Hoofdstuk 28

7.6K 78 1
                                    

Pov Charlotte

Ik loop met rode wangen, door die kus van net, naar mijn lokaal. Als ik het lokaal binnen kom zie ik Melissa al zitten. Als ze me ziet zwaait ze uitbundig. Eerlijk gezegd heb ik niet zo veel zin om bij der te gaan zitten na dat hele gedoe via whats app. Maar het klaslokaal vult zich al snel en ik heb eigenlijk weinig keus.

"Char het spijt me echt hoe ik deed. Ik bedoelde het helemaal niet op die manier en ik probeer je alleen maar te beschermen" begint ze gelijk als ik neer plof op de stoel naast der. "Heeft hij je nog geappt?" vraagt ze als ze merkt dat ik niet reageer. Ah echt ik wil het zo graag aan iemand vertellen.... Agh wat boeit het ook.

"Ja moet je zien wat hij zei" zeg ik enthousiast terwijl ik mijn telefoon laat zien. "Ben je echt niet meer boos" vraagt ze dan. "Nee, vergeten en vergeven" zeg ik. "Oke!" zegt ze blij en ze pakt mijn telefoon enthousiast. "Oooeeehh" zegt ze dan. "Je eerste echte date!" zegt ze terwijl ze tegen mijn schouder aan stoot. Het enige dat ik na die opmerking kan doen is glimlachen.

Pov Jake

Het is grote pauze. Ik zit met mijn vrienden aan een grote tafel. Het is altijd heel erg druk aan onze tafel. In de pauze hebben we altijd veel aandacht van meisjes. Waaronder ik nu bijvoorbeeld van Stacey.

"Ga even weg ofzo!" zeg ik geïrriteerd tegen der als ze na de derde keer dat ik der hand heb weg geslagen nog steeds aan m'n haar zit. "Sorry hoor!" zegt ze boos. "Gister avond vond je het anders helemaal niet erg!" zegt ze er achteraan en loopt boos weg. Der schoothondjes volgen der gelijk. "Was je weer bij Stacey?" vraagt Lucas. Ik werp hem alleen een boze blik en hij snapt gelijk dat ik er niet over wilde praten.

Pov Charlotte

Ik kan niet ophouden met af en toe naar de tafel te kijken waar Jake zit. Op een begeven moment kruizen onze ogen elkaar. Hij glimlacht lief naar me. Ik voel gelijk dat mijn wangen rood worden en ik draai snel mijn gezicht naar mijn eten, maar ik kon het niet helpen dan dat er ook een glimlach op mijn gezicht verscheen.

"Denk maar niet dat hij je wilt hoor" zegt iemand die me hard uit het moment van net haalt. Achter me staan Stacey, Sanne, Britney en Brianna. Ik zeg niks terug. Ze geeft me nog een bitchyface en loopt dan arrogant weg. De rest van het meiden groepje doen der arrogant na en lopen achter der aan.

"Wat een kut wijven" zegt Melissa gelijk. "Ajoh laat gewoon" zeg ik dan. "Ja we willen geen herhaling van het feestje laatst melis" zegt Jasmijn. Ik hoor niet eens meer wat de meiden allemaal zeggen. Ik zit helemaal in mijn eigen gedachten en ik speel een beetje met mijn eten. Tot ik mijn telefoon voel trillen.

Jake~ laat je niet gek maken door Stacey

Ik kijk naar zijn tafel. Hij kijkt me met een geruststellende lach aan. Ik glimlach verlegen terug. Helaas word dit moment snel verstoord door de bel.

Pove Jake

Serieus, gaat ze nu naar Charlotte toe..?! Beter houd ze der bek over gister avond! Ik moet echt meer gaan oppassen met wat ik doe, met wie en waar. Eén verkeerde zet en mijn kans bij Charlotte is gedaan.

Als ik zie dat Stacey weg loopt app ik Charlotte zo snel mogelijk. Dat geeft der hopelijk een gevoel dat ik om der geef en op der let. En toch doe ik het op een manier waardoor niemand anders het hoeft te weten dat ik het doe.

Let me take control {18+}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu