㌍ 〉08 : dinner.

1.8K 286 506
                                    

Keadaan di kawasan padang itu amat menghiburkan. Ada lampu bulb yang panjang digantungkan di bahagian atas padang itu bagi mencerahkan keadaan di padang tersebut. Bukan seperti pagi tadi, padang itu nampak luas dan kosong, tetapi sekarang ia telah dihiasi dengan meja dan juga kerusi kayu yang vintage. Amat lah cantik seperti di sebuah restoran gamaknya.

Bangtan berjalan masuk ke dalam perkarangan padang itu dengan wajah yang begitu segar. Mereka semua sudah cukup puas menghabiskan masa mereka dengan berehat dan juga menikmati masa mereka di pulau ini. Jadi segalanya membuatkan mereka jadi segar untuk aktiviti malam ini.

Mereka meluru ke sebuah meja yang disediakan khas dan telah diletakkan tanda nama mereka di atas salah sebuah meja tersebut yang berdekatan dengan pentas dan juga hall bahagian makanan.

" this is cool " Hoseok membuka kot maroon nya itu lalu diletaknya dibahagian belakang kerusinya meninggalkan dia dengan hanya kemeja hitam yang butang atas nya dibuka. " I can literally smell beef from here. " Katanya lagi.

" damn right. " Seokjin membetulkan rambutnya. " but keep your eyes at our enemy. "

" cakap pasal enemy, Hoseok-ah what happend between you and Angulo? Do you got some information that you can share with us? " Namjoon menyoal dengn sengihan di wajah dan Hoseok melirikkan matanya ke arah lelaki itu.

" bukan sekarang, Namjoon. " Jimin merungut. Menakala Jungkook sudah menongkat dagu memandang Hoseok; menunggu dia menceritakan nya.

" it's nothing. " Hoseok menjawab dengan jawapan yang pendek dan nada nya juga kedengaran mendatar membuatkan yang lain memandang nya pelik. " what do you mean, nothing? " kini Yoongi pula menyoal. Lelaki itu nampak tegang bukan seperti biasa.

" dia berjaya escape daripada aku. Because someone help her to do so. " Hoseok menggulingkan anak matanya ke atas apabila mengenangkan tentang kejadian itu. Menakala yang lain memandang dia dengan pandangan yang sukar ditafsirkan. Maksud mereka, Hoseok adalah ketua bapak ayam yang berjaya dan setakat ini dia tak pernah gagal dalam melakukan kerjanya. Nampaknya kali ini berlainan.

" is that someone tu adalah seorang perempuan? " Taehyung menjungkitkan keningnya ke atas.

" ya. "

" wow, you lose yourself over a girl too? "

" this girl aren't just a girl Namjoon, " Hoseok melirikkan matanya ke arah lelaki itu dengan pandangan yang benar-benar dingin. " I think she knew me somehow.. "

" boleh tak kita cakap tentang hal lain? Macam sekumpulan perempuan sedang pandang ke arah kita dengan pandangan yang mencurigakan itu? "

Berselang beberapa meja daripada mereka kelihatan ada wanita-wanita yang duduk di mejanya dan berbual-bual sambil memandang ke arah mereka semua. Seokjin hanya endahkan mereka tetapi Namjoon membalas pandangan mereka dengan kenyitan mata.

" tak ada mood. " Hoseok mengeluarkan telefon nya kemudian menatap skrin tersebut. Jimin memandang ke arah Hoseok dengan pandangan yang pelik. Selalunya kalau bab perempuan, lelaki ini yang nombor satu. Seokjin juga memberikan pandangan yang sama pada Hoseok.

" Aku mahu ke tandas dahulu. " Jungkook tiba-tiba bangun dan Taehyung memandang nya. " kau mahu aku teman? " soal dia dan Jungkook angkat penumbuk dia; acah nak tumbuk. " kau ingat aku ni budak lagi ke? "

" no, you're still our baby. Let Taehyung follow you. " Seokjin yang sedang menaip sesuatu dalam telefon nya berkata dan itu membuatkan Jimin tertawa kecil. Jungkook menjeling ke arah Seokjin kemudian dia terus berlalu pergi. Taehyung yang sedang tertawa itu mengekorinya.

17 July.  Where stories live. Discover now