Hoofdstuk 3

12.4K 111 4
                                    

Na een saaie les Nederlands was het eindelijk pauze. Ik heb niet al mijn lessen met Jasmijn en Melissa samen, dus dan spreken we altijd af bij dezelfde tafel in de kantine.

Ik haast me naar de kantine, want ik moet ze echt vertellen wat er deze ochtend gebeurt is. Als ik in de kantine aan kom, zie ik ze al aan de tafel zitten. Ik ren snel naar ze toe. Ik ben zo gefocust op hun dat ik amper op mijn omgeving let. Ik ren hard tegen iemand aan en die persoon begint meteen te schelden.

"Godverdomme, kijk is uit je doppen!" word er hard tegen me gezegd. Nee dit meen je niet, niet alweer... 3 keer raden tegen wie ik ben aangelopen. Jake stond voor me neus met een boos gezicht gericht op zijn zeiknatte shirt. Door de botsing is zijn drinken over hem heen gekomen. "Het spijt me zo erg!" begin ik meteen. Toen ik dat zei keek hij op en zijn gezicht ontspande toen hij zag dat ik het was. "Wauw, twee keer op één dag dat je me omver loopt. Hoe krijg je het voor elkaar" zegt hij op een lacherige toon.

"Uhm tja..." antwoord ik ongemakkelijk terwijl ik naar de grond kijk. "Sorry van je shirt" zeg ik dan om de stilte die was gevallen te onderbreken. "Maakt niet uit, dat droogt wel weer" zegt hij kijkend naar zijn shirt. "Maar nu wil ik toch wel even de naam van dit mysterieuze meisje weten. Voor het geval je nog een keer tegen me aan rent" zegt hij met een scheve grijns op zijn gezicht. "C-Charlotte" stotter ik. "Nou Charlotte, ik kijk al uit naar de volgende keer" zegt hij en hij geeft me een knipoog. Daarna loopt hij weg en laat hij me blozend achter.

Ik stond nog een momentje stil om even te laten bezinken wat er net was gebeurt, voordat ik naar de meiden toeliep. "Zo zo, zagen we dat nou goed. Stond je nou te praten met Jake Parker?" zegt Melissa die me aanstoot tegen m'n schouder. Door wat ze zei voelde ik het bloed alweer naar mijn wangen stromen.

"Pas je wel op Char? Je weet wat voor een reputatie hij heeft met meisjes hè" zegt Jasmijn. "Als of ik van plan was om iets met hem te nemen. We hebben letterlijk twee keer gepraat" zeg ik op een spottende toon. "Je weet maar nooit" lacht Jasmijn. "Ach waarom niet? Hij is ouder, ziet er goed uit, ik zie het probleem niet" zegt Melissa. "Als of ik een kans zou maken. En nee daar bedoel ik niet mee dat ik het overwogen heb om het überhaupt te proberen" zeg ik. "Wat jij wilt" zegt Melissa.

We kletste nog wat, tot de bel weer ging. Ik had nu wiskunde. Gelukkig had ik deze les samen met Melissa, want anders had ik het geen uur kunnen vol houden met Mevrouw Vogel, mijn wiskunde docent. Wiskunde is mijn beste vak, maar die vrouw is zo saai en streng.

Let me take control {18+}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu