㌡ 〉44 : guilt.

910 193 506
                                    

" Mia, bangun Mia. "

Tubuh Mia digoncang perlahan membuatkan gadis itu terbangun daripada pengsannya. Dia memandang pelik ke arah si empunya suara tersebut tetapi sebaik sahaja dia mengingati kata-kata Bongcha bahawa permainan kali ini adalah individual, dia terus berundur daripada si empunya suara tersebut.

" S-Sarang, macam mana kau boleh— "

" kita pair up sebagai duo, Mia. " Sarang mengangkat dua tangannya dengan perlahan, tanda ingin menenangkan gadis itu. Mia mengerutkan dahinya, otaknya bergerak perlahan dalam memproseskan kata-kata gadis tersebut. Tuhanku, duo?

" macam mana kau ta— "

" dia ada beri surat di dalam backpack yang ada senjata kegemaran kita tu. " Sarang menunjukkan jari telunjuknya ke arah sebuah beg yang terletak di atas sebuah meja kaunter. Mia juga baru perasan bahawa mereka kini di dalam sebuah tempat seperti kedai baju? The heck?

Mia terus meluru ke arah beg tersebut dan mengeledah, mencari surat yang dikatakan oleh Sarang. Hatinya berasa tak sedap hati sebab mahu tak mahu, dia tak boleh percaya sepenuhnya pada pemain di dalam arena ini. Dia single player, lagilah kena berwaspada.

Mata Mia mula tertancap pada sekeping sampul surat hitam. Terus dia mencapainya kemudian membuka lipatan tersebut. Dia kemudian nya membaca bait-bait huruf yang ada pada permukaan kertas tersebut. Ternyata apa yang dikatakan oleh Sarang benar sama sekali.

" kau tak percayakan aku kan? " Sarang meletakkan begnya di atas kaunter tersebut lalu membawa keluar busur panah elektroniknya. Dia memandang wajah Mia dengan pandangan yang kecewa. Mia mula terasa dengan kata-kata Sarang.

" maafkan aku, a-aku cuma— "

" tak mengapa, aku faham. Kita berdua single players after all." Sarang menghadiahkan senyuman manis pada gadis tersebut dan dia mula mengatur langkah ke arah pintu keluar kedai tersebut. Mia pula mencapai double gun nya kemudian di selitkan ke dalam seluar dia. Pedangnya dipegang kemas. Dia mengekori Sarang daripada belakang.

" apa perlu kita lakukan sekarang ini? " soal Mia dengan keliru. Tarnyata Bongcha iaitu acara majlis permainan ini tak memberitahu apa tujuan mereka berada di sini. Mereka hanya tahu misi mereka sahaja, iaitu deadly end.

" aku tak pasti, tetapi sekarang ada baiknya kita cuba untuk stay survive. " Sarang memandang ke arah Mia lalu mengangguk wajahnya perlahan. Dia berharap agar Mia akan setuju dengan ideanya.

Mia hanya mendiamkan diri dan akur dengan apa yang dilakukan oleh Sarang. Sedikit sebanyak dia berasa terancam juga dengan perkara duo ini.

Macam mana kalau kawan yang dia rapat, sayangi dan kenali itu merupakan lawan nya? Macam mana dia mahu melawan mereka?

Tetapi bila fikir balik, dia datang ke sini untuk membunuh dan juga untuk survive. Lagipun hanya seorang player sahaja yang akan berjaya sebagai johan.


❨☠︎❩


" Jisos keris. ( jesus christ) "

Jungkook mencangkung di hadapans seorang gadis yang sedang elok baring seperti tidur di atas katil yang gah sebesar queen size. Dia punya selesa, sampai berdengkur perlahan.

" what kind of mission is this? " Jungkook mengerutkan dahinya lalu menggalas begnya. Dia bangun lalu menjauhi gadis tersebut. Matanya tertancap pada surat yang ada di atas begnya tadi. Senjata nya sudah cukup tetapi masalahnya hanya satu,

17 July.  Where stories live. Discover now