Hoofdstuk 54

6.6K 66 7
                                    

Ik stap de bus uit en een koude wind vliegt over mijn gezicht. Oja hier is het wel echt winter, vergeleken met in Nederland. Snel rits ik mijn jas dicht en loop achter de menigte aan. Eerst moeten we onze koffers en tassen pakken, daarna komt de kamer indeling en sleutels ophalen. Gelukkig mochten we de kamer indeling zelf maken, maar ofcourse geen jongens en meisjes bij elkaar. Jasmijn, Melissa en ik hadden een kamer voor 3 kunnen claimen, mega chill.

Ik heb nog amper mijn koffer vast of Jasmijn komt al aanlopen met de sleutel. "We hebben een kamer boven" zegt ze enthousiast. "Ah beter!" zeg ik blij. "Kom ik ben wel benieuwd naar die kamer" zegt Melissa.

We lopen een groot gebouw in. Het lijkt op zo'n blokhut huis maar dan gigantisch groot. Van binnen is het interieur knus en ik zie mezelf hier wel de tijd goed te kunnen door maken. We lopen door naar de grote trap en lopen door naar bijna één van de achterste kamers. Om ons heen zijn andere meiden ook druk bezig met het zoeken naar hun kamer. Ik merk al snel dat als je de trap op komt aan de rechter kant de meiden zitten en de jongens aan de linker kant. Sowieso dit word als een groep acht kamp gewoon overlopen s'nachts.

We lopen onze kamer binnen. Het is een super schattige kamer met twee 2 persoons bedden en nog een tafeltje met wat stoelen. In de hoek staat een grote kast waar we onze kleren kwijt kunnen. "O my god we hebben een eigen badkamer!" roept Melissa. "Waarschijnlijk ons voordeel van een 3 persoons kamer" zegt Jasmijn. "Ah beter, hoeven we niet in die gore gezamenlijke" zeg ik. "En we kunnen gewoon douche wanneer we willen inplaats van 100 jaar wachten tot er eindelijk 1 vrij is" zegt Melissa.

Pov Jake

Eindelijk komen we aan op de bestemming. Als ik de bus uit stap voel ik aan mijn benen dat het inderdaad tijd was om even te lopen. Ik pak mijn tas en hoor al van de gasten dat ik in een 5 persoons kamer zit. Met wie ik op een kamer zou zitten boeide me niet zo, dat heb ik mijn vrienden onderling uit laten vechten. Waarschijnlijk zie ik mijn eigen bed toch amper. Of nouja dat ben ik van plan. Mevrouw Winstons had haar kamer nummer al in m'n oor fluistert na ons avontuurtje op de stations wc. Dus wie weet slaap ik daar wel.

Pov Charlotte

Inplaats van zondag avond, waren we zondag ochtend al vertrokken. Geen idee waarom school dat opeens had besloten. Het is nu ongeveer 10 uur in de avond en wij zitten met zijn 3 de fles uit Melissa der tas op te drinken met een gezellig kaart spelletje. Doordat we zo'n lange busreis hebben gehad gingen super veel mensen al naar bed, waaronder ook docenten, dus een echt programma was er deze avond niet. Dan maar zelf een feestje maken.

"Oké oké sstt, we moeten echt zachter gaan praten" lacht Jasmijn. "Ajoh boeie. Dat iedereen nou van die poepers zijn" zegt Melissa. We schieten allemaal in de lach. Jeejtje wat schiet deze snel naar mijn hoofd. "Kom zullen we kijken of meer mensen ons willen joinen" zegt Melissa terwijl ze al bijna bij de deur staat. "Onze fles is alleen bijna leeg en wil de rest bewaren voor de rest van de week" zeg ik. "Dan gaan we opzoek naar nieuwe drank bij mensen die ons willen joinen" zegt ze serieus. Jasmijn moet lachen en staat ook op.

We lopen zo stil mogelijk op de gang. Of dat denken we, we hebben allemaal moeite met onze lach in te houden en echt stil lopen we ook niet door die drank. Aan de meiden kant is het allemaal aardig rustig, maar we zien aan de jongens kant al dat er een kamer aardig populair is. We zien allemaal mensen naar binnen gaan en hoe dichterbij we komen, hoe duidelijker word dat er muziek aan staat.

