon laten opdrogen, krullen of stylen....? Ik heb genoeg tijd voor alle 3... gosh wat doe ik moeilijk, zo erg hoef ik me ook niet uit te sloven. Ik laat het wel gewoon opdrogen.

Terwijl ik nog half in tweestrijd zit kijk ik op mijn telefoon om te zien hoe laat het is, 4 uur! Heb ik er 2 uur over gedaan om te douche en een outfit uit te zoeken! What the fack! Ik heb nog maar 2 uur en een kwartier om mijn make up te doen en me mentaal voor te bereiden.

Ik haalde 3 keer diep adem en trok de outfit aan die ik had uitgekozen. Ik propte de andere 19 outfits die nog verspreid op de grond lagen snel terug in mijn kledingkast en haastte me naar de badkamer.

Alleen mascara en een beetje poeder tegen een glim hoofd? Of full coverage plamuurlaag? Misschien herkent tie me wel niet als ik dat doe.... hij zag me tenslotte voor het laatst make up loos! Oke ik moet echt wel een beetje een goede indruk maken wil ik dat vreselijke beeld uit zijn geheugen krijgen.

Uiteindelijk koos ik toch voor de iets natuurlijkere look. Een beetje mascara, ofcourse wel mijn wimper kruller gebruikt. Een beetje poeder en wat high lighter. Mijn haar was ondertussen bijna droog, want ik was zo aan het strugglen met mijn wimpers mooi krijgen dat we alweer 3 kwartier verder zijn.

Ik heb nu nog ander half uur om te relaxen. Ik plof op mijn bed en bedenk me eerst of ik alles wel heb gedaan. Als ik het rijtje in m'n hoofd ben af gegaan en bedenk dat ik helemaal klaar ben, valt er een lichtelijke last van mijn schouders en pak ik mijn telefoon. Even tijd om wat YouTube filmpjes te kijken.

Pov Jake

Als ik wakker word zie ik dat het bijna half 6 is. Ik draai mijn hoofd nog een keer de andere kant op tot ik me opeens besef dat het half 6 in de middag is. Was er iets belangrijks vandaag? Denk ik bij mezelf terwijl ik echt mijn best doe om het me te bedenken.

Oh kut, etentje, film, een meisje voor me winnen. Ik zucht diep en stap dan uit bed. Ik loop naar de badkamer en zet de douche aan. Ik kleed me uit en stap onder de douche.

Ik word al wat meer wakker als ik de warme waterstralen over mijn lichaam voel stromen. Ik houd mijn gezicht voor een tijdje onder het water en bedenk me hoe facked up deze week was. Maandag krijg ik wel op me dak van school dat ik bijna de hele week heb geskipt. Ik kan me de helft van de week niet eens meer herinneren.

Als ik de douche zat ben stap ik eronder uit. Ik wikkel een handdoek om mijn middel heen en loop terug mijn kamer in. Ik pak een shirt en een broek uit de kast en gooi het op mijn bed. Ik droog me af en doe mijn kleren aan.

Daarna poets ik mijn tanden en doe mijn haar. Scheren sla ik vandaag even over, geen zin in. Ik doe nog wat deo op en als laatste wat parfum. And we are good to go.

Let me take control {18+}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu