" ...and where is BTS? "
Celine memaparkan wajah yang sungguh kecewa dengan beberapa player yang berada di hadapan nya itu. Kebanyakkan nya merupakan pemain yang dicabut secara rawak dan bagi orang dalaman dia pula, hanya sedikit sahaja.
Dan Celine juga perasan dengan ketiadaan assistance nya, Kang Bongcha. Gadis itu tiada, adakah dia tidak berjaya melakukannya? Adakah dia juga terkorban?
Ara memandang sekeliling, tiada langsung kelibat ahli BTS. Peliknya, mereka semua tiada langsung di sini. Tetapi jauh di sudut hatinya, dia lega yang kawan-kawannya selamat. Semuanya selamat tetapi mereka semua kelihatan lebih gusar daripada sebelum ini.
Kiara memandang sekitarnya. Dia sangka tadi Hoseok berada di belakangnya, bebetul dibelakang dia bersama Seulha. Tetapi sekarang kelibat lelaki itu langsung tiada. Apa maksudnya itu?
Sarang pula mula terfikir. Sebaik sahaja dia melepaskan tembakan ke arah Taehyung, dia terus meninggalkan lelaki itu tanpa sedikit belas kasihan bersama Mia. Secara tiba-tiba, dia terasa serba salah pula atas tindakan nya.
Sama ada Taehyung masih lagi hidup ataupun tidak, dia juga tak pasti.
" I always knew they are just pain in an ass. " Celine menggulingkan anak matanya ke atas. Hanako seakan tercari-cari kelibat BTS terutama sekali Jungkook, tetapi dia gagal. Jelas diwajahnya menunjukkan yang dia kecewa.
" guys, congratulation. " Celine memandang ke arah beberapa player yang kini berdiri dihadapan mereka. " you guys made it. And now, we can't waste a single minute. For this finale, You got a simple task to do, something a lot more important, even more than your life costs. " Celine berkata dengan nada yang tegas. Wajahnya tegang sekali.
" but i will terangkan ia esok, ketika kita bertolak di atas jet. Get your mental and physical, ready. "
Areum memandang ke arah Sarang sambil memberikan pandangan yang curiga. Sarang dapat tangkap dengan pandangan yang Areum berikan tetapi dia hanya diamkan diri. Pelik sekali, ahli Exo tidak banyak begitu juga dengan ahli sukarelawan. Barangkali terkorban, tetapi dia sendiri tidak tahu bagaimana keadaan mereka yang sebenarnya.
" buat finale, we will go next morning, at dawn. " beritahu Celine lagi. Jack yang berada di sebelahnya hanya mampu mengiyakan sahaja. Sekali sekala dia memandang Celine untuk memastikan gadis itu okay.
" ah, aku harap sangat aku ada boyfriend seperti Jack. " Kiara menongkat dagunya sambil tersenyum kecil. Ryunji memandang wajah Kiara dengan pandangan yang menggelikan begitu juga Mia yang berada tak jauh daripada mereka itu. Sehun hanya menggelengkan sahaja. Kiara kan?
" diorang berdua memang couple kan? " Hanako menyelit. Kiara memandang ke arah Hanako dengan pandangan yang terkejut. " serius? " soalnya dengan penuh rasa ingin tahu. Hanako mengangguk kecil.
" eh Hanako? " tiba-tiba Seulha datang ke arahnya dengan pandangan yang terkejut. Hanako juga terkejut apabila melihat Seulha berada dihadapan nya dengan matanya yang terbuntang besar.
" aku ingat kau dah mati! " Seulha terus memeluk gadis itu dan Hanako tidak tahu ingin membuat reaksi apa. Dia hanya mengiyakan sahaja.
" hey, in case you didn't know, she is Utsukashi Kira. She wont easily die on your little friend's hands. " Mia berkata dengan penuh bangga. Dia merangkul leher Hanako. Hanako tersenyum lebar.
YOU ARE READING
17 July.
Mystery / Thriller❝ KAU mungkin terkenal dengan masalah jenayah kau, tetapi itu tidak membuatkan aku takut pada kau. ❞ TUJUH BELAS Julai merupakan hari jenayah sedunia yang di sambut oleh ke semua jenayah sebagai suatu keadilan buat mereka. Mereka yang menyambut hari...