" luka itu dibelakang. "
Seokjin duduk di hadapan Areum sambil membelakangi gadis itu. " aku rasa ia luka yang besar. " jelasnya lagi dan Areum dapat melihat bahawa kulit Seokjin yang sudah terkopak di bahagian belakang dan kelihatan darah daripada luka besar itu sudah kering menandakan pengaliran darah sudah pun terhenti.
Areum mengambil nafas yang panjang. " ini memerlukan jahitan. " katanya ringkas dan kedengaran Seokjin mengeluh perlahan terhadap kata-katanya. " just do anything that you could do. " balasnya perlahan dan Areum mengigit bibirnya perlahan. " baiklah. "
Areum mengambil kain kemudian membasahkan ia. Dia mula mengelap perlahan-lahan pada bahagian belakang Seokjin dengan penuh sabar dan teliti. Dia tak mahu membuatkan lelaki itu sakit ke atas sentuhan kain tersebut.
Seokjin menrengus perlahan apabila kain tersebut tersentuh pada lukanya. Serta merta, Areum memegang bahu Seokjin kemudian memandang ke arahnya. " okay? Maafkan aku.. "
" no, keep going. " kerutan di dahinya terserlah menandakan dia sedang menahan kesakitan yang di alaminya. Areum berasa serba salah.
Sambil dia mengelap darah pada luka itu, Areum sekali lagi teralih fokusnya pada tattoo yang menghiasi kulit lelaki itu. Begitu unik. Pelbagai bentuk yang begitu aneh tetapi seakan mempunyai maksud yang tersembunyi. Areum terhanyut dengan tenungannya.
She always want one of that. Tetapi dengan adanya tattoo membuatkan dia teringat tentang bapa tirinya; Musuhnya. Tenungan Areum terus di alihkan, wajahnya menegang.
" you really loves tattoos huh? "
Areum menyoal dengan nada mendatar; cuba mengubah suasana di dalam bilik tersebut. Seokjin melirikkan matanya ke arah belakang dia kemudian mendehem perlahan tanda ya. Areum ingin tahu lebih lanjut.
" apa maknanya? " Areum mengerakkan kepalanya ke tepi, memandang bentuk seperti seni geometri dibelakang badan Seokjin tersebut. Perlahan-lahan dia mencapai jarumnya kemudian bersiap sedia dengan perkakas jahitan luka tersebut.
" it's called tribal. " Seokjin bermain dengan jari jemarinya dan rambut dia hampir menutup wajah nya. Tanpa sedar, dia tersenyum sendiri apabila mengingati kali pertama dia dapatkan tattoo tersebut bersama kawan-kawan nya yang lain.
" tribal symbolize as love, peace, happiness, family, friendship, or just about anything you believe in. Ianya mengenai seintim mana hubungan kau dengan orang tersebut itu. " Senyuman lelaki itu makin melebar, menghayati memori manis tersebut. Jungkook yang resah ingin mendapatkan tattoo pertamanya begitu juga yang lain.
Ianya tattoo bukti ke akraban Bangtan. Bukti bahawa kau adalah ahli kumpulan Bangtan.
" bagi aku, this tribal tattoo simbolik kepada semua nya. Love, peace, happiness, family and friendship. Semuanya dalam satu. Aku dan Bangtan mendapatkan tattoo ini pada tahun pertama kami menjadi kumpulan terbama di Korea dan ahli bangtan yang lain juga ada tattoo yang sama seperti yang ini, tetapi hanya aku sahaja yang mempunyai tattoo ini sebesar tubuh belakang aku."
Areum hanya mendengar kata-kata Seokjin dan memandangnya buat sekilas. Dia berasa terharu, tetapi pada masa yang sama dia berasa cemburu juga atas keakraban persahabatan mereka. Sudahlah nak dapatkan tattoo ini sungguh menyakitkan, apatah lagi sebesar ini.
YOU ARE READING
17 July.
Mystery / Thriller❝ KAU mungkin terkenal dengan masalah jenayah kau, tetapi itu tidak membuatkan aku takut pada kau. ❞ TUJUH BELAS Julai merupakan hari jenayah sedunia yang di sambut oleh ke semua jenayah sebagai suatu keadilan buat mereka. Mereka yang menyambut hari...