Hoofdstuk 52

6.5K 71 1
                                    

Pov Charlotte

"O my god ik ben zo excited!!" zegt Melissa terwijl ze springend bij mij en Jasmijn staat. "Je gaat niet de hele reis zo druk doen hoor Melis" zegt Jasmijn met een vermoeid gezicht. Het is de dag van het kamp. De afgelopen tijd heb ik een beetje afstand gehouden van Jake. Of hij van mij, het is maar hoe je het bekijkt.

Ik durfde hem niet te appen ofzo, en hij appte mij ook niet. Op school kwam ik hem ook amper tegen, waarschijnlijk skipte hij weer zijn lessen. Aan de ene kant was het ook wel weer goed, ik kon me weer focussen op school en dat was duidelijk te zien in mijn cijfers van mijn afgelopen toetsweek. Aan de andere kant vond ik het enorm jammer. Ik miste hem. Ik mag het eigenlijk niet, want we hebben in principe niks, maar zo voelde het toch wel een beetje voor een tijdje. Ik ben al blij dat hij ook mee gaat op kamp, dan heb ik tenminste nog een excuus om misschien weer contact te zoeken. Nouja gaat hij wel mee? Ik heb hem nog niet gezien en de bussen vertrekken over 5 minuten....

"Zoek je iemand?" vraagt Jasmijn als ze me de grote menigte in ziet kijken. "Jake natuurlijk" zegt Melissa voordat ik antwoord kan geven. Ik geef haar een blik van 'waarom denk je gelijk dat'. Ondanks dat ze wel gelijk heeft. "Hij komt vast wel" zegt Jasmijn. "Kom we kunnen de bus in" zegt Melissa enthousiast. Melissa en ik gaan naast elkaar en Jasmijn gaat naast haar vriendje. Ik weet niet of ik zo blij ben met mijn keuze, om 17 uur lang naast Melissa in een bus te gaan zitten maar oké, we doen het er maar mee.

Pov Jake

Ik word wakker en tot mijn schrik zie ik dat ik te laat ga komen voor school. Uitgerekend deze dag verslaap ik me weer. Ik haast me naar de douche en spring er snel onder. Ik doe mijn haar goed en hijs me in de eerste de beste kleding die ik vind. Ik pak snel mijn tas die één van de werksters gelukkig al had klaar gezet. Ik sprint de trap af en door naar mijn auto, eten komt wel in de bus.

Met piepende banden zet ik mijn auto tot stilstand op het parkeerterrein van school en haast ik me naar de bus. Ik zie nog net de laatste docent één van de bussen instappen en schreeuw naar der dat ze moeten wachten. "Meneer Parker, fijn dat je ons toch nog komt vergezellen" antwoordt mevrouw Winstons. Het is een vrij jonge docent die er niet slecht uit ziet. Ik geef haar een charmante grijns en zie dat ze moet blozen. "Fijn dat ik bij u in de bus mag" zeg ik met een knipoog en loop dan de bus in, in de hoop dat mijn vrienden in deze bus zitten. En ja hoor, ik zie Timo al uitbundig naar me seinen dat er nog een plek naast hem vrij is.

"Heb jij je deze bus weer in geflirt?" zegt hij als ik ga zitten. "Was niet veel moeite voor nodig" zeg ik arrogant. "Er gaan een paar docenten geneukt worden dit jaar" lacht hij kwaadaardig en wrijft in zijn handen. De gasten om ons heen joelen mee. Dit gaat een top kamp worden.

Pov Charlotte

Als we helemaal gesetteld zijn in de bus kijk ik een beetje naar buiten. Van sommige leerlingen staan de ouders buiten de bussen te wachten tot ze ons kunnen uitzwaaien. Het voelt een beetje als een schoolreisje van de basisschool als je naar buiten kijkt. Mijn hart en maag maken een vreugde sprongetje als ik Jake zie sprinten naar één van de bussen. Gelukkig, nu weet ik 100% zeker dat hij mee gaat. Hij stapt in de voorste bus in, wat ik aan de ene kant wel jammer vind. Nu moet ik minimaal nog 17 uur wachten voordat ik hem echt kan zien.

"Char kijk wat ik mee heb" zegt Melissa en haalt een grote fles vodka uit haar tas. "O my god Melis, hebben ze jouw tas niet gecontroleerd? We hadden toch afgesproken alle drank in de koffers te doen?" zeg ik half enthousiast half bezorgt dat we gesnapt gaan worden. "Ik ga deze bus reis echt niet overleven zonder een beetje verdoving" zegt ze lachend. "Teun en Fabian hebben ook drank in de bus" zegt ze en wijst schuin achter ons naar twee niet onaantrekkelijke jongens. "Oké als we er maar voor zorgen dat we die fles in de tas houden, het scheelt dat we een beetje achterin zitten" zeg ik goedkeurend. "Laat deze reis maar beginnen!" zegt Melissa en een paar mensen juichen mee.

Let me take control {18+}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu