Hoofdstuk 69

6.6K 74 5
                                    

Pov Charlotte

Zo snel als dat ik kan loop ik de badkamer uit, onderweg verlies ik nog bijna mijn handdoek die nog om mijn lijf zat. "Lul er is hier helemaal niemand" zeg ik boos als ik de kamer scan en zie dat hij op ons na leeg is. "Sorry ik wilde je nog één keer laten schrikken" zegt hij en loopt naar me toe.

"Nou ga nou maar weg" zeg ik geïrriteerd. "Ah ga je nu boos lopen doen?" antwoordt hij en hij wilt zijn hand op mijn wang leggen maar die sla ik weg. "Als je je vanavond maar wel normaal gedraagt" zegt hij. Ik negeer zijn opmerking. Hij geeft een kus op mijn hoofd en loopt dan richting de deur. Ik kijk hem geïrriteerd na. "En vergeet je glimlach vanavond niet" zegt hij nog voordat hij de deur uit loopt. Boos grijp ik een kussen van het bed en gooi hem zijn kant op, maar helaas hij gooit de deur net snel genoeg dicht waardoor het kussen de deur met een plof raakt.

Ik doe niet eens de moeite om het kussen te pakken en hem weer terug te leggen waar die hoort. Ik ga zitten op het bed en laat me achterover vallen. Ik ben nu al kapot en het moet nog 6 uur worden. Zo'n 5 minuten lig ik in mijn handdoek op het bed naar het plafond te staren. Ik word uit mijn gedachten gehaald als de deur van de kamer open vliegt. "Jezus ik breek bijna mijn nek" hoor ik Melissa zeggen en ik krijg hard het kussen naar mijn hoofd gesmeten.

"Oh ja sorry ik was te lui om hem te pakken" zeg ik en ik ga overeind zitten. "Oh jij weet ook niet wat je aan moet doen zie ik" zegt ze als ze ziet dat ik ook nog in mijn handdoek zit. "Ik twijfelde of ik al mijn kleding voor vanavond aan ging doen, dus ik dacht ik zoek wel wat uit als ik terug ben" zegt ze en ze gooit haar douche spullen op het bed. "Ja ik twijfel een beetje, ik heb wel een jurkje bij me die ik leuk vind maar ik weet niet of die to much is.." zeg ik en ik loop naar de kast waar ik al mijn kleding had in gedaan toen we hier aan kwamen. Ik vind dat altijd veel makkelijker dan dat ik alles in mijn koffer laat zitten zoals Melissa.

"Ah laat zien!" zegt Melissa enthousiast. Ik pak het jurkje tevoorschijn en houd hem voor me om hem te laten zien. "Oh dat valt toch reuze mee?" zegt ze. "Ja ik dacht misschien is die iets te kort en te strak" zeg ik en kijk er nog een keer keurend naar. "Nee joh! Hij is echt mega leuk!" zegt ze blij. "Gewoon aan doen joh!" voegt ze er aan toe als ze mij nog steeds twijfelend naar het jurkje ziet kijken. "Oké oké ik doe hem aan" zeg ik overtuigd. Maar voor nu trek ik nog even simpel een broek met een trui aan, ik wil nog niet in deze kleding straks aan het avond eten zitten. En we kunnen dat überhaupt niet doen want iedereen weet dan dat wij naar het 18+ feest gaan terwijl wij nog geen 18 zijn.

"Hoe komen we eigenlijk binnen vanavond?" vraag ik dan. "Nou je weet toch wel Wouter?" zegt ze. "Is dat die jongen met wie je al het hele kamp zit?" vraag ik. "Ja hij. Nou twee vrienden van hem zijn nog onder de 18 dus ze moesten wat verzinnen om binnen te komen. Dus hij is de kamer van de docent in geglipt die deze avond organiseert en daar heeft hij wat polsbandjes weten te pakken. Maar hij had er nog een paar over dus hij nodigde mij uit, maar ja ik ga niet zonder jullie natuurlijk" vertelt ze blij.

Negerend over het feit dat we straks gestolen bandjes gaan dragen en hopen dat we er niet uitgepikt worden bij de ingang loop ik naar de badkamer. Ik borstel mijn nog natte haar, maar ik wacht nog even met mijn make up op doen. Dat doe ik na het eten wel. "Hé waar is Jasmijn eigenlijk?" vraag ik als ik terug de kamer in loop. "Oh die was net nog bij Martijn, maar ze zou zo deze kant op komen" zegt Melissa die ondertussen wel alvast haar make up aan het doen is. "Maar wat doe jij nou aan dan?" vraag ik als ik op mijn bed spring. "Ik doe denk dat rode jurkje aan die ik had gekocht toen we de laatste keer gingen shoppen" zegt ze terwijl ze zich heel erg concentreert op der wenkbrauwen in het kleine spiegeltje die ze vast heeft. "Ja die is echt leuk!" zeg ik.

Fascinerend kijk ik hoe Melissa der make up op doet als Jasmijn binnen loopt. "Char? Mag ik straks je highlighter lenen?" vraagt Melissa als ze der gezicht goed bekijkt in het kleine spiegeltje. "Ja tuurlijk" zeg ik en ik spring op om mijn make up tas erbij te pakken. Zelf draag ik eigenlijk nooit zoveel make up maar als we een feestje hebben of uit gaan dan kan een beetje extra nooit kwaad. "Char wat doe jij aan?" vraagt Jasmijn als ze zoekend tussen der eigen kleren kijkt. "Ik denk deze" zeg ik en ik laat het jurkje zien aan Jasmijn die ik net aan Melissa liet zien. "Wow die is echt leuk! En dat roze staat je denk ook heel goed!" zegt ze en kijkt dan teleurgesteld naar der eigen hoopje kleding die ze heeft mee genomen. "Ja denk je? Vind je hem niet te kort?" vraag ik. "Ajoh Char, die van mij is dat toch ook?" zegt Melissa. "Wat doe jij aan Jas?" vraagt Melissa zonder om te kijken.

"Ja ik heb niet zo'n sexy jurkje mee als jullie. Alleen deze" zegt ze en ze houd een schattig grijs jurkje omhoog. "Die is toch gewoon leuk!" zeg ik als ik naar het jurkje kijk. Ik zou me ook veel fijner voelen in zo'n jurkje dan wat ik nu aan ga doen. Het zijn toch allemaal oudere jaars en dan heb je ons. "Ja?" vraagt Jasmijn onzeker. "Ja joh! En anders jij hoeft toch niemand te versieren. Charlotte en ik mogen lekker sletten vanavond" lacht Melissa. "Ja dat is waar" zegt Jasmijn al iets blijer. "Melis ben je al klaar? Ik krijg honger" zegt ik dan. "Ja ja, bijna" antwoordt Melissa. Als ze eindelijk klaar is lopen we met zijn alle richting de eetzaal.

Let me take control {18+}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu