㌗ 〉18 : begin.

1.3K 257 573
                                    

" single players, korang akan bergabung menjadi satu kumpulan kerana game kita untuk hari ini perlu dijalankan sebagai sebuah kumpulan. "

Bongcha memberi arahan. Dia bercakap daripada atas pentas dan suara daripada mikrofonnya boleh didengari oleh para pemain di bahagian tengah game arena di mana tempat itu merupakan tempat sebelum pemain dimasukkan ke dalam game arena tersebut.

Para pemain hanya fokuskan perhatian mereka terhadap arahan yang diberi tetapi Jungkook seakan tak memberikan perhatian. Dirinya tercari-cari sebuah susuk tubuh perempuan yang istimewa baginya itu. Bimbang barangkali.

" this game, time limitnya akan tamat setelah 20 jam berlalu. " terang perempuan itu lagi. Sekali sekala dia memberikan jelingan pada Angulo dan kumpulan nya.

" for now, we would seperate you guys. Korang di akan berdiri di salah sebuah bulatan yang disediakan. Setiap pemain akan dipisahkan dengan group dan di tinggalkan di tempat yang berbeza dalam arena permainan nanti. Tugas kamu senang, stay survive. Kemudian apabila sudah jumpa group kamu, kamu sudah boleh mulakan riddles untuk menamatkan game ini. Riddles yang terakhir akan membolehkan group tersebut membunyikan siren dan permainan akan tamat. "

" senjata? Yeah, we already provide it at your place bila kamu ditinggalkan dalam game arena nanti. Don't worry, we knew what your favourite weapons. Jadi korang semua akan dapat senjata kegemaran korang. Well, lets go slow for the first game shall we? "

" our players, please step into one of the circle. "

Para pemain akur dengan apa yang Bongcha katakan itu. Kiara memandang ke arah Ryunji, mereka berpandangan dan daripada wajah Kiara, Ryunji boleh kata yang dia takut.

Perkara ini mereka langsung tak menjangkakan nya. Malahan, mereka langsung tak diberikan masa untuk berehat dan menghadam apa yang dah berlaku ini. Sebaik sahaja nama mereka dipetik, mereka terus akan menjalaninya. Permainan maut ini.

Memang lah mereka sudah biasa dalam bunuh membunuh, tetapi bukan dalam permainan sebegini. Mereka perlu ada strategi untuk menumpaskan musuh mereka. Tetapi permainan ini.. mereka perlu membunuh pemain lain (kecuali ahli kumpulan mereka) untuk menyelamatkan diri.

Ini gila!

Yang lain mula berdiri di atas bulatan masing-masing. Jarak di antara bulatan itu memang benar-benar jauh. Ara sempat memandang ke arah Areum, Mia dan juga Sarang. Dia tak kenal lagi kawan sedorm mereka itu dengan betul lagi, tetapi dia berasa risau akan mereka.

Tiba-tiba ada sebuah dinding kaca yang menutupi sekeliling mereka. Mereka kini terperangkap dalam kaca berbentuk silinder tersebut.

" let the game begins! "

Apa yang mereka tahu selepas itu, lantai berbentuk bulatan itu seakan hilang keseimbangan nya dan mereka semua jatuh ke dalam sebuah terowong legap.

❨☠︎❩

" ugh. " Areum bangun daripada duduknya. Punggungnya terasa begitu sakit. Peritnya tak terkata, rasanya seperti dia sudah mandul. Dia sempat membetulkan rambutnya dan mula mengikatnya kepada ponytail. Nasib baik dia mengenakan pakaian yang selesa untuk ke annual game ini. Penyertaan dia untuk menyertai game ini memang tak pernah dijangka.

Areum memandang sekelilingnya, dia melihat ada banyak pokok-pokok yang besar. Daun-daun daripada dahan-dahan pokok itu seakan menutup pandangan ke arah langit membuatkan dia tak dapat melihat langit. Bunyi kicauan burung yang ada di arena permainan itu membuatkan dia yakin yang dirinya kini berada di sebuah hutan.

17 July.  Where stories live. Discover now