"Char!! Char wacht!" hoor ik iemand roepen als ik met mijn fiets het school terrein af loop. Ik hoor al wie het is, maar ik wil gewoon naar huis dus ik reageer niet. Als ik net wil opstappen word er aan mijn fiets getrokken. "Char wacht even" hoor ik de stem nu naast me. Ik draai me heel langzaam om, maar kijk hem niet aan.
"Hoorde je me niet?? Ik riep je binnen al" zei hij op een lacherige toon. Ik antwoord niet. "Is er iets?" vraagt hij iets serieuzer. Ik antwoord nog steeds niet, ik ben echt bang dat ik in huilen uitbarst. "Hé, wat is er?" vraagt hij terwijl hij met zijn hand mijn kin rustig wat omhoog duwt. Ik kijk hem heel even aan en kijk dan weg. "Nee niks" antwoord ik zacht.
"Char zeg het gewoon als er iets is.." zegt hij en hij kijkt met een zielig gezicht. "Ik wil gewoon naar huis" antwoord ik en ik wil weer op mijn fiets stappen. Jake loopt snel om mijn fiets heen en komt voor me staan waardoor ik er niet door kan. "Ben je boos op me?" vraagt hij dan. "Weet ik niet" antwoord ik. "Zeg me dan wat er is, dan weet ik wat ik eraan kan doen?" zegt hij bezorgt.
Pove Jake
Jezus wat zijn wijven soms irritant. Hoe moeilijk is het om gewoon te zeggen wat er is. Ik hoop dat dit slijmerige gedoe een beetje werkt want ik ben er wel een beetje klaar mee.
"Was je feestje gister leuk...?" vraagt ze na een korte stilte. Ze durft me niet aan te kijken. Maar ik kan nog net zien dat ze een beetje waterige ogen heeft. "Wat bedoel je?" vraag ik. "Ik zag dat je nog uit was gegaan nadat ik weg was" antwoord ze. Fack, sowieso ze heeft filmpjes gezien van de after. Kut kut kut, ze was al moeilijk, laat staan der nu nog overtuigen om verder met mij te gaan.
"Het is echt niet wat je denkt" zeg ik snel. "Dus je zoent niet eerst met mij en vervolgens met iemand anders" zegt ze op een beetje een boze toon, maar je hoorde duidelijk dat ze verdriet heeft. Oke ze heeft één zoen gezien, vraag me af welke. En gelukkig weet ze niet meer van die avond. "Oke het is wel wat je denkt. Maar het was echt niet mijn bedoeling!" antwoord ik.
"Ik kreeg een appje van Lucas met de vraag of ik naar de club kwam want iedereen was daar. En naja ik was nog niet moe en had nog wel zin om wat te doen dus ik ben er heen gegaan. Alleen er kwam iets te veel drank bij kijken en toen was er opeens een afterparty en daar ging nog meer drank naar binnen en toen gebeurde het gewoon. Het spijt me echt heel erg. Het had niet mogen gebeuren!" zeg ik met mijn meest dramatische en zielige stem. "En het spijt me heel erg dat ik je nooit heb geappt dit weekend. Ik wilde het wel, maar ik vond het zo leuk met je dat ik nooit om je nummer heb gevraagd..." zeg ik er gelijk achteraan.
Ik zie dat er een klein lachje op der gezicht komt. Ik zie dat ze hem probeert te onderdrukken maar het lukt der niet. "En ik dacht dat ik iets fout had gedaan en dat je daarom nooit een berichtje of iets had gestuurd.. maar daar had ik nooit over na gedacht. Dat we nooit nummers hadden uitgewisseld" antwoord ze met tranen die zachtjes over der wangen rollen. Wauw dat dit gewoon werkt. Ik had der makkelijk via dm of Snapchat of iets kunnen bereiken. Misschien dat dit nog makkelijker word dan ik dacht. Ze reageert niet eens meer op het feit dat ik een ander heb gezoend.
"Nee joh! Tuurlijk niet! Ik vond het echt super leuk met je. Het spijt me echt dat je je zo hebt moeten voelen. Kan ik het nog goed maken??" vraag ik terwijl ik der tranen weg veeg. Ze haalt der schouders op en durft me al iets vaker en langer aan te kijken. "Als je nou hier je telefoon nummer in zet dan ga ik even bedenken hoe ik het goed ga maken en dan zal ik je vanavond appen. Goed?" zeg ik terwijl ik mijn telefoon aan der overhandig. Ze twijfelt even maar pakt toch mijn telefoon aan en zet der nummer erin.
Als ze mijn telefoon terug geeft, geef ik der een knuffel omdat ze nog steeds zit te snikken en geef een kus op der hoofd en fluister "het spijt me echt heel erg" en laat der dan los. Ik doe een stap opzij om de weg voor der vrij te maken en ze fietst weg.
Ik loop terug naar het school gebouw. Want ja ik moet me straks melden bij de conrector voordat ik naar huis kan. Maar dit moest ik gewoon even recht zetten. Ik merkte dat ze me al de hele dag aan het ontwijken was. Elke keer als ze me zag draaide ze zich om en liep ze een andere kant op, ik denk niet dat ze door had dat ik het zag maar ik had al het gevoel dat het door die after kwam. En als ik dit niet snel oploste, kon ik mijn kans bij haar wel gelijk vergeten. Maar gelukkig bleek ze veel minder te weten dan ik dacht en heb ik het makkelijk op kunnen lossen.
"Wat deed je met die chick buiten? Weer iemand verdrietig omdat je nooit hebt gebeld na een one nightstand?" vraagt Timo plagend. "Nieuw projectje" grijns ik naar hem. Hij moet lachen en geeft me een korte handdruk.
JE LEEST
Let me take control {18+}
RomanceWeer zo'n cliché verhaal, of toch niet? 18+ Voltooid! Let op! Kan groftaalgebruik en seksueel getinte hoofdstukken bevatten. Er mag niks gekopieerd worden van dit boek, gebeurt dit wel, moet ik dit helaas melden bij Wattpad.