Hoofdstuk 49

7K 67 7
                                    

Pov Charlotte

Met een vermoeiende kreun druk ik mijn wekker uit die door mijn kamer galmt. Het is weer een nieuwe week en het leuke, bijzondere weekend is nu definitief voorbij. Na wat gescrold te hebben door mijn telefoon is het nu toch echt tijd om er aan te geloven dat ik vandaag gewoon weer naar school moet. De vlinders in mijn buik beginnen kort een beweging te maken als ik denk aan het feit dat ik vandaag wel weer Jake ga zien. Althans dat hoop ik.

Iets enthousiaster door deze gedachten spring ik onder de douche en als ik klaar ben schuif ik aan tafel. Iedereen is al weg dus dat word weer saai alleen ontbijten. Ik begin vandaag ook nog is met een les waar zowel Melissa als Jasmijn niet in zitten, dus dat word een saaie ochtend. Als ik mijn ontbijt op heb doe ik snel mijn schoenen en jas aan en spring ik op m'n fiets richting school.

Als ik het schoolterrein op fiets maakt mijn hart een klein vreugde sprongetje als ik één van de auto's van Jake op het schoolterrein zie staan. Ik zet vrolijk mijn fiets weg en loop het grote schoolgebouw in. Mijn vrolijke humeur word alleen snel verpest door Stacey die gericht op mij af komt lopen. En de blik op haar gezicht zegt al genoeg.

"Hoe de fack krijg jij het voor elkaar om letterlijk een heel weekend bij hem te zijn?! Denk maar niet dat ik je niet door heb hoor, met dat fake gedoe op dat feestje zodat hij je naar huis moest brengen. Ik zag je wel smeken" begint ze. "Hoe bedoel je smeken?" zeg ik niet begrijpend. "Denk je nou echt dat ik zo dom ben! Hij vind je echt niet leuk ofzo hoor. Hij zet je straks zo weer aan de kant, let maar op!" zegt ze op een iets te harde toon waardoor er al wat mensen om beginnen te kijken. "Net als bij jouw zeker?" snauw ik terug. Ik wilde helemaal niet zo'n felle opmerking maken maar ik kan zo kwaad om haar worden. Ze begint me echt op mijn zenuwen te werken.

Ze kijkt me bloed kokend aan en zegt "je gaat daar echt spijt van krijgen. Ik zweer het je!". Ze geeft me nog een woedende blik en loopt met een ruk weg voordat ik nog een tegen antwoord kan geven. Ze laat me ongemakkelijk achter door alle opgekeken hoofden die blijkbaar ons gesprek hebben gevolgd. Ik loop snel door naar mijn locker en probeer het moment van net snel uit mijn hoofd te zetten.

"Gaat het?" vraagt een zware stem opeens naast me. Ik herken de stem uit duizenden en mijn maag ontploft bijna gelijk van de vlinders die spontaan rond beginnen te fladderen. "Ik hoorde dat Stacey naar je uithaalde daarnet. Ik weet dat ze af en toe wat bitchie kan zijn maar ze bedoelt het niet zo" zegt hij gelijk erachter aan. "Waarom verdedig je haar altijd zo?" is het eerste dat uit mijn mond floept. Oh wauw, dit wilde ik letterlijk niet zeggen. Wat moet hij wel niet denken, dat ik jaloers ben? Misschien ben ik dat ook wel. Urgh Stacey maakt me echt paranoïde.

"Ik verdedig haar niet, ik wil je gewoon geruststellen dat dit niet persoonlijk naar jouw is, maar dat ze gewoon zo is" zegt Jake kalm. "Dit is zeker wel persoonlijk. Ze heeft het altijd op mij gemunt en nu nog 10x zo erg omdat ik met jouw om ga. Wat is er tussen jullie?" vraag ik bijna boos. Oké dit gaat echt de verkeerde kant op....

"Héhé laat haar niet zo onder je huid kruipen. Dat is wat ze wilt, dat je over dingen te veel gaat na denken" zegt hij en wrijft geruststellend over mijn arm. En nog was dat geen antwoord op mijn vraag. Waarom ontwijkt hij het zo?

"Ik probeer het.. het is alleen.. nee laat maar" zeg ik bijna in mezelf. "Als er wat is kan je het gewoon zeggen hè" zegt hij en probeert mijn ogen op te zoeken. "Nou ik moet alleen snel gaan, ik spreek je later!" zegt hij opeens snel en loopt al weg voordat ik wat kan terug zeggen. Uhm oké, dat was.. vreemd..?

Confused en lichtelijk geïrriteerd over Stacey en ook wel over dat vage gesprek met Jake loop ik naar de les. Waarom was hij dit weekend zo lief en bijna een soort zorgzaam. En nu gelijk een soort koeltjes en afstandelijk..? Heb ik wat fouts gedaan? Is het dan echt zo wat iedereen zegt en wat ik denk? Maar waarom zoekt hij nu nog contact? Dan zou hij dat toch ook niet meer doen..?

Pov Jake

Kan dat tering wijf niet 1x der bek dicht houden. Waarom moet zij altijd zo facking jaloers zijn als ik achter een ander meisje aan zit, en het 9/10x altijd moet verpesten door me te claimen als of we in een relatie zitten. Het is uit, waarom kan ze dat niet los laten?! Dat ik der af en toe gebruik om te neuken betekent niet dat we weer een stel zijn. Nu moet ik WEER Charlotte gaan geruststellen over iets wat dat kutwijf heeft veroorzaakt.

"Als er wat is kan je het gewoon zeggen hè" zeg ik op mijn liefste toon. Ik probeer haar ogen te zoeken om te kunnen zien of ze mijn 'lieve' act gelooft. Maar vanuit mijn ooghoek zie ik mensen aankomen. "Nou ik moet alleen snel gaan, ik spreek je later!" zeg ik snel en loop gelijk weg.

Nog steeds hoeft niemand te weten dat ik zo erg met haar bezig ben. Het is al erg genoeg dat Stacey het door heeft en er wat achter begint te zoeken, maar buiten mijn vrienden hoeft niemand te weten wat voor spelletje ik aan het spelen ben.

Let me take control {18+}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu