"Gaat het?!" vraagt Jasmijn geschrokken als ze ook onder aan de berg is. "Ja.. maar ben er nu wel een beetje klaar mee" zeg ik terwijl ik overeind probeer te komen. "Damn je viel dit keer wel heel hard" zegt Melissa die aan komt lopen. Zij was al 2 rondes geleden gestopt. Ook zij was al een aantal keer gevallen en zag het niet meer zitten om weer die berg af te gaan. Jasmijn ging met een klein groepje weer richting de lift en ik zet mijn skies weg om me aan te sluiten bij Melissa. Ik zie dat ze bij een groepje mensen is gaan zitten die ik niet ken, helaas zie ik dat 2 schoothondjes van Stacey er ook bij zitten.
Melissa zit alweer aan een jongen geplakt. Ik vind het ongemakkelijk om erbij te gaan zitten, maar ik weet niet waar ik anders heen zou moeten. Het duurt nog zeker 2 uur voordat de eerste bus weer terug gaat naar het gebouw. Gelukkig is de plek naast Melissa nog vrij, dus ga ik daar maar snel zitten.
Iedereen is druk aan het kletsen dus ze hebben niet echt door dat ik me aan hun groep heb aangesloten. "Hé jij bent Charlotte toch?" vraagt een jongen opeens aan me en komt tegen over me zitten. Ik herken hem gelijk al, geen idee hoe hij heet maar hij loopt altijd met Jake. Ik knik ongemakkelijk. "Hoi ik ben Timo" zegt hij en steekt zijn hand uit. Ik schud zijn hand en glimlach vriendelijk. "Dus jij bent het meisje waar Jake mee zit te klote?" vraagt hij en scant me af. Ik voel me nu nog minder op mijn gemak. Zijn vraag komt amper bij me binnen. Ik kan er ook niet op antwoorden want hij wordt al snel weg getrokken door een paar gasten.
De rest van de tijd zit ik er vooral heel awkward bij. Ik drink stil m'n drankje en luister mee met de gesprekken die iedereen heeft. De vraag van Timo begint wel een beetje door mijn hoofd te malen. Wat bedoelt hij met "waar Jake mee zit te klote". Is dat een andere benaming voor fix of speelt Jake echt een spelletje? Dat zou wel verklaren waarom hij me niet heeft geappt of iets de afgelopen tijd. Maar zouden al die keren dat we samen waren dan helemaal niks voor hem hebben betekend...? En waarom maakte hij dan dat grapje van "meant to be". Of is dat weer een manier om met mijn hoofd te spelen?
Ik word uit mijn gedachten gehaald als eindelijk de omroep komt dat de eerste bus gaat vertrekken. Ik wist niet hoe snel ik op moest staan om naar die bus te gaan. "Ga je mee Melis?" vraag ik aan Melissa. "Nee ik blijf nog even hier" zegt ze en seint met haar ogen naar de jongen naast zich. Ik begrijp al gelijk wat ze bedoelt en knik begrijpend. Ik kijk even snel rond of ik Jasmijn al ergens zie maar nee. Dus loop ik zelf maar naar de bus. Ik zit liever daar op onze kamer dan nog langer hier ongemakkelijk zitten.
Ik loop snel de bus in en neem plaats ergens achterin de bus. Het duurt nog even voordat de bus gaat vertrekken maar dat vind ik niet erg. Ik zit wat naar buiten te kijken, ik heb een prachtig uitzicht op een mooie witte berg met groene bomen. Het doet me een beetje denken aan de films twilight.
Ik word uit mijn gedachte gehaald als er wat luidruchtige mensen de bus in lopen. Het is een klein groepje van jongens en meisjes die eruit zien als of ze al flink van de après-ski hebben genoten. Ik maak oogcontact met Jake en een scheve glimlach krult rond zijn lippen. Verlegen kijk ik glimlachend naar buiten. Er spookt een scenario door mijn hoofd waar Jake nu naar me toe komt lopen en naast me komt zitten in de bus. Hij bied zijn excuses aan om het feit dat hij niks meer van zich heeft laten horen. Ik zeg ook dat het me spijt dat ik opeens zo op school focuste en ook geen contact zocht. Hij knuffelt me en geeft me een kus. Hij blijft bij me zitten met een arm om me heen en we genieten samen van het uitzicht.
Maar helaas. Hij kijkt wel af en toe mijn kant op en glimlacht naar me als we oogcontact hebben, maar daar blijft het wel bij. Ik snap het ook wel, hij zit gewoon leuk met zijn vrienden. Maar ik had gehoopt dat de scenario in mijn hoofd werkelijkheid was.
JE LEEST
Let me take control {18+}
RomanceWeer zo'n cliché verhaal, of toch niet? 18+ Voltooid! Let op! Kan groftaalgebruik en seksueel getinte hoofdstukken bevatten. Er mag niks gekopieerd worden van dit boek, gebeurt dit wel, moet ik dit helaas melden bij Wattpad.