"Mag ik je highlighter even?" vraagt Melissa aan mij. Het is vrijdag avond en we zijn ons klaar aan het maken voor het feestje. Om een één of andere reden ben ik een soort zenuwachtig. We weten ook nog steeds niet wie dit feestje geeft. We weten alleen een adres.
"Ja tuurlijk" zeg ik, geef haar mijn highlighter en neem nog een slok van mijn drankje. "Ik weet echt niet of het zo'n goed idee was om met rode vodka in te drinken hoor" zegt Jasmijn die met een hand op der hoofd ook de badkamer in komt lopen. "Ja het drinkt wel erg makkelijk weg. Door de redbull smaakt het net naar flugel. Proef amper dat er drank in zit" zeg ik en ik neem nog een slok.
Als Melissa ook eindelijk klaar is met zichzelf optutten lopen we allemaal weer naar beneden. "Oké ik denk dat iedereen nog 1 drankje kan nemen en dan is de fles leeg" zegt Jasmijn die de fles omhoog houdt. "Zullen we daarna gaan?" vraag ik en ik begin met iedereens laatste drankje klaar te maken. De meiden knikken allebei ja en we swingen nog een beetje op de muziek die we aan hebben gezet.
"Is dit niet het huis van Brianna?" zegt Melissa als we bij een groot blauw huis aankomen. "Nou lekker dan" zegt Jasmijn. "Wat is er? We zijn toch ook wel is op feestjes van Stacey?" vraag ik niet begrijpende wat het probleem is. "Ja maar daar is zeg maar de hele school voor uitgenodigd. Dit soort feestjes is alleen voor de 'coole kinderen' en mega veel van dat soort mensen van buiten onze school" zegt Jasmijn ernstig. "Fijn dus gewoon allemaal van dat soort mensen als Stacey en Jake" vraag ik en ik wist het antwoord al. "Jep..." zegt Melissa.
"Willen we nog steeds gaan?" vraag ik nadat we al een tijd stil naar het huis staan te kijken zonder dat we zijn afgestapt van onze fietsen. "Ja kom! Jij kan een leuke avond met Jake hebben en wij vermaken ons wel. We doen gewoon als of we vaker op zulk soort feestjes komen. Gewoon een beetje blenden met de massa" zegt Melissa die al bezich is met haar fiets weg zetten. Jasmijn en ik kijken elkaar vast besloten aan en doen Melissa na.
De muziek kun je vanaf buiten al horen, net als de feestgangers die er net aan nog boven uitkomen met af en toe een harde schreeuw er doorheen. Als de deur open gaat doet een meisje open die wij niet kennen. "Hoi kom binnen. Leuk dat jullie er zijn! Brianna hoorde de deur niet dus ik deed maar open. Er staan overal en nergens schalen met jelloshots en in de keuken staat bier en sterke drank" zegt ze en ze wordt door een jongen ruw mee getrokken. De meiden en ik kijken elkaar aan en dan weer naar de ruimte.
Overal staan mensen. We konden al zien dat er ook uitgebreid gebruik word gemaakt van het zwembad. 90% van de mensen ken ik echt niet. Maar gelukkig zien de meeste er al vrij dronken uit, en wij waren zelf ook niet meer nuchter dus dat komt goed uit. We kijken elkaar nog een keer aan en we hebben allemaal hetzelfde idee. We pakken allemaal een jelloshot en mengen ons met de massa.
We danste, praatte met nieuwe mensen, dronken drankjes en hadden het vooral naar ons zin. Jake had ik nog niet gezien maar eerlijk gezegd was ik daar niet eens zo mee bezig. Toen ik merkte dat mijn beker alweer leeg was zei ik tegen de meiden dat ik naar de keuken ging voor een nieuw drankje. Ik was nog niet dronken maar had genoeg drank op dat het me niet meer boeide of ik alleen naar de keuken ging of met de meiden.
Ik sta bij het kookeiland mijn drankje bij te vullen tot ik een getik op mijn schouder voel. "Wat doe jij hier!" hoor ik Stacey zeggen. Ik draai me om en ik kijk in de boze ogen van Stacey. "Jake had me uitgenodigd" zeg ik en ik lach kort arrogant naar haar voordat ik weer verder ga met mijn drankje klaar maken. "Dat geloof ik niet! Waarom zou hij jouw uitnodigden?!" zegt ze met bijna afschuw in der stem. "Ik weet het niet Stacey. Wat ik wel weet is dat ik even die kant op ga om het wél weer leuk te hebben" zeg ik als ik klaar ben met mijn drankje maken en ik loop weg zonder op antwoord te wachten. Wauw kwam dat serieus uit mijn mond? Wat ben ik arrogant als ik drank op heb.
Ik loop door naar buiten om daar even rustig te zitten. Ik voel dat mijn hoofd een beetje aan het spinnen is dus terug de dansvloer op leek me geen goed idee. Ik wurm me door de mensen massa en buiten moet ik oppassen dat ik niet nat word gemaakt door de mensen die druk in het zwembad bezig zijn. Ik ga op een tuinstoel zitten en ik heb uitzicht over bijna de hele tuin. Ik zie dat een paar gasten beginnen met bommetjes maken vanaf het dak het zwembad in. Hoe ver ik er ook vanaf zit, nu komen soms wel een paar spetters tegen me aan. Maar ik vind het wel grappig dus ik besluit hier te blijven zitten en te genieten van mijn drankje.
"Trauma's aan zwembaden dat je zo ver weg gaat zitten?" vraagt een stem naast me. Ik kijk hem geschrokken aan. Ik was helemaal in trans van het kijken naar de jongens die bommetjes aan het maken waren dat ik hem helemaal niet had zien aankomen lopen. Ik zie dat het Jake is en hij schuift een stoel dichter mijn kant op en gaat naast me zitten. "Oh nee hoor. Ik spring er zo in" zeg ik. "Jij bent al wat drankjes verder of niet?" hoor ik hem zeggen als meer een conclusie dan een echte vraag. "Helemaal niet!" roep ik en door mijn grote handbeweging die ik maak klotst er een deel van mijn drankje op de grond. "Oké misschien een beetje" zeg ik als ik het drinken op de grond zie liggen. Hij moet lachen en haalt mijn drankje uit mijn hand en zet het op de grond.
"Hé! Die was ik aan het drinken" zeg ik boos. "Ja dat weet ik. Maar misschien dat je even rustig aan moet doen. Je hebt al aardig wat op" zegt hij met een streng gezicht. "Dat bepaal ik zelf wel" zeg ik en ik sta boos op. Ik pak mijn drankje en loop weg. Oké misschien ben ik meer dronken dan ik dacht. Ik durf nooit zo tegen Jake in te gaan. Ik durf überhaupt nooit tegen hem in te gaan. Maar hij kan me niet zeggen wat ik moet doen. Ik bepaal zelf wel of ik genoeg op heb. Ik loop weer naar de meiden en begin weer mee te dansen.
JE LEEST
Let me take control {18+}
RomanceWeer zo'n cliché verhaal, of toch niet? 18+ Voltooid! Let op! Kan groftaalgebruik en seksueel getinte hoofdstukken bevatten. Er mag niks gekopieerd worden van dit boek, gebeurt dit wel, moet ik dit helaas melden bij Wattpad.