Ik val bijna in slaap als ik Jake terug de kamer in hoor lopen. "Oké het is geen Starbucks waardige koffie maar ik heb gehoord dat deze bittere Duitse automaat koffie ook van uitstekende kwaliteit is gemaakt" zegt hij en geeft me de koffie. Ik denk dat hij me probeert op te vrolijke en het werkt wel een beetje. Ik ga overeind zitten en pak de koffie aan. Voor zichzelf heeft hij ook een beker mee genomen. Hij neemt een slok en kijkt met een vies gezicht naar de inhoud van de beker. "Uhm hier word je denk alleen maar misselijker van" zegt hij en pakt de beker koffie weer terug uit mijn handen voordat ik een slok kan nemen. Hij zet ze op het nacht kastje en kijkt me aan. We moeten allebei na een korte stilte lachen en hij gaat naast me op de rand van het bed zitten.
"Jake?" vraag ik dan. "Ja?" vraagt hij terug. "Wat doe je echt hier?" zeg ik dan. "Ik uhm.. voelde me een beetje schuldig over gister avond" begint hij. "Van beide kanten was het gewoon allemaal een beetje raar en ik hoopte dat we die avond gewoon snel kunnen vergeten" zegt hij en legt een hand op de dekens waar mijn been onder ligt. Ik speel verlegen wat met de dekens. "Sorry dat ik die jongen voor je neus zoende, dat had ik niet mogen doen" zeg ik. Lacherig kijkt hij naar beneden en schud hij zijn hoofd. "Wat?" vraag ik niet helemaal begrijpend wat hij bedoelt. "Maak je daar maar niet druk om. Die krijg je nog wel terug" zegt hij en streelt een verdwaalde pluk achter mijn oor.
Die krijg ik nog terug? Wat bedoelt hij daar nou weer mee? Was het gedoe hier op de kamer aan het einde van de avond niet al genoeg payback? Of was dat payback op wat ik allemaal tegen hem zei? O my god... wat gaat hij dan wel niet doen om het feit dat ik een ander heb gezoend..?!
Hij moet lachen om de reactie die ik geef op zijn opmerking. "Maar ik had wel een voorstel als goed maker op gisteravond" zegt hij dan als hij klaar is met zijn geniet momentje. "Zullen we op date gaan? Als in een echte date. Uiteten, wandeling over het strand, bioscoop, noem het maar" zegt hij en kijkt me verwachtingsvol aan. Ik voel mijn wangen warm worden en ik kan alleen maar blij ja knikken. Dit is iets waar ik gewoon lang op heb gewacht. Een date buiten huis is gewoon anders. Het geeft gewoon aan dat hij het niet erg vind om in publiek gezien te worden, samen. Toch?
Hij kijkt me blij aan. "Ik zou je graag willen zoenen nu maar de gedachten dat je net hebt overgegeven doet mij bijna overgeven" zegt hij en we moeten allebei lachen. "Sorry" zeg ik dan. "Nee joh maakt niet uit" zegt hij lachend en geeft een kus op mijn voorhoofd. "Ga jij nou maar slapen, dan voel je je vast beter. Die zoen krijg je nog wel" zegt hij met een knipoog en weer moet ik blozen. Hij geeft me nog een kus op mijn hoofd en loopt dan weg. Voordat hij de deur uit loopt werpt hij me nog een glimlach en doet dan de deur dicht.
Ik kan niet stoppen met glimlachen. Ik ga weer onderuit gezakt in bed liggen en begraaf mijn gezicht in het kussen. Mijn maag maakt salto's, niet van de misselijkheid, maar van de vlinders die rond vliegen. Echt hoe kan iemand die zich verschrikkelijk gedroeg gister avond je nog geen 24 uur later zo laten voelen...? Het duurt niet lang voor ik weer rustig in slaap val.
"Char je weet wat hij doet hè?" zegt Jasmijn nadat ik haar alles heb verteld van gister avond en vanmorgen. Ik had denk 2 uurtjes geslapen voordat ze binnen kwam. Zelf heeft ze bij Martijn geslapen maar daar werd het iets te druk voor haar kater hoofd. Toen ze binnen kwam en vroeg waar ik gister avond opeens was gebleven kon ik het allemaal niet meer voor me houden. Ik vind het lullig voor Melissa dat ik haar deze week amper dingen heb verteld maar van haar krijg ik toch nooit een zinnig antwoord.
"Wat bedoel je?" vraag ik. "Hij speelt zo tering erg met je gevoelens. Heb je dat niet door?" vraagt ze met een ongeloof op haar gezicht. Ik kijk der een beetje verward aan. Ik had deze reactie letterlijk niet verwacht. "Elke keer als hij ook maar een beetje aardig tegen je doet vergeet je gelijk alles weer van wat hij 5 minuten geleden heeft gedaan" zegt ze om haar standpunt wat duidelijker te maken. "Dat is helemaal niet waar! Maar gister avond heb ik toch ook dingen gedaan die niet kunnen?" zeg ik een beetje geïrriteerd.
"Zoals wat? De waarheid vertellen? Zeggen wat je allemaal echt van vind? Iemand anders dan hij zoenen? Serieus? Begrijp je het dan niet? Hij houd je tering erg aan het lijntje en voor wat? Seks? Hij ontwijkt letterlijk om sorry te zeggen. En wat doe jij? Sorry zeggen voor iets waar je niet eens sorry voor hoeft te zeggen" zegt ze op een bijna schreeuwende toon. "Char echt ik houd van je en je bent mijn beste vriendin en ik haat het om de gene te zijn die je dit moet zeggen maar hij vind je niet leuk. Niet op de manier zoals jij hem leuk vind. En als je zo door blijft gaan gaat hij echt je hart breken..." zegt ze op een iets rustigere toon.
De tranen glijden over mijn wangen. Ik weet het. Ik weet dat ze ergens wel gelijk heeft. En ja ik laat alles maar gebeuren dat gebeurt. Maar ik kan het gewoon niet stoppen. Hij kan gewoon zo lief en leuk zijn. En misschien is die gezegde "liefde maakt blind" wel echt waar. Ik zie echt wel wat hij allemaal doet. Maar hij vroeg me nu toch ook gewoon op een date.
Jasmijn slaat haar armen om me heen en knuffelt me stevig. "Kijk ik kan je niet zeggen wat je moet doen. Maar ik wil gewoon niet dat zo'n loser je eerste ervaringen met een jongen gelijk verpest. Ik wil gewoon niet dat hij je hart breekt..." zegt ze terwijl ze verwarmend over mijn rug wrijft. "I know..., ik weet het gewoon allemaal even niet meer.." antwoord ik.
Echt de afgelopen paar weken zijn een rollercoaster aan emoties geweest. Van alleen normale drama zoals huiswerk, vriendinnen en mijn af en toe irritante moeder ben ik naar jongens drama met de grootste fuckboy ever gegaan. En het erge van alles is, ik ben verliefd geworden op hem...
JE LEEST
Let me take control {18+}
RomansaWeer zo'n cliché verhaal, of toch niet? 18+ Voltooid! Let op! Kan groftaalgebruik en seksueel getinte hoofdstukken bevatten. Er mag niks gekopieerd worden van dit boek, gebeurt dit wel, moet ik dit helaas melden bij Wattpad.