Hoofdstuk 38

7.4K 68 2
                                    

Het is maandag ochtend en ik heb nooit meer iets gehoord van Jake. Als ik uit de douche kom pak ik mijn telefoon er nog een keer hoopvol bij. Doe normaal, gister was het zondag, als hij had willen appen dan had hij het al lang gedaan. En inderdaad, nog steeds geen bericht of iets. Teleurgesteld kleed ik me om, doe me haar en make up en loop naar beneden voor mijn ontbijt. Iedereen in huis is al de deur uit. Als ik klaar ben met ontbijten zie ik op de klok dat ik ruim op tijd ben, maar toch ga ik alvast richting school.

Als ik de school binnen loop hoor ik dat er via de speakers wat omgeroepen word. "Alle bovenbouw studenten worden om 10 uur verwacht in het forum voor een mededeling" Ik luister verbaasd naar het bericht en kijk op mijn horloge. Oké dat is over anderhalf uur. Ik loop naar mijn locker om mijn jas weg te leggen.

Ik heb mijn locker nog niet eens open of ik word ruw tegen de kluisjes gedrukt. Het kost me niet veel moeite om er achter te komen welk lichaam tegen me aan staat en welke handen er op mijn heupen zitten. "Wat doe je vrijdag?" hoor ik hem in mijn oor fluisteren. "Uhm niks denk ik..?" zeg ik zacht doordat ik nog even van de schrik moet bekomen. Hij draait me om en duwt me met mijn rug terug tegen de kluisjes aan. Dit moet iemand toch wel horen?! Hoe is hier letterlijk niemand?!

Hij heeft zijn linkerhand naast mijn hoofd, steunend tegen de kluisjes en met zijn rechterhand begint hij met mijn haar te spelen. "Vrijdag is er een feestje, kom je ook?" vraagt hij en hij kijkt me opeens heel diep in mijn ogen aan wat een intimiderend gevoel geeft. "J-ja, w-waar is dat feestje" vraag ik stotterend. "Ik app je het adres wel. En als je persee wilt dat je vriendinnen mee komen is dat prima" zegt hij nog steeds spelend met mijn haar. "Oké.." zeg ik droog, niet zo goed wetende wat ik nog meer moet zeggen. Hij grijnst en geeft me een kus op mijn wang. Daarna loopt hij weer weg. Hij liet me flabbergasted achter en ik was even helemaal in de war. Ik sta nog met mijn jas in mijn hand en mijn tas bij mijn voeten.

What the fack..? Is dit een grap ofzo? Ik begrijp hem niet. Eerst zijn we een hele dag samen, gebeuren er allemaal dingen, en zegt hij zelfs dat het een date is. Vervolgens laat hij niks meer van zich horen. En nu nodigt hij me uit voor een feestje. Is hij dan zo slecht met contact houden via sociale media of speelt hij met me? Verward loop ik naar mijn les. Ik ben nu vooral heel erg benieuwd waarom we allemaal naar het forum moeten komen om 10 uur.

"Heeeeeyy" hoor ik Melissa roepen als ik het lokaal binnenkom. "Wat is er met jouw aan de hand? Het lijkt wel als of je een geest hebt gezien" zegt ze gelijk als ik dichterbij kom. "Lang weekend gehad..." zeg ik, ik had geen zin om dat kleine incidentje van net met Jake te vertellen. Ze hoeven ook niet alles te weten. "Jake nog gesproken na je avontuur zaterdag" vraagt ze terwijl ze der wenkbrauwen op en neer haalt. "Ja hij vroeg of ik vrijdag naar een feestje wilde komen. Jij en Jas mogen ook mee" zeg ik als of we continue contact hebben gehad, terwijl ik me het hele weekend kut heb gevoeld over het feit dat we geen contact hadden en dit letterlijk 5 minuten geleden gevraagd is. Maar ik wilde niet dat ze begonnen met "we zeiden het het toch".

"Ooeeh, ik zeg nooit nee tegen een feestje. Waar?" vraagt ze enthousiast. "Uhm weet ik nog niet. Hij zou het adres nog appen" zeg ik en ik kijk onbewust op mijn telefoon of ik al een berichtje heb. Maar nee. "Ah super leuk! Laat maar weten dan" zegt ze en we slaan onze boeken open, de les ging beginnen.

Na een saai en lang uur was de les eindelijk voorbij. "Zullen we alvast naar het forum gaan?" vraag ik als we onze tassen aan het inpakken zijn. "Ja is goed, Jasmijn appte net dat ze deze kant op komt" antwoordt ze. Ik knik bevestigend en toen Jasmijn er ook was liepen we richting het forum. "Jasmijn, vrijdag feestje" zegt Melissa. "Oh leuk, waar?" vraagt ze. "Geen idee, Jake nodigde Charlotte uit en wij mogen ook komen. Adres krijgt ze nog" zegt ze schouder ophalend. "Ooeehh" zegt Jasmijn en duwt een beetje plagend tegen mijn schouder aan. "Jaja, ik weet het. Houd er maar over op" zeg ik.

Toen we in het forum aankwamen begon het al aardig druk te worden. Wij gingen een beetje links in het midden van de tribune zitten. Al snel gleed mijn oog op het groepje van Jake, waar hij zelf ook bij liep. Zijn ogen hebben al snel die van mij gevonden en hij kijkt me met een speelse blik aan, maar dat word al snel verstoord door één vriend van hem die wat aan hem vraagt.

Toen iedereen zat probeerde de conrector de grote groep stil te krijgen. Hij staat onderaan de tribune en praat in een microfoon. "Goedemorgen allemaal. Bedankt dat jullie er allemaal zijn" begint hij. "Zoals sommige van jullie weten gaat de bovenbouw jaarlijks op kamp. Dat is dit jaar ook weer de planning. Omdat de afgelopen jaren het winter kamp aardig goed beviel zijn wij dat wederom dit jaar weer van plan" De meiden en ik kijken elkaar enthousiast aan. Dit is HET kamp waar het hele jaar nog over gepraat gaat worden. Dit is het kamp waar de docenten s'nachts ook dronken rond lopen, leerlingen feesten en de meest gekke dingen gebeuren. "Als je niet wilt skiën, snowboarden of schaatsen zijn er nog genoeg andere activiteiten. Het kamp duurt 5 dagen. Zondag nacht vertrekken we zodat we de hele maandag nog hebben om wat te doen. En vrijdag avond vertrekken we weer naar huis. De laatste avond word afgesloten met een kampvuur en er is één dag een wandeling. Verder is het programma niet zo uit gepland. Jullie krijgen nog een mail thuis gestuurd met alle informatie en de precieze data's"

"O my god dit gaat zo vet worden!" fluistert Melissa naar ons. "Dan nog even het volgende. Het is ten strengste verboden om drank, sigaretten of drugs mee te nemen. Zien we dit toch dan word dit afgepakt en word je met de eerst volgende trein naar huis gestuurd" Je hoort in de zaal allemaal geroezemoes ontstaan na deze opmerking en ik kijk een beetje rond. Ik ving de ogen van Jake weer op en hij geeft me een knipoog. Ik voel mijn wangen rood worden en ik kijk gelijk weg. "Wat is er?" vraagt Jasmijn die ook mijn rode hoofd is opgevallen. "Jake knipoogde" zeg ik nog steeds met een rood hoofd. Allebei scande ze de tribune af maar ik zag zelf al dat hij niet meer deze kant op keek.

"Dit kamp zal plaats vinden in Duitsland. Het is een lange reis dus zorg dat je eten en drinken bij je hebt voor onderweg. Ontbijt, lunch en avond eten word voor jullie geregeld gedurende het hele kamp, alles wat jullie tussen door willen consumeren is op eigen kosten. Voor de 18 plussers is er één après-ski avond op geheel onze kosten en voor de niet 18 plussers is er die avond een ander programma. Als je 18+ bent en niet naar de après-ski avond wilt mag je altijd mee doen met het 18- programma"

"Are you facking kidding me" hoor ik Melissa zeggen. "Als we weg gaan is dat serieus 1 maand voor mijn 18e verjaardag!" zegt ze boos. Ik was ook wel een beetje boos. Wat maakt dat ene jaartje nou uit. En als ik me goed bedenk is het in dat deel van Duitsland zelfs nog dat je vanaf 16+ mag drinken.

"Voor nu is dat alle informatie. Ik hoop dat iedereen er een beetje zin in heeft en we gaan er dit jaar ook weer een gezellig kamp van maken" sluit de conrector zijn preek af. De hele zaal word weer één grote kletsboel en ik hoor van alle kanten weer verhalen komen.

O my god wat heb ik hier veel zin in. Stiekem vind ik het ook wel weer een soort spannend. Ook omdat Jake er ook bij is, en die hele vriendengroep van hem. Stacey is er helaas ook bij. Maar ik laat me mijn kamp niet door haar verpesten.

Let me take control {18+}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu