Toen ik aankwam fietsen stond de grote poort richting het huis al open. Op de fiets lijkt het stuk van de poort tot het huis echt een stuk langer dan met de auto. Ik was ook bijna vergeten hoe groot zijn huis ook alweer was.
Ik zet mijn fiets onder aan het trapje dat je op moet om bij de voordeur te komen. Ik liet nog één diepe zucht los en klop dan op de deur. De grote deur wordt open gedaan, en daar stond hij. Jake deed dit keer zelf de deur open.
"Welkom, kom binnen" zei hij en deed een stap opzij om het pad vrij te maken. "Hoe ben je nou hierheen gekomen?" vroeg hij toen hij buiten rond keek opzoek naar een auto. "Uhm op mijn fiets" zeg ik verlegen. "Op je fiets? Je woont helemaal aan de andere kant van het dorp, waarom liet je me je niet gewoon ophalen?" zegt hij lachend. Wacht, weet hij waar ik woon? Ik lach zijn vraag ongemakkelijk van me af.
"Oke ik ga heel eerlijk zijn maar ik heb niet heel veel voorbereid. Mijn plan was om sowieso voor je te koken, als je dat goed vind. En verder vooral de hele dag tijd met je door te brengen" zei hij met een lief lachje. "Wil je wat te drinken?" vroeg hij gelijk zonder op antwoord te wachten. "Ja lekker" antwoord ik. Ik ben blij dat hij zoveel praat, dat maakt het allemaal iets minder ongemakkelijk. En daardoor ontspande ik ook al wat meer.
"Zal ik je eerst een tour door het huis geven? Aangezien ik dat de vorige keer niet heb gedaan" zei hij toen hij me een glas cola gaf. "Ja is goed" zei ik en ik nam een slok. "Nou dit is dan de keuken" lachte hij en liep verder naar de volgende ruimte, ik liep hem geïnteresseerd achterna. "Hier hebben we echt het woonkamer gedeelte en daar is meer de leeshoek/gezellig samen zijn achtig iets" zei hij en maakte gebaren met zijn hand tijdens het vertellen.
We stonden bij een grote bank die naar een tv wees. De grote tv zorgde ervoor dat de ruimte een soort in tweeën werd gesplitst. Aan de andere kant van de tv stond een bank met daartegen over twee chille zitstoelen. De gehele wand waar wij tegen aankeken was één grote boekenkast. De bruine boekenkast verbrak de witte uitstraling van de rest van het huis. Letterlijk overal waar je keek was wit, en af en toe een beetje zwart, zoals het aanrecht blad of de plinten van de vloer.
We liepen door een smalle gang die een soort in een boog liep. Links was de wand één groot raam, het raam trok helemaal door naar de eerste verdieping. Aan de rechter kant waren allemaal deuren. Op elke deur stond wat geschreven met zwarte sierlijk letters, toilet, bedroom, bathroom, office, de laatste ruimte had geen deur. "Van wie is die slaapkamer hier beneden" vroeg ik, omdat ik wist dat zowel Jake, als zijn ouders boven sliepen. "Oh dat is de gasten slaapkamer, voor als er mensen willen blijven pitten" zei hij terwijl hij de laatste ruimte in liep.
Er stond een grote pooltafel in het midden van de ruimte. Rechtsachter stond een voetbal tafel en verder was de ruimte gevuld met boeken en kunst. Linksachter was een grote tv op de muur gevestigd. Als je binnenkwam had je gelijk rechts een deur, daar stond op wine cellar. "Wil je daar benden kijken?" vroeg hij toen hij merkte dat gefascineerd de letters las op de deur. Ik knikte en liep achter hem aan toen hij de deur opende en een grote trap af liep. We liepen in een super grote ruimte onder het huis. Overal waar je keek lagen flessen wijn. Achterin de kelder lagen sterkere dranken zoals whisky.
"Je moet niet denken dat we alcoholisten zijn hoor" zei hij lachend. Ik lachte met hem mee. "Kom dan laat ik je de tuin zien" zei hij en hij stond alweer bij de trap. Ik kon gewoon bijna geen woorden geven, het huis is zo ontzettend mooi.
Als je de tuin inloopt is het eerste dat opvalt het grote zwembad. Het was niet zo'n rechthoekig zwembad maar één met vormen. Naast het zwembad stond een soort overdekte mini veranda, met een luxe lounge set.
We liepen langs het zwembad. Ik was alleen zo onder de indruk van de tuin dat ik niet zag waar ik liep. Ik struikelde over iets heen en verloor mijn evenwicht. Ik viel half op zij, richting Jake. Hij kon me nog net opvangen. Mijn glas die nog half vol zat lag wel op de grond. "Omg sorry!" roep ik snel terwijl ik nog half tegen hem aan hang. "Zo, lagen we bijna in het zwembad" zei hij lachend.
Opeens keek hij me met een ondeugende grijns aan. Hij keek naar het zwembad en weer terug naar mij. Onee hij gaat toch ni- Ik kon mijn gedachten niet eens afmaken. Hij pakte mijn polsen vast en liet zichzelf achterover het zwembad invallen en trok mij mee. Samen maakte we een grote plons in het water.
JE LEEST
Let me take control {18+}
RomanceWeer zo'n cliché verhaal, of toch niet? 18+ Voltooid! Let op! Kan groftaalgebruik en seksueel getinte hoofdstukken bevatten. Er mag niks gekopieerd worden van dit boek, gebeurt dit wel, moet ik dit helaas melden bij Wattpad.