We lopen de kamer binnen en al snel zien we dat het één van de kamers is van Jake zijn vriendengroep. Ze hebben alle meubels aan de kant geschoven waardoor er veel plaats is. Zo te zien is dit een 8 persoons kamer. Overal en nergens staan drank flessen en half leeg gegeten zakken chips. Het lijkt wel als of er een echt feestje is bij iemand thuis. Wel van iemand met een mega klein huis, maar toch.

Doordat we zelf al aardig wat op hebben mengen we ons makkelijk tussen de mensen. Bijna iedereen in deze kamer is een stuk ouder dan wij. De helft ken ik ook niet. Sommige komen me bekent voor omdat ik ze wel is bij een feestje van Stacey heb gezien, of omdat ik ze wel is zie zitten in de kantine.

Pas na zo'n 20 min zie ik Jake zitten. Hij zit in een hoekje van de kamer waar een soort zit hoek gemaakt is met bedden en wat stoelen. Hij zit met een paar gasten en wat meisjes die om hun heen hangen. Op zijn schoot zit ook een meisje, ik ken der niet. Gelijk schiet een scheut jaloezie door me heen. Doordat ik vrij lang hun kant op kijk is het ook niet gek dat Jake snel mijn ogen gevonden heeft. Hij kijkt me van top tot teen aan en geeft me een scheve grijns. Ik voel dat mijn wangen warm worden en dat kan alleen maar betekenen dat ze nu vuur rood zijn. Wauw dat deed hij makkelijk... zelfs als ik in volle jaloezie modes zit.

Hij heeft één arm om de middel van het meisje heen maar hij heeft verder zijn aandacht helemaal niet bij haar. Zij zelf praat ook met één van die andere gasten. Jake kijkt me nog steeds aan, met een beetje een uitdagende lach. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Voordat ik hem zag stond ik gewoon nonchalant te dansen met Jasmijn en Melissa, maar nu voel ik me daar een beetje ongemakkelijk bij.

"Hier" zegt Melissa. "Wat is het?" vraag ik als ik verward de rode beker aan pak. "Geen idee, er staan daar gewoon wat bekers klaar om gepakt te worden" zegt ze en ze neemt een slok uit haar eigen beker. Niet nadenkend neem ik ook een slok. Ik proef gelijk dat het iets sterks is. Door de drank dat ik al op had voelde ik dat ik gewoon lekker los was deze avond. Ik was half dood door de bus reis waardoor alles er dubbel zo hard in sloeg. Ik genoot van de muziek en danste gezellig verder met Jasmijn en Melissa. Bijna vergetende dat Jake net naar me stond te kijken.

Als ik weer aan hem denk, kijk ik dansend weer zijn kant op. Ik zie dat hij nog steeds zit te kijken. Hij heeft strak zijn blik op mij, en die uitdagende grijns zit nog steeds op zijn gezicht. Ik dans verder, wetende dat hij kijkt. Ik dans sensueel met Melissa op het ritme van de muziek, zoals meiden wel vaker doen op feestjes. Ik voelde de drank echt naar mijn hoofd stijgen, maar ik probeerde helder na te blijven denken.

Opeens klapt de deur van de kamer open. "En nu is het afgelopen!" schreeuwt een zware stem door de ruimte. De muziek word snel uit gedaan en iedereen staart verschrikt naar de conrector die in de deur opening van de kamer staat. "De drank mag bij mij worden ingeleverd en iedereen gaat direct naar zijn eigen kamer!" schreeuwt hij daarna. Snel lopen we de kamer uit en door naar onze eigen kamer. Als we daar aankomen zie ik op mijn telefoon dat het al 2 uur is. Wow hoe lang zijn we daar wel niet geweest.

Met mijn laatste krachten haal ik mijn make up van m'n gezicht. Ik trek m'n pyjama aan en loop naar mijn bed. Ik ben zo blij dat Melissa en Jasmijn samen in een bed liggen, heb ik dit 2 persoons bed helemaal voor mezelf. Ik duik het bed in en ik val bijna acuut in slaap als mijn hoofd het kussen raakt.

Let me take control {18+}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu