Pov Charlotte
Het is de dag van het kerstgala. Na het super leuk weekend met Jake, is er alweer een saaie week school voorbij gegaan. Ik kwam de week gelukkig makkelijk door met de gedachtes van afgelopen weekend. Er is gewoon iets verandert tussen Jake en mij sinds dat weekend. Elke keer als ik hem tegen kom in school komt hij naar me toe en praten we. Af en toe geeft hij me zelfs een kus als of we in een relatie zitten. Hoe geheim en mysterieus hij eerst altijd deed over ons, zo open is hij er nu over. Het is niet meer alleen maar bij mijn locker als er niemand kijkt, het is gewoon midden in de aula of in de gang.
Voor het kerstgala word de school al mooi aan gekleed. Ondanks dat het feest in de grote zaal zal plaats vinden word de gehele school versierd. Docenten en leerlingen van de feestcommissie zijn druk bezig met de grote decorstukken te verplaatsen naar de juiste plekken. Door de versierde kerstbomen, lichtjes en slingers krijg ik al helemaal een warm gevoel.
Ik sta bij mijn locker om mijn spullen te wisselen voor mijn laatste les als ik plots twee grote armen rond mijn middel voel. De sterke armen trekken me steviger tegen een groot, gespierd lijf en een gezicht wordt in mijn nek begraven. Een zachte kus wordt onder mijn oor gedrukt. Een gevoel van blijdschap en ontspanning vliegt over mijn lichaam. "Hallo schoonheid" zegt Jake zacht in mijn oor. Ik draai me om in zijn armen en sla mijn armen rond zijn nek. Hij tilt me een stukje van de grond en geeft me een kus.
"Tot hoe laat zit je op school?" vraagt hij als onze lippen elkaar los laten en we elkaar even hebben aan gekeken met een glimlach van genot. "Dit is mijn laatste uur, gelukkig" zeg ik en Jake laat me rustig los zodat ik verder kan gaan met waar ik mee bezig was. "Ohh, dus genoeg tijd om je klaar te maken voor het kerstgala" zegt hij en hij begint tegen de lockers naast me aan te leunen. "Ja zeker!" zeg ik blij, maar mijn glimlach verdwijnt alweer snel als ik eraan denk dat Jake helemaal niet mee kan.
"Kan ik anders niet gewoon het kerstgala overslaan en naar jouw toe gaan?" zeg ik dan. "Nee, je gaat naar dat kerstgala" zegt hij streng. "Ja maar-" zeg ik maar hij onderbreekt me al voordat ik mijn zin kan afmaken. "Je had super veel zin in het kerstgala en je vriendinnen zijn er ook. Je gaat gewoon. Er zijn nog genoeg avonden dat je naar mij kan komen" zegt hij en hij vouwt zijn handen rond mijn gezicht. "En desnoods kom je daarna naar mij toe, dan kan ik je ook nog zien in je mooie jurk" voegt hij eraan toe en hij drukt zijn lippen op die van mij. "Oke..." zeg ik dan.
"En ga nu nou maar snel naar je les want er staan al mensen op je te wachten" zegt hij dan en wijst naar iemand achter mij. Als ik me omdraai staan Jasmijn en Melissa achter me. Ik druk nog snel een keer mijn lippen op die van hem en loop dan snel naar de meiden toe. "Tot vanavond dan!" roep ik nog achterom. Ik zie Jake alleen maar staan met die verdomde grijns op zijn gezicht en ik krijg gelijk een tintelend gevoel over mijn lijf. Wat hij wel niet kan met één blik...
Pov Melissa
"Oh shit ik ben me boek vergeten" zeg ik dramatisch en ik race terug naar de lockers. Mijn locker zit een rij verder dan die van Charlotte. Ik haast me naar mijn locker en laat nog 2 keer mijn sleutel vallen voordat ik hem open krijg. 21.. 22... denk ik bij mezelf, de oefeningen van de psycholoog voor kalmte en rust.
Ik pak snel mijn boeken en sla mijn locker weer dicht. Als ik weer richting de les wil lopen zie ik Stacey op een hoog tempo richting de locker van Charlotte lopen. Dan bedenk ik snel dat Jake daar waarschijnlijk nog staat. Nieuwsgierig als ik ben blijf ik bij mijn locker staan in de hoop dat ik ze kan horen. "Waar ben jij mee bezig?!" hoor ik Stacey boos zeggen. "Wat bedoel je?" zegt Jake verveeld. "Je weet heus wel wat ik bedoel, die troela van een Charlotte" zegt ze geïrriteerd. "Dat gaat je helemaal niks aan" hoor ik Jake zeggen en het klinkt als of hij weg wilt lopen maar tegen gehouden word.
"Beetje jaloers?" hoor ik Jake dan zeggen. "Pff alsjeblieft, op haar?" zegt Stacey spottend. "Ja pas maar op hoor, straks verpest het nog dat mooie gezichtje van je als je zo blijft fronzen" zegt Jake en ik kan er niks aan doen maar een lachje verlaat mijn mond. Snel sla ik mijn hand voor mijn mond en probeer ik zo stil mogelijk te zijn. Please zeg niet dat ik ben gesnapt...
"Wacht maar, dit houd je echt niet lang vol met haar" zegt ze pissig. "Stace maak je nou niet zo druk om mij, neuk vanavond gewoon ff een gassie op dat kerstgala en je dag is weer goed" zegt Jake spottend. "Ik wacht jouw appje vanavond wel af" zegt Stacey en ik hoor dat ze weg loopt. Ik hoor dat Jake ook weg loopt, maar in tegendeel van de weglopende klanken van Stacey, komen zijn voetstappen steeds dichterbij. Ik draai snel mijn rug naar de kant waar ik zijn voetstappen hoor en pak mijn telefoon erbij.
"Melissa toch?" hoor ik Jake achter me zeggen. Fack. "Oh uhm ja" zeg ik en ik draai me nonchalant om als of ik net niet een heel gesprek heb afgeluisterd. "Wil je niks zeggen tegen Char? Ik wil niet dat ze zich weer druk gaat maken om Stacey die lullig over der praat" zegt hij. "Oh uhm, nee natuurlijk niet" zeg ik snel. "Oke top" zegt hij en geeft een knipoog voordat hij weg loopt. "Oh en nog een ding. Als je mensen probeert af te luisteren, maak het iets minder duidelijk" zegt hij en loopt dan echt weg. Ik maak nog een gebaar van 'gotcha' maar dat ziet hij niet.
Tering Charlotte heeft echt geluk met hem. En eerlijk, het was kinda sweet van hem. Hoe hij tegen Stacey deed en denkt aan Charlotte der gevoelens door aan mij te vragen of ik niks wil vertellen. Misschien heeft hij ook wel gelijk. Misschien kan ik maar beter niks tegen Charlotte zeggen. Straks voelt ze zich de hele avond kut over Stacey die met Jake heeft gepraat over haar. Ze moet een leuke avond hebben.
JE LEEST
Let me take control {18+}
RomanceWeer zo'n cliché verhaal, of toch niet? 18+ Voltooid! Let op! Kan groftaalgebruik en seksueel getinte hoofdstukken bevatten. Er mag niks gekopieerd worden van dit boek, gebeurt dit wel, moet ik dit helaas melden bij Wattpad.