㌟ 〉33 : champagne.

1.1K 217 366
                                    

Jungkook menatap macbooknya dengan pandangan yang bosan. Dia melentokkan kepalanya pada lengan dia. Wajahnya sugul membuatkan Taehyung yang melihatnya menyampah.

" kau kenapa, bodoh? " sebuah bantal dilemparkan ke arah pemuda itu membuatkan dia merengus perlahan. Yang anehnya, Jungkook langsung tak membalas lemparan bantalnya itu. Taehyung  tersengih.

Dia mencapai baju t-shirtnya yang berwarna khaki itu lalu dipakainya. Ya, dia tidur dengan membuka bajunya. Memandangkan tidur ayamnya itu terganggu dengan rengusan Jungkook, dia tak dapat melaksanakan rancangan nya itu.

" why, boy? " Taehyung menongkat dagunya, memandang Jungkook dengan pandangan yang malas. Matanya kuyu, dipandang oleh Jungkook. " aku nak jumpa dia. " katanya perlahan membuatkan Taehyung membuat muka ceberut.

Tak pernah dia melihat Jungkook berkelakuan mengada-ngada macam ni. Tuhanku, geli-geliman dia dibuatnya.

" orang angau begitulah. " Jimin menutup pintu bilik Jungkook lalu dia menyandarkan dirinya pada permukaan pintu itu dengan hanya memakai singlet oversizednya. Ditangan dia memegang lolipop berwarna-warni yang besar itu.

" wanna have some fun? " Jimin menjungkit keningnya. Lidahnya menjilat lolipop yang ada ditangan nya itu. Serentak, Taehyung dan Jungkook memandang ke arahnya.

" aku rindukan manisan. "

Jungkook sekali lagi merengus lalu melentokkan kepalanya pada lengan dia. Taehyung hanya menggulingkan anak matanya. " its not gonna work on him, Jimin. " Taehyung berkata dengan begitu penat.

Jimin tersengih. " all players gonna be there though. " tambahnya lagi dan Jungkook mengangkat kepalanya memandang Jimin. Wajah gelisahnya tadi mati begitu sahaja. Kini ia bersinar bagaikan mentari. Kalah wajah Hoseok.

Taehyung menjungkitkan keningnya memandang riak wajah Jungkook itu kemudian dia melirikkan matanya ke arah Jimin. Jimin tersenyum simpul.

" piece of cake. " kata Jimin sebelum dia meluru keluar daripada bilik tersebut sambil menjilat lolipopnya.

❨☠︎❩

" Jungkook, kalau kau sukakan perempuan jangan jadi murah sangat. "

Jungkook menggulingkan anak matanya terhadap kata-kata tersebut. Rambutnya diramaskan sebelum dia memandang ke arah Taehyung dan Jimin yang sedang berjalan beriringan menuju ke sebuah kedai kegemaran mereka bertiga. Matanya mencerlung tajam ke arah Jimin yang hanya berlagak selamba sahaja.

Kalau bukan kerana Jimin, tak mungkin dia kena mendengar bebelan murah milik Taehyung ini. Oleh kerana lelaki pendek itu membongkarkan rahsianya, habis lah dia kena ceramah percuma dengan Taehyung.

" kenapa pula? Itu hanya akan merumitkan keadaan. Dah suka terus terang sahaja lah. " Jawab Jungkook acuh tak acuh. Jimin memuncungkan mulutnya; terkejut dengan kata-kata Jungkook itu. Taehyung pula tertawa perlahan.

" yeah, dan itu nampak seperti kau terdesakkan mereka. You are too easy man, Girls loves men who hard to get. " 

" oh, so you aren't an easy man then? Explains all the girls you've bang for one week straight? You even do foursome. " Jimin meningkah dan Taehyung menekup mulut Jimin dengan pantas. Matanya mencerlung tajam memandang ke adah Jimin, memberi isyarat. Jimin pula mengerutkan dahinya; pelik.

17 July.  Where stories live. Discover